Η έναρξη του νέου ψηφιακού καταστήματος της IKEA στην κινεζική πλατφόρμα JD.com ανακοινώθηκε την Παρασκευή, ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής διαδικασίας διεύρυνσης της παρουσίας της εταιρείας σε διαδικτυακά κανάλια τρίτων.
Στόχος της είναι να προσελκύσει νέους πελάτες με προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές αλλά και ειδικές προσφορές, επισημαίνεται σε ρεπορτάζ του Reuters.
Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που οι δυτικές λιανεμπορικές εταιρείες αναζητούν νέους τρόπους για να κερδίσουν μερίδιο στην έντονα ανταγωνιστική αγορά της Κίνας, την ώρα που η κυβέρνηση ενισχύει πολιτικές για την τόνωση της κατανάλωσης.
ΙΚΕΑ: Από τη βιβλιοθήκη BILLY στο gaming
Γνωστή για τις ξύλινες βιβλιοθήκες και τα κρεβάτια της, η IKEA παρουσιάζει αποκλειστικά για το JD.com ένα gaming chair αξίας 2.999 γουάν (417,50 δολ.) και ένα gaming desk στα 3.999 γουάν — πολύ ακριβότερα από την κλασική βιβλιοθήκη BILLY που κοστίζει μόλις 249 γουάν.
Παράλληλα, το νέο κατάστημα θα διαθέτει 6.500 προϊόντα, με ειδικές εκπτώσεις για το λανσάρισμα και διανομή μέσω του εκτεταμένου δικτύου logistics της JD.com.
Συνεργασίες και επενδύσεις
Η JD.com είναι η δεύτερη μεγάλη κινεζική πλατφόρμα στην οποία εισέρχεται η IKEA, μετά το άνοιγμα καταστήματος στην Tmall της Alibaba το 2020.
Σύμφωνα με τον Tolga Oncu, επικεφαλής λιανικών λειτουργιών της Ingka Group (του μεγαλύτερου franchisee της IKEA), ένας στους πέντε νέους πελάτες στην Κίνα προέρχεται πλέον από την Tmall — και το ποσοστό αυξάνεται.
Από τον Σεπτέμβριο του 2023, η IKEA άνοιξε τρία νέα φυσικά καταστήματα στην Κίνα, φτάνοντας συνολικά τα 40. Το JD.com λανσάρισμα εντάσσεται σε επενδυτικό πλάνο 6,3 δισ. γουάν (877 εκατ. δολ.) έως το 2027.
Η αγορά-πρόκληση
Παρά τις κινήσεις επέκτασης, η Κίνα παραμένει στάσιμη ως ποσοστό των παγκόσμιων πωλήσεων της Ingka Group — 3,5% την τελευταία οικονομική χρονιά.
Η πρόκληση για την IKEA είναι να μετατρέψει την ψηφιακή της δυναμική σε ουσιαστική αύξηση μεριδίου, σε μια αγορά που αλλάζει ταχύτατα και δεν συγχωρεί λάθη.