Η μετοχή της Deckers Brands, μητρικής εταιρείας της Hoka, υποχώρησε σχεδόν 20% την Παρασκευή, μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου.
Η επιβράδυνση στις άμεσες πωλήσεις προς καταναλωτές (DTC) στις Ηνωμένες Πολιτείες σε συνδυασμό με αυξανόμενες ανησυχίες για δασμούς φαίνεται να εντείνουν τις πιέσεις.
Deckers Brands: Ελαφριά πτώση στις άμεσες πωλήσεις
Ο οικονομικός διευθυντής της Deckers, Στίβεν Φάσινγκ, δήλωσε πως η Hoka κατέγραψε «ελαφριά πτώση» στις DTC πωλήσεις εντός ΗΠΑ, εξαιτίας διαφόρων παραγόντων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι καταναλωτές προτίμησαν να εξερευνήσουν νέα προϊόντα σε φυσικά καταστήματα, ενώ οι προωθητικές ενέργειες σε παλαιότερα μοντέλα και η γενικότερη αβεβαιότητα της οικονομίας επηρέασαν τη ζήτηση.
Παρά τη συγκυριακή αυτή πτώση, ο Φάσινγκ δήλωσε αισιόδοξος για τη διατήρηση των πελατών σε επόμενες αγορές, τόσο στις ΗΠΑ όσο και διεθνώς. Ανέφερε επίσης ότι η χονδρική παγκοσμίως αποτέλεσε τον βασικό μοχλό ανάπτυξης για τη Hoka το τρίμηνο, με την κυκλοφορία του Bondi 9 να σημειώνει υψηλή ζήτηση.
Μελλοντικές προοπτικές
Σε ερωτήσεις αναλυτών για τις μελλοντικές προοπτικές, ο Φάσινγκ σημείωσε ότι περιμένουν κάποιες πιέσεις και στο επόμενο τρίμηνο, αλλά εκτίμησε πως η πορεία θα βελτιωθεί μετά το πέρας του πρώτου τριμήνου του νέου οικονομικού έτους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Deckers, Στέφανο Καρότι, δήλωσε πως, παρά τις προκλήσεις, το τέταρτο τρίμηνο ήταν το πιο επιτυχημένο στην ιστορία της Hoka, με ετήσια ανάπτυξη ύψους 425 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο ίδιος εμφανίστηκε απόλυτα αισιόδοξος για τη δύναμη του brand και για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές του.
Αναλυτές όπως ο Σαμ Πόζερ από την Williams Trading συμφώνησαν με την εκτίμηση αυτή, αναφέροντας ότι η επιβράδυνση στις DTC πωλήσεις δεν είναι ανησυχητική, καθώς η ζήτηση μέσω χονδρικής παραμένει ισχυρή και η εταιρεία διατηρεί στρατηγική κατανομής προϊόντων.
Δασμοί
Όσον αφορά τους δασμούς, ο Φάσινγκ ανέφερε πως λιγότερο από το 5% της παραγωγής υποδημάτων της Deckers προέρχεται από την Κίνα, ενώ η κύρια παραγωγή γίνεται στο Βιετνάμ και άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και εξετάζει μέτρα απορρόφησης του κόστους, όπως αυξήσεις τιμών και διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές.
Ωστόσο, προειδοποίησε ότι τα μέτρα αυτά ενδέχεται να μην καλύψουν πλήρως τις επιπτώσεις και υπάρχει κίνδυνος υποχώρησης της ζήτησης λόγω αυξήσεων τιμών και της αδύναμης καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
Παρά τα παραπάνω, η Deckers παρουσίασε αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 6,5% το τέταρτο τρίμηνο, φτάνοντας το 1,02 δισ. δολάρια, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 151,41 εκατ. δολάρια. Σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 16,3% στα 4,99 δισ. δολάρια και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 966,09 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία δεν έδωσε προβλέψεις για το σύνολο του οικονομικού έτους 2026 λόγω αβεβαιότητας γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές πολιτικές, αλλά ανέφερε πως στο πρώτο τρίμηνο αναμένει πωλήσεις μεταξύ 890 και 910 εκατ. δολαρίων, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών.