![HEMEXPO: Στα 2 δισ. ευρώ η συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/hemexpo.jpg)
Oι Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού παραμένουν διεθνώς ανταγωνιστικοί, σε μια ιδιαίτερα απαιτητική αγορά, εξάγοντας προηγμένες λύσεις ναυτιλιακού εξοπλισμού σε ολόκληρο τον κόσμο. Σήμερα, περισσότερα από 10.000 πλοία στον κόσμο φέρουν εξοπλισμό που έχει κατασκευαστεί από ελληνική εταιρεία-μέλος της HEMEXPO -του συλλογικού οργάνου που εκπροσωπεί τους Έλληνες Κατασκευαστές & Εξαγωγείς Ναυτιλιακού Εξοπλισμού- που συμπληρώνει φέτος 10 χρόνια ζωής.
Με σύνθημα «10 year of SEAnergies», η HEMEXPO παρουσίασε την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου σε έναν εμβληματικό χώρο στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τόσο τα προϊόντα που κατασκευάζουν ελληνικές εταιρείες στην Ελλάδα, όσο και τη συνεισφορά των εταιρειών-μελών στην εθνική οικονομία, αλλά και το όραμα και τους στόχους της HEMEXPO για το μέλλον, τους οποίους παρουσίασε η πρόεδρος της, κ. Ελένη Πολυχρονοπούλου.
ΣΕΒΕ: Μνημόνιο συνεργασίας με την HEMEXPO
Σύμφωνα με τη μελέτη που διεξήγαγε το ΙΟΒΕ, για 3η φορά, και παρουσίασε ο Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος, καθ. Νίκος Βέττας, οι επιχειρήσεις της HEMEXPO έχουν καταγράψει μια εντυπωσιακή, δεκαετή πορεία ανάπτυξης.
Με τη συνολική συνεισφορά της HEMEXPO στην οικονομία της χώρας το 2022 να αγγίζει τα €2 δισ., προσεγγίζοντας το 1% του ΑΕΠ της χώρας, και τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων της HEMEXPO αλλά και των επιμέρους προμηθευτών να δημιουργεί δημοσιονομικά έσοδα της τάξης των €312 εκατ., η συμβολή της HEMEXPO στη χώρα είναι αδιαπραγμάτευτη.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ, οι εταιρείες μέλη της HEMEXPO προσφέρουν σήμερα 2.900 άμεσες θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης, ενώ η συνολική επίδραση της HEMEXPO στην απασχόληση ανέρχεται σε 13.400 θέσεις.
Αξίζει να αναφερθεί πως η συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία, είναι αποτέλεσμα των εξαιρετικών αποτελεσμάτων που παράγουν οι εταιρείες-μέλη της HEMEXPO. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του ΙΟΒΕ, η οποία εστιάζεται στα διαθέσιμα στοιχεία στο διάστημα 2014-2022 -περίοδο για την οποία υπάρχουν επίσημα καταγεγραμμένα στοιχεία- οι επιχειρήσεις της HEMEXPO έχουν καταγράψει μια εντυπωσιακή, δεκαετή πορεία ανάπτυξης, με τον συνολικό κύκλο εργασιών των εταιρειών-μελών να υπερ-τριπλασιάζεται, από το 2014 μέχρι και το 2022, αγγίζοντας τα €677 εκατ.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης που παρουσίασε ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, οι εξαγωγές αποτελούν στρατηγική επιδίωξη των ελληνικών εταιρειών κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού. Ειδικότερα, ανέρχονται σε σχεδόν 40% του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων, αγγίζοντας τα €268 εκατ.
Αξίζει να αναφερθεί πως την περασμένη δεκαετία, με την αρωγή του Enterprise Greece, η HEMEXPO συμμετείχε σε περισσότερες από 35 εκθέσεις και 10 επιχειρηματικές αποστολές σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική, στοχεύοντας στην περαιτέρω ενίσχυση του εξαγωγικού προφίλ των εταιρειών-μελών της.
Προηγμένα προϊόντα
Οι εταιρείες-μέλη της HEMEXPO παράγουν σήμερα προηγμένα τεχνολογικά, ποιοτικά και διεθνώς ανταγωνιστικά προϊόντα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα, και εξάγονται σε ολόκληρο τον κόσμο.
Αναμφίβολα, η HEMEXPO έχει συνδράμει σημαντικά στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μελών της. Σε αυτό το πλαίσιο, ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ανέδειξε κατά τον εναρκτήριο χαιρετισμό του, τον ρόλο και τη συμβολή της HEMEXPO στην ελληνική ναυτιλία και στη βιομηχανία ναυτιλιακού εξοπλισμού. «Ο ναυτιλιακός εξοπλισμός αποτελεί θεμέλιο λίθο κάθε πλοίου και κάθε ναυτιλιακής δραστηριότητας και οι ελληνικές εταιρείες που αποτελούν την HEMEXPO, παρέχουν ολοκληρωμένες λύσεις που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του στόλου παγκοσμίως», υπογράμμισε ο υπουργός κατά την ομιλία του, ενώ πρόσθεσε: «Η HEMEXPO έχει καθιερωθεί ως βασικός πυλώνας του ναυτιλιακού “cluster” και αποτελεί το συνδετικό κρίκο που μιλάει την ίδια γλώσσα με τους εκπροσώπους της ελληνικής ναυτιλίας. Μέσα από τα επιτεύγματά της έχει αναδείξει τη δύναμη της συλλογικότητας και της καινοτομίας και συμβάλλει καθοριστικά στην πράσινη μετάβαση αλλά και στην διεθνή αναγνώριση των ελληνικών εταιρειών ναυτιλιακού εξοπλισμού».
Προς την ενίσχυση μάλιστα του ήδη επιτυχημένου παραδείγματος, ο υπουργός εξήγγειλε από το βήμα της εκδήλωσης, τη χρηματοδότηση των μελών της HEMEXPO με κονδύλια από το ΕΣΠΑ Ανταγωνιστικότητας, με αρχικό προϋπολογισμό τα 25 εκατομμύρια ευρώ, η οποία «θα συμβάλει στην οικονομική ενίσχυση των εγχώριων επιχειρήσεων του ναυτιλιακού εξοπλισμού και στοχεύει να βοηθήσει τις εταιρείες της HEMEXPO», όπως τόνισε ο υπουργός.
Νέες προοπτικές για τη HEMEXPO
Η διεξαγωγή της εκδήλωσης στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σηματοδοτούσε τις νέες προοπτικές που ανοίγονται για τη HEMEXPO και τα μέλη της, από την αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.
Το γεγονός αυτό τόνισε μάλιστα ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Διευθύνων Σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ο οποίος καλωσορίζοντας τους καλεσμένους τόνισε πως «στόχος μας είναι να καταφέρουμε να κάνουμε πράξη το όραμα των ιδρυτών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που δεν είναι άλλο από το να αποτελέσουν το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο ναυπηγείο της χώρας, αλλά και μια από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές υποδομές της Μεσογείου». Απευθυνόμενος μάλιστα στα μέλη της HEMEXPO σημείωσε: «Εύχομαι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να βρείτε το σπίτι σας και τα προϊόντα σας να εγκαθίστανται συστηματικά στα υπό ελληνική -και όχι μόνο- διαχείριση πλοία, αυξάνοντας διαρκώς την παρουσία του ελληνικού ναυτιλιακού εξοπλισμού στο διεθνές στερέωμα, τόσο σε όρους πωλήσεων, όσο και σε τεχνολογική πρόοδο».
10 χρόνια HEMEXPO – 10 στόχοι για το μέλλον
Τα σημαντικά προαναφερθέντα αποτελέσματα, επιτεύχθηκαν μέσα από μια μακρά διαδρομή, στην οποία αναφέρθηκε, κατά την ομιλία της, η πρόεδρος της HEMEXPO, πρόεδρος του ομίλου εταιρειών ERMA FIRST και αντιπρόεδρος της SEA EUROPE, κ. Ελένη Πολυχρονοπούλου, αποτίνοντας ιδιαίτερες ευχαριστίες στους Έλληνες πλοιοκτήτες- τους κυρίαρχους των θαλασσών, όπως τους χαρακτήρισε, οι οποίοι βρέθηκαν στο πλευρό των Ελλήνων κατασκευαστών, σταθερά από την πρώτη μέρα.
Η κα Πολυχρονοπούλου ευχαρίστησε επίσης το Υπουργείο Ναυτιλίας αλλά και το Enterprise Greece για την στήριξη που έδωσαν στους Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού.
Κατά την ομιλία της, η πρόεδρος της HEMEXPO αναφέρθηκε στα όσα επιτεύχθηκαν κατά τα προηγούμενα 10 χρόνια, αλλά και για τον νέο κύκλο που ανοίγει παρουσιάζοντας τους 10 βασικούς στόχους:
1. Κύκλος εργασιών > €1 δισ.
2. Αύξηση του αριθμού των Ελλήνων κατασκευαστών
3. Ενίσχυση του εξαγωγικού προφίλ
4. Ενίσχυση του brand name
5. Προσέλκυση εξειδικευμένων στελεχών στον κλάδο
6. Δημιουργία νέων ερευνητικών υποδομών
7. Ενίσχυση της συμμετοχής σε αναπτυξιακά προγράμματα
8. Αύξηση των συνεργασιών με ακαδημαϊκούς φορείς
9. Συμμετοχή της HEMEXPO στο πρόγραμμα ανανέωσης του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου
10. Ακόμη περισσότερες συνέργειες
Το παρών στην λαμπρή εκδήλωση έδωσαν, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης, o πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, κ. Γεώργιος Προκοπίου και κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο εμπνευστής της HEMEXPO και ιδρυτής του Ομίλου Τσάκου, καπτ. Παναγιώτης Τσάκος, ο θερμός υποστηρικτής του εγχειρήματος κ. Συμεών Παληός, εκπρόσωποι της πολιτείας, των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, θεσμικών οργάνων της ναυτιλίας, καταξιωμένα στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας, καθώς και εκπρόσωποι των 32 εταιρειών-μελών της HEMEXPO.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Galaxy Leader: Απελευθερώθηκε το πλήρωμα από τους Χούθι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/galaxy-600x338.jpg)
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
![Ναυτιλία: Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/thumbnail_veniamis-alexandratos-542x600.jpg)
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
![Capital Group – FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος πανευρωπαϊκά προσομοιωτής γέφυρας πλοίου με εικονική πραγματικότητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/4c6a70ee61c1985c4efd77dc4828ccdc-600x338.png)
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
![ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/olth-1-600x369.jpg)
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/aktoploia-600x375.jpg)
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
![Ο Παναμάς απαντά στον Τραμπ: «H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/PanamaCanal2-600x394.jpg)
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Γιατί είναι μονόδρομος οι αυξήσεις – Τι λένε οι ακτοπλόοι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/ploio-768x427-1-600x334.jpg)
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Παγκόσμιος στόλος: Με 584 νέα πλοία η ναυτιλία θωρακίζεται για το 2025 απέναντι στη γεωπολιτική αβεβαιότητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ποντοπόρος-600x600.jpg)
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
![ΟΛΘ: Νέες αγορές μετοχών από την Belterra στα 28,8 ευρώ – Μήνυμα στους Dreyfus (;)](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/200129142209_savvidis_8-600x366-1.jpg)
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Οι τρεις προτάσεις στο τραπέζι για να μην αυξηθούν τα ναύλα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος