
Αύξηση πωλήσεων 5,7% μεγαλύτερη απ’ όλες τις υπόλοιπες ελληνικές εταιρείες του κλάδου κατέγραψε την περσινή χρονιά η Eurimac.
Παράλληλα, βελτίωσε τις πωλήσεις της και τα μερίδιά της στις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το 2023 που δημοσιεύθηκαν στο ΓΕΜΗ, η εταιρεία εμφάνισε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 3,18% από 71.670.012 ευρώ σε περίπου 74 εκατ. ευρώ.
Ζυμαρικά: Αντιπαράθεση μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων για τις διαρκείς ανατιμήσεις
Οι δείκτες της Eurimac
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε €16 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 63,75% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, ενώ το EBITDA της εταιρείας αυξήθηκε κατά 77,61%, σε €11,4 εκατ.
Ενώ υπερδιπλασιάστηκαν τόσο τα προ φόρων κέρδη σημειώνοντας αύξηση 122%, που άγγιξαν τα €9,2 εκατ., όσο και τα καθαρά κέρδη με +124%, στα επίπεδα των €7,1 εκατ.
Ιστορία 85 ετών
H εταιρεία ΜΑΚΒΕΛ, συντομογραφία της φράσης «Μακαρονοποιία Βορείου Ελλάδος», ιδρύθηκε το 1939, με τα αδέρφια Παντελή και Νίκο Κωνσταντινίδη να ξεκινούν την διαδικασία παρασκευής και εμπορίας ζυμαρικών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Μεταπολεμικά, το 1945 η παραγωγή ζυμαρικών με την επωνυμία «ΜΑΚΒΕΛ» ξεκινά σε μία μικρή βιοτεχνική μονάδα στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Η ανάγκη αύξησης παραγωγικότητας οδηγεί στην μεταφορά της παραγωγής το 1962 σε νέες βιομηχανικές εγκαταστάσεις διευρύνοντας παράλληλα και την προϊοντική γκάμα.
Το ορόσημο
Η αλλαγή σελίδας για την εταιρεία ήρθε το 1996 όταν η ΜΑΚΒΕΛ και ο όμιλος Euricom ξεκινούν την συνεργασία τους ιδρύοντας την εταιρεία Eurimac, προχωρώντας στην κατασκευή μιας νέας βιομηχανικής μονάδας στο Κιλκίς.
Η ώθηση που της έδωσε η σύμπραξη αυτή οδηγεί τα προϊόντα να μπαίνουν σε όλα τα σημεία πώλησης του μεγάλου δικτύου λιανικής τη χρονιά που η εταιρεία γιορτάζει τα 80 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά (το 2019).
Λανσάροντας όλα αυτά τα χρόνια μια σειρά από πρωτοποριακά προϊόντα που εναρμονίζονται με τις σύγχρονες ανάγκες, η εταιρεία λανσάρει ζυμαρικά ολικής άλεσης με βρώμη, χωρίς γλουτένη, βιολογικά, με 5 δημητριακά (σκληρό σιτάρι, βρώμη, καλαμπόκι, κριθάρι, όλυρα).
Το 2024, η Eurimac προχώρησε προχώρησε σε rebranding τόσο του λογοτύπου όσο και των συσκευασιών της, ενώ κυκλοφόρησε το σπαγγέτι Νο. 6 χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.
Και εξαγωγές και PL
Παράλληλα, η εταιρεία έστρεψε το ενδιαφέρον της στον τομέα της ιδιωτικής ετικέτας, όπως και στις εξαγωγές, οι οποίες αυξάνονται χρόνο με το χρόνο.
Χαρακτηριστικό είναι πως το 2023 η εταιρεία πραγματοποίησε εξαγωγές 40.000 τόνων ζυμαρικών, ποσότητα που αγγίζει ακόμη και το 55% τηςπαραγωγής της.
Για την επόμενη χρήση, αναμένεται επανάκαμψη των πωλήσεων των ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας, που κυρίως παράγει η εταιρεία, όπως και οι πωλήσεις στο εξωτερικό που εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν τους 43.000 τόνους.
Ήδη η Eurimac έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο, εκτός από την ελληνική επικράτεια, και στο εξωτερικό, την Ιαπωνία, τη Γερμανία, την Αγγλία, την Τσεχία, τη Ρουμανία, την Κούβα, τη Νότια Αφρική, τη Γαλλία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία και σε άλλες 55 χώρες.
Οι στόχοι της Eurimac
Αποβλέποντας στους 80.000 τόνους σε πωλήσεις εντός κι εκτός Ελλάδας, ως κυριότερος στόχος της διοίκησης υπό τη διοίκηση του Οδυσσέα Παπαδόπουλου και την προεδρία του Σταύρου Κωνσταντινίδη, είναι η διατήρηση της θετικής πορείας των αποτελεσμάτων της, μέσα από την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και την ανάπτυξη πωλήσεων σε νέες αγορές.
Μέχρι και το Μάιο του 2023, η Eurimac παρουσίαζε σημαντική αύξηση των πωλήσεών της σε όγκο και τζίρο παρά την αποκλιμάκωση του κόστους των πρώτων υλών (σκληρό σιτάρι), την αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και του κόστους υλικών συσκευασίας.
Στο πλαίσιο αυτό, η πορεία του αποτελέσματος της εταιρείας αναμένεται να είναι θετική και το 2024, κάτι που αποτυπώνεται στα αποτελέσματα του πρώτου τετραμήνου της χρονιάς.
Άλλωστε οι στόχοι επικεντρώνονται στην αύξηση κατά 10% του όγκου και του τζίρου των πωλήσεων του brand ΜΑΚΒΕΛ σε σχέση με το 2023.


Latest News

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank