Nissan Europe: Γιατί η Γαλλία θα επανεξετάσει τις πληρωμές προς προμηθευτές της

Η επανεξέταση των λογιστικών της Nissan θα δει εάν οι προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας πλήρωσαν εγκαίρως

Nissan Europe: Γιατί η Γαλλία θα επανεξετάσει τις πληρωμές προς προμηθευτές της

Σε αναζήτηση… χρημάτων βρίσκεται η γαλλική κυβέρνηση καθώς αποφάσισε να προχωρήσει σε ελέγχους πληρωμών προμηθευτών, με τον ευρωπαϊκό βραχίονα της Nissan να είναι μία εκ των πρώτων επιχειρήσεων που θα πρέπει να υποβάλει εκτενή οικονομικά αρχεία για το 2024.

Στο πλαίσιο αυτό. η Επιτροπή Ανταγωνισμού του γαλλικού υπουργείου Οικονομικών ενημέρωσε τη Nissan Automotive Europe για την επανεξέταση τον περασμένο μήνα, λέγοντας ότι ήταν μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας να διασφαλιστεί ότι οι εταιρείες πλήρωναν τους προμηθευτές τους εγκαίρως, σύμφωνα με επιστολή της 19ης Αυγούστου.

Σχεδιάζει μάλιστα να επιθεωρήσει τα περιφερειακά κεντρικά γραφεία της Nissan στο Montigny-le-Bretonneux κοντά στο Παρίσι στις 7 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της διαδικασίας, σύμφωνα με το Reuters.

Ο έλεγχος πραγματοποιείται καθώς η εταιρεία εφαρμόζει ένα ευρύ παγκόσμιο σχέδιο αναδιάρθρωσης που στοχεύει στη μείωση του κόστους κατά 3,4 δισεκατομμύρια δολάρια και στην επιστροφή στην ανάπτυξη.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει κατηγορηθεί για καμία παράβαση. Στην επιστολή, η Nissan Europe έλαβε οδηγίες να υποβάλει λογιστικά αρχεία και αρχεία πληρωμών από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, καθώς και άλλα έγγραφα πριν από την επιθεώρηση των περιφερειακών κεντρικών γραφείων της.

Σε αντίστοιχους ελέγχους το 2024, η γαλλική ρυθμιστική αρχή διαπίστωσε παρατυπίες σε περίπου το 28% των εταιρειών και επέβαλε πρόστιμα ύψους σχεδόν 30 εκατ. ευρώ

Συνηθισμένες οι καθυστερημένες πληρωμές

Η Nissan θα μπορούσε να αντιμετωπίσει διοικητικές κυρώσεις, συμπεριλαμβανομένων προστίμων, εάν διαπιστωθούν παραβάσεις. Σύμφωνα με τη γαλλική νομοθεσία, οι εταιρείες πρέπει να πληρώσουν τους προμηθευτές εντός 60 ημερών από την έκδοση τιμολογίου, διαφορετικά κινδυνεύουν με πρόστιμα έως και 2 εκατομμύρια ευρώ.

Το Reuters ανέφερε τον Ιούνιο ότι η Nissan προσέφερε σε ορισμένους προμηθευτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Βρετανία την επιλογή να πληρωθούν περισσότερο εάν συμφωνούσαν να αποδεχτούν καθυστερημένες πληρωμές, μια κίνηση που θα βοηθούσε την αυτοκινητοβιομηχανία που αντιμετωπίζει δυσκολίες να απελευθερώσει μετρητά βραχυπρόθεσμα.

Δεν είναι ασυνήθιστο για τις εταιρείες να ζητούν από προμηθευτές παρατάσεις πληρωμών για τη διαχείριση της ταμειακής ροής και δεν ήταν σαφές τι ώθησε τις ρυθμιστικές αρχές να ελέγξουν τις ενέργειες της Nissan.

Η Nissan Automotive Europe έλαβε αίτημα για πληροφορίες από μια γαλλική αρχή σχετικά με τις πληρωμές προμηθευτών που πραγματοποιήθηκαν από την ευρωπαϊκή της έδρα στη Γαλλία, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση προς το Reuters, χωρίς να παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες.

«Δεν έχει αναφερθεί καμία αδικοπραγία από τη Nissan στο αίτημα και συνεργαζόμαστε πλήρως με την εν λόγω αρχή και είμαστε έτοιμοι να παρέχουμε τις απαραίτητες πληροφορίες και διευκρινίσεις», πρόσθεσε, χωρίς να κατονομάσει την αρχή που ζητά τις πληροφορίες.

Nissan

Οι έλεγχοι της Γαλλίας

Η Γαλλία έχει εντείνει τις έρευνες για καθυστερημένες πληρωμές μεταξύ εταιρειών, με τη διεύθυνση ανταγωνισμού να ελέγχει 409 εταιρείες κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 και να διαπιστώνει παραβάσεις σε σχεδόν το 40% αυτών. Οι έρευνες οδήγησαν σε πρόστιμα ύψους περίπου 47 εκατομμυρίων ευρώ.

Αυτό συγκρίνεται με 248 ελέγχους κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 – τη μόνη παρόμοια περίοδο με δημόσια διαθέσιμα δεδομένα – όταν η ρυθμιστική αρχή διαπίστωσε παρατυπίες σε περίπου το 28% των εταιρειών και επέβαλε πρόστιμα ύψους σχεδόν 30 εκατομμυρίων ευρώ.

Η γαλλική αναθεώρηση σηματοδοτεί τον τελευταίο πονοκέφαλο για τη Nissan. Πέρυσι, οι ιαπωνικές ρυθμιστικές αρχές διαπίστωσαν ότι δεν πλήρωσε δεκάδες προμηθευτές κατά συνολικά 3 δισεκατομμύρια γιεν (20 εκατομμύρια δολάρια) σε διάστημα δύο ετών. Η Nissan πλήρωσε τα χρήματα πριν από την ανακοίνωση της έρευνας και οι ιαπωνικές ρυθμιστικές αρχές συνέστησαν επίσης να βελτιώσει την εποπτεία των πληρωμών των προμηθευτών.

Οι καθυστερημένες πληρωμές μπορούν να ασκήσουν πίεση στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, αυξάνοντας τον κίνδυνο απώλειας θέσεων εργασίας, ακόμη και πτώχευσης, σύμφωνα με ενημερωτικό δελτίο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Περίπου το ένα τέταρτο όλων των πτωχεύσεων στην ΕΕ συνδέονται με καθυστερημένες πληρωμές, ανέφερε.

Τα κράτη μέλη της ΕΕ υποχρεούνται να διασφαλίσουν ότι οι πληρωμές μεταξύ επιχειρήσεων στη χώρα τους συμμορφώνονται με τους κανονισμούς του μπλοκ που απαιτούν πληρωμή εντός 60 ημερών, εκτός εάν συμφωνηθεί ρητά διαφορετικά.

Περίπου το 47% των τιμολογίων μεταξύ επιχειρήσεων στη Δυτική Ευρώπη είναι εκπρόθεσμα, σύμφωνα με έρευνα του Μαΐου, η ασφαλιστική εταιρεία εμπορικών πιστώσεων Atradius. Ο αριθμός είναι υψηλότερος στη Γαλλία, στο 52%.

Η Nissan κατέγραψε ζημίες 535 εκατομμυρίων δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, την πρώτη τριμηνιαία λειτουργική ζημία της σε τέσσερα χρόνια. Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας περιλαμβάνει περικοπή περίπου του 15% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της και κλείσιμο ή ενοποίηση επτά εργοστασίων.

Στοχεύει σε θετική ελεύθερη ταμειακή ροή έως το οικονομικό έτος 2026, καθώς οι χαμηλές πωλήσεις στην Κίνα και τις ΗΠΑ επιδεινώνουν τις επιπτώσεις μιας προηγούμενης επεκτατικής στρατηγικής.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο