![Αυτοκινητοβιομηχανία: Τα ηλεκτρικά οχήματα αλλάζουν το χάρτη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/battery.jpg)
Ο μεγάλος ανταγωνισμός από την Κίνα και την Tesla στο μέτωπο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) προκαλεί τεράστιες αλλαγές στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας αφού απειλεί πανίσχυρες μέχρι τώρα ιαπωνικές και γερμανικές εταιρείες, οι οποίες εξετάζουν συνέργειες και δραστικές αλλαγές στην παραγωγή για να μείνουν ανταγωνιστικές.
Η επέλαση πιο προσιτών EV από κινεζικές εταιρείες –κυρίως την BYD- και οι νέες τεχνολογίες από την Tesla έρχονται να προστεθούν σε έναν ακόμη σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τις εταιρείες, αλλάζοντας το χάρτη. Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί ειδικά στην Ευρώπη πιέζουν σημαντικά τις ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί, απειλώντας ότι εάν καθυστερήσουν τη μετάβαση θα πληρώνουν μεγάλα πρόστιμα. Από το νέο έτος οι κανονισμοί της ΕΕ απαιτούν περίπου το ένα στα πέντε οχήματα που ταξινομούν οι εταιρείες να είναι ηλεκτρικό, για να μην υπάρχουν τέτοιες ποινές.
Στα σκαριά mega deal Honda με Nissan – Η ιαπωνική απάντηση στα EV
Στα πλαίσια όλων αυτών των εξελίξεων, η προσέγγιση της Honda με τη Nissanέκανε αίσθηση στην αγορά. Οι δύο εταιρείες θέλουν να εμβαθύνουν σημαντικά τις σχέσεις τους ή ακόμη και να προχωρήσουν σε συγχώνευση δραστηριοτήτων, με κύριο στόχο να μπουν πιο δυναμικά στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων ενάντια στους Κινέζους και την Tesla. Στη συνεργασία αυτή αναμένεται να μπει και η Mitsubishi που διατηρεί πολύ στενές σχέσεις με Honda και Nissan. Η Nissan είναι ο μεγαλύτερο μέτοχος της Mitsubishi με ποσοστό 24%.

Μια τέτοια συνέργεια θα δημιουργούσε εταιρεία με χρηματιστηριακή αξία 54 δις δολαρίων και συνδυασμένη ετήσια παραγωγή 7,4 εκατ. οχημάτων, φέρνοντάς την στη τρίτη θέση παγκοσμίως πίσω από τον όμιλο Toyota και τον όμιλο Volkswagen.
Οι μετοχές της Nissan, εταιρείας που αντιμετώπιζε πιο μεγάλες προκλήσεις μετά τη χαλάρωση της συνεργασίας με τη Renault, είχαν άνοδο έως 24% την Τετάρτη στο Χρηματιστήριο του Τόκιο. Αυτές της Mitsubishi είχαν κέρδη έως 20% ενώ της Honda υποχωρούσαν 3%.
Εξελίξεις και στην Ευρώπη
Την ίδια στιγμή στη Γερμανία, το άλλο μεγάλο μέτωπο αλλαγών στην αυτοκινητοβιομηχανία, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις εργαζομένων και Volkswagen για μεγάλες περικοπές κόστους, πιθανό κλείσιμο εργοστασίων, πιθανές απολύσεις και γενικότερες αλλαγές εργασιακών συνθηκών. Επίσης σε αναδιάρθρωση προχωρά και ο μεγάλος όμιλος της Stellantis που ελέγχει μεταξύ άλλων τις μάρκες Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks και Vauxhall.
Ο ρόλος του Τραμπ
Οποιοδήποτε επίσης μεγαντίλ αυτοκινητοβιομηχανίας με μεγάλη παρουσία στις ΗΠΑ, όπως έχουν όλες σχεδόν, θα έμπαινε στο μικροσκόπιο της νέας κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ που θα αναλάβει την εξουσία στις ΗΠΑ από τις 20 Ιανουαρίου 2025.
Ο Τραμπ έχει υποσχεθεί να υιοθετήσει σκληρή γραμμή για εισαγόμενα οχήματα στις ΗΠΑ. Ανάμεσα στα άλλα έχει απειλήσει με δασμούς 25% στα οχήματα που αποστέλλονται από τον Καναδά και το Μεξικό. Έτσι, θα μπορούσε να ζητήσει παραχωρήσεις και εγγυήσεις από τη Honda και τη Nissan για να εγκρίνει οποιοδήποτε ντιλ που θα αφορά τις ΗΠα, ανέφεραν πηγές του Reuters. Η Honda και η Nissan παράγουν μεταξύ άλλων οχήματα στο Μεξικό για εξαγωγή στις ΗΠΑ.
Ο πόλεμος τιμών
Από το 2023 έχει ξεκινήσει πόλεμος τιμών στα ηλεκτρικά, αρχικά μεταξύ Tesla και BYD. Στη συνέχεια όμως επεκτάθηκε ο πόλεμος αυτός παντού, ειδικά μετά τους νέους πολύ αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, στους οποίους έχουν αντιδράσει όλες οι παραδοσιακές εταιρείες αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Τώρα όμιλοι κολοσσοί όπως Volkswagen, Stellantis, Honda και Nissan αναζητούν τρόπους μείωσης του κόστους και επιτάχυνσης της εξέλιξης οχημάτων νέας τεχνολογίας. Για εταιρείες όπως η Honda και η Nissan οι συγχωνεύσεις είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, ανέφεραν πηγές στο Reuters.


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία