Όμιλος Μπερλουσκόνι: Πρόταση 1,3 δισ. για την ProSieben – Τα πλάνα για την ευρωπαϊκή αγορά

Αυξάνοντας το ποσοστό του στο γερμανικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα, ο όμιλος Μπερλουσκόνι βάζει πλώρη για τη δημιουργία πανευρωπαϊκού ραδιοτηλεοπτικού φορέα

Όμιλος Μπερλουσκόνι: Πρόταση 1,3 δισ. για την ProSieben – Τα πλάνα για την ευρωπαϊκή αγορά

Προσφορά εξαγοράς ύψους 1,3 δισ. ευρώ υπέβαλε η MediaForEurope (MFE) του Σίλβιο Μπερλουσκόνι για την ProSieben, τον γερμανικό ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό, επιχειρώντας τη δημιουργία πανευρωπαϊκού ραδιοτηλεοπτικού φορέα.

Έτσι μετά την Ιταλία και την Ισπανία όπου ο τηλεοπτικός όμιλος που ιδρύθηκε από τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι, διατηρεί τηλεοπτικά κανάλια, αποφάσισε να μεγιστοποιήσει την είσοδό του και στη γερμανική αγορά.

Κι αυτό καθώς η MFE, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην οικογένεια του εκλιπόντος Ιταλού πρωθυπουργού και είναι ήδη ο μεγαλύτερος μέτοχος της ProSieben, υπέβαλε προσφορά για τη γερμανική εταιρεία αξίας περίπου 5,7 ευρώ ανά μετοχή, σύμφωνα με τους Financial Times. Κίνηση που θα αποτιμούσε τη μετοχή του ραδιοτηλεοπτικού φορέα σε περίπου 1,3 δισ. ευρώ.

Οι FT είχαν ήδη αναφέρει ότι η MFE επρόκειτο να υποβάλει προσφορά, με τις πρώτες ενδείξεις να κάνουν την εμφάνισή τους ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 2000

Η MFE, η οποία δεν αποκάλυψε την αξία της προσφοράς της, τόνισε ότι η πρότασή της σε μετρητά και μετοχές αντιστοιχούσε στη μέση τιμή διαπραγμάτευσης της ProSieben τους τελευταίους τρεις μήνες, η οποία είναι το ελάχιστο επίπεδο που απαιτείται από τις γερμανικές ρυθμιστικές αρχές.

Η ProSieben διευκρίνισε πως αναμένει η μέση τιμή της μετοχής της κατά τη διάρκεια των τριών μηνών να διαμορφωθεί στα 5,75 ευρώ. Η τιμή της μετοχής της έκλεισε στα 6,53 ευρώ την Τετάρτη, σημειώνοντας άνοδο 1,3%.

Σκέψεις από το 2006

Η κίνηση της οικογένειας Μπερλουσκόνι δεν ήταν ξαφνική, καθώς οι Financial Times είχαν ήδη αναφέρει ότι η MFE επρόκειτο να υποβάλει προσφορά.

Ο ιταλικός όμιλος μέσων ενημέρωσης παρακολουθεί εδώ και καιρό την ProSieben, σταθμίζοντας μια εξαγορά ήδη από το 2006. Η MFE κατέχει το 29% της ProSieben, η οποία εκπέμπει στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία και φιλοξενεί εκπομπές όπως το «Germany’s Next Topmodel».

Ο όμιλος σημείωσε ότι «ανέλαβε ανέκκλητη δέσμευση με έναν υφιστάμενο μέτοχο» της ProSieben να αποδεχθεί την προσφορά.

Αυτό θα αύξανε το μερίδιο της MFE στην ProSieben σε πάνω από 30% και σύμφωνα με τους γερμανικούς κανονισμούς, απαιτεί από τον ιταλικό όμιλο να υποβάλει προσφορά για την εξαγορά των υπόλοιπων μετόχων της εταιρείας.

Η εταιρεία του Μπερλουσκόνι επισήμανε ότι «αποφάσισε να αυξήσει περαιτέρω τη συμμετοχή της στην ProSieben και, κατά συνέπεια, τη μακροπρόθεσμη επένδυση και δέσμευσή της στην ProSieben με σκοπό να συμβάλει πιο ενεργά στην ανάπτυξη της στρατηγικής κατεύθυνσης του γερμανικού φορέα στο μέλλον».

Από την πλευρά της, η ProSieben δήλωσε ότι η εκτελεστική ομάδα και το εποπτικό της συμβούλιο θα «εξετάσουν προσεκτικά την προσφορά μετά τη δημοσίευση του εγγράφου της προσφοράς» και στη συνέχεια θα απαντήσουν.

Ο υιός Μπερλουσκόνι βλέπει την ευρωπαϊκή επέκταση ως απάντηση στην αυξανόμενη κυριαρχία των αμερικανικών κολοσσών streaming, όπως το Netflix

Η στρατηγική της MFE

Εάν η προσφορά της MFE γίνει αποδεκτή από τους άλλους μετόχους της ProSieben, θα δώσει στον ιταλικό όμιλο – ο οποίος διαθέτει επίσης τηλεοπτικά κανάλια στην Ιταλία και την Ισπανία – ένα έρεισμα στη μεγάλη γερμανόφωνη αγορά.

Θα υλοποιούσε επίσης τη φιλοδοξία του διευθύνοντος συμβούλου της MFE, Πιερ Σίλβιο Μπερλουσκόνι, γιου του εκλιπόντος πρώην Ιταλού πρωθυπουργού που ίδρυσε την εταιρεία το 1987, να αναλάβει την ProSieben και να κοιτάξει ακόμη πιο μπροστά, σε ένα ενιαίο ευρωπαϊκό επίπεδο.

Σύμφωνα και με το Reuters, εξάλλου, ο υιός Μπερλουσκόνι βλέπει την ευρωπαϊκή επέκταση ως απάντηση στην αυξανόμενη κυριαρχία των αμερικανικών κολοσσών streaming, όπως το Netflix, και την ανακαεύθυνση των διαφημιστικών προϋπολογισμών σε τεχνολογικές δυνάμεις όπως το Facebook και η Google.

Ο γερμανικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας ανακοίνωσε την πώληση δύο περιουσιακών στοιχείων πέραν της βασικής του ψυχαγωγικής δραστηριότητας – του ιστότοπου σύγκρισης τιμών Verivox και ενός μεριδίου στην πλατφόρμα ευεξίας Urban Sports Club – κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.

Αυτά ήταν βήματα για τα οποία είχε πιέσει η MFE, ακόμη και όταν διέψευσε ότι ετοιμάζεται για προσφορά εξαγοράς.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο