Ο απερχόμενος Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche Όλιβερ Μπλούμε έχει άλλη μια τριμηνιαία έκθεση να παρουσιάσει την Παρασκευή πριν λήξει η δεκαετής θητεία του και το ανάγνωσμα δεν θα είναι ευχάριστο.
Η γερμανική εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων πρόκειται να καταγράψει μεγάλες λειτουργικές ζημίες, καθώς βρίσκεται σφηνωμένη ανάμεσα σε μια σοβαρή πτώση στην κορυφαία αγορά της Κίνας και στην πίεση από τους δασμούς των ΗΠΑ, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει μια αντιστροφή των σχεδίων για την ηλεκτροκίνηση.
Σε μια προσπάθεια να διορθώσει τα πράγματα, η Porsche διόρισε τον πρώην επικεφαλής της McLaren, Μάικλ Λαίτερς, ως τον επόμενο Διευθύνοντα Σύμβουλο, ο οποίος θα αναλάβει τα ηνία τον Ιανουάριο, ελπίζοντας να αναζωογονήσει τη ζήτηση στην Κίνα και να λύσει το αίνιγμα των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι επενδυτές δεν έχουν ακόμη πειστεί.
Η εμπειρία του Λάιτερς στις ανταγωνιστικές εταιρείες McLaren και Ferrari, σηματοδοτεί πού μπορεί να φτάσει η εταιρεία, δήλωσε στο Reuters ο Ίνγκο Σπέιχ της Deka Investment, η οποία κατέχει μετοχές Porsche περίπου 48 εκατομμυρίων δολαρίων.

Μπορεί ο νέος CEO να οδηγήσει την Porsche σε μια ηλεκτρική εποχή;
Η Porsche έχει αναδειχθεί ως ένα από τα μεγαλύτερα θύματα στον ταλαιπωρημένο τομέα της ευρωπαϊκής. Από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2022, η εταιρεία έχει χάσει περίπου το ήμισυ της αγοραίας αξίας της.
Ο Σπέιχ δήλωσε ότι η Porsche πρέπει να ξανακερδίσει τους καταναλωτές στην Κίνα και να απογαλακτίσει τους αγοραστές που θέλουν βενζινοκινητήρες της ώστε να υιοθετήσουν την ηλεκτρική ενέργεια.
«Η Porsche αντιμετωπίζει μια σημαντική πρόκληση: στον τομέα των πολυτελών σπορ αυτοκινήτων, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν ακόμη γίνει αποδεκτά από τους πελάτες. Το βασικό ερώτημα είναι: θα καταφέρει ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος να οδηγήσει την Porsche στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων;» είπε.
Αργότερα την Παρασκευή, η Porsche αναμένεται να αναφέρει λειτουργικές ζημίες 611 εκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με τη μέση πρόβλεψη 15 αναλυτών που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Visible Alpha, έναντι κερδών 974 εκατομμυρίων ευρώ πέρυσι.
Αυτό αντικατοπτρίζει έως και 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ σε έξοδα που σχετίζονται με καθυστερήσεις στην κυκλοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ανάταξη της Porsche μπορεί να χρειαστεί 3-5 χρόνια
Ο Μπλούμε, ο οποίος θα παραμείνει Διευθύνων Σύμβουλος στη μητρική εταιρεία της Porsche, Volkswagen, δήλωσε το περασμένο τρίμηνο ότι αναμένει «θετική δυναμική ξανά από το 2026 και μετά» στην Porsche, αλλά οι αναλυτές είναι λιγότερο αισιόδοξοι.
Ο Παλ Σκίρτα της Metzler Bank δήλωσε ότι η επίλυση των προβλημάτων θα μπορούσε να διαρκέσει τρία έως πέντε χρόνια.
Ο Λάιτερς θα πρέπει να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που προβλέπει 1.900 περικοπές θέσεων εργασίας τα επόμενα χρόνια, επιπλέον των 2.000 απολύσεων για προσωρινούς εργαζόμενους φέτος, με ένα δεύτερο πακέτο μέτρων που βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση.
Με 32.195 αυτοκίνητα που παραδόθηκαν στην Κίνα κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, οι πωλήσεις εκεί έχουν μειωθεί περισσότερο από το μισό σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022.
Εν τω μεταξύ, τα περιθώρια κέρδους της Porsche έχουν μειωθεί από 18% κατά τη διάρκεια του έτους της αρχικής δημόσιας προσφοράς σε 2% στην καλύτερη περίπτωση φέτος.
Η Porsche δυσκολεύεται να διατηρήσει σταθερές τις πωλήσεις στις τρεις βασικές της περιοχές – Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Κίνα – λόγω της πίεσης στις τιμές, των δασμών και της εξασθένησης της ζήτησης.

Μεταξύ βενζινοκινητήρων και ηλεκτρικών
Ο Σπρέιχ δήλωσε ότι η Porsche θα μπορούσε να διαχειριστεί τον τρέχοντα δασμό εισαγωγών 15% των ΗΠΑ. Η πραγματική πρόκληση θα ήταν να διαμορφωθεί ένα μέλλον για τα αυτοκίνητά της υψηλής απόδοσης σε μια ηλεκτρική εποχή και πώς να αναβιώσει η μάρκα στην Κίνα.
Η πιθανότητα επιστροφής σε υψηλά περιθώρια κέρδους σε αυτήν την αγορά είναι ελάχιστη, ωστόσο, εκτός εάν η Porsche μπορέσει να εντοπίσει για τι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι Κινέζοι καταναλωτές ακριβότερες τιμές, δήλωσε στο Reuters ο Του Λε, ιδρυτής της συμβουλευτικής Sino Auto Insights.
«Επειδή δεν είναι πλέον η πλέον ποθητή μάρκα, τουλάχιστον όχι στην πιο σημαντική αγορά στον κόσμο».































