Discounters: Θα ηγηθούν της ανάπτυξης στο λιανεμπόριο τροφίμων

Η ραγδαία άνοδος των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ (discounters) αναδιαμορφώνει το τοπίο του λιανεμπορίου τροφίμων παγκοσμίως

Discounters: Θα ηγηθούν της ανάπτυξης στο λιανεμπόριο τροφίμων

Οι αλυσίδες εκπτωτικών σούπερ μάρκετ, γνωστές ως discounters, αναμένεται να κυριαρχήσουν στο φυσικό κανάλι του λιανεμπορίου τροφίμων τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με νέα έρευνα του IGD (Institute of Grocery Distribution).

Η παγκόσμια ανάπτυξη του discount καναλιού εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 217 δισ. δολάρια (περίπου 191,6 δισ. ευρώ) από το 2024 έως το 2029, καθιστώντας το το ταχύτερα αναπτυσσόμενο φυσικό κανάλι στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Έρευνα IGD: H Ευρώπη στον πυρήνα του μοντέλου

Η Ευρώπη παραμένει η «καρδιά» του discount μοντέλου, με τις 14 χώρες με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς να βρίσκονται εντός της ηπείρου. Έως το 2029, το discount κανάλι αναμένεται να αντιπροσωπεύει πάνω από το 23% των συνολικών πωλήσεων στη Γηραιά Ήπειρο, με ιδιαίτερα δυναμικές προοπτικές σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και Πορτογαλία. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το μερίδιο αγοράς των discounters προβλέπεται να αυξηθεί σε 16,6% με άνοδο πωλήσεων άνω του 19%.

Η επέκταση των discounters είναι ήδη εμφανής και εκτός Ευρώπης, με νέους περιφερειακούς παίκτες να εμφανίζονται, παραδοσιακούς λιανεμπόρους να ενισχύουν τα εκπτωτικά τους banners, και τις αλυσίδες να διεισδύουν σε νέες αγορές. Εξαίρεση αποτελεί η Ασία, όπου οι προοπτικές ανάπτυξης είναι περιορισμένες, ενώ ο Καναδάς θα είναι η μόνη μη ευρωπαϊκή χώρα με μερίδιο άνω του 15% έως το 2029.

Ο Dan Butler, ανώτερος αναλυτής του IGD, δήλωσε: «Η συνεχής ανάπτυξη των discounters στο λιανεμπόριο τροφίμων δεν μπορεί να αγνοηθεί. Οι προμηθευτές οφείλουν να εντοπίσουν ευκαιρίες συνεργασίας, ενώ οι ανταγωνιστές να αναπτύξουν στρατηγικές αντίδρασης».

Οι τάσεις του 2025

Η έκθεση του IGD εντοπίζει πέντε βασικές τάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον των discounters έως το 2025:

  • Ηγεσία στην αξία: Η προτεραιότητα των καταναλωτών παραμένει η οικονομία.
  • Επέκταση δικτύων: Με έμφαση στα αστικά κέντρα και στις κορεσμένες αγορές.
  • Επανεξέταση μη τροφίμων: Ενίσχυση των προσφορών non-food προϊόντων.
  • Οικονομική υγιεινή διατροφή: Προϊόντα ευεξίας σε προσιτές τιμές.
  • Βιωσιμότητα: ενσωμάτωση περιβαλλοντικών πρακτικών στον πυρήνα της στρατηγικής.

Στο προσκήνιο παραμένουν οι δύο γίγαντες του χώρου, Aldi και Lidl, που μέχρι το 2029 αναμένεται να καταγράφουν συνολικές πωλήσεις άνω των 320 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αντιπροσωπεύοντας το 34% των παγκόσμιων πωλήσεων του καναλιού. Μαζί με 18 ακόμα παίκτες, θα ευθύνονται για το 83% της αναμενόμενης αύξησης του discount καναλιού.

Το μήνυμα του IGD είναι σαφές: Όσοι κατανοήσουν τις κινητήριες δυνάμεις αυτής της μεταμόρφωσης και προσαρμοστούν εγκαίρως, θα είναι οι ηγέτες της επόμενης ημέρας στο λιανεμπόριο τροφίμων.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο