Επενδύσεις: Πόση ασφάλεια προσφέρουν οι κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών

Οι παραγωγοί συσκευασμένων τροφίμων υπεραποδίδουν κατά τη διάρκεια των εναλλαγών προς την ασφάλεια. Αλλά οι μεταβολές στις καταναλωτικές συνήθειες απαιτούν επιλεκτικότητα

Επενδύσεις: Πόση ασφάλεια προσφέρουν οι κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών

Από τα τρόφιμα έως τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού και ατομικής φροντίδας, τα συσκευασμένα καταναλωτικά προϊόντα έχουν ως επί το πλείστον παραβλεφθεί μέχρι στιγμής ως κατηγορία μετοχών, παρά το γεγονός ότι συνήθως χρησιμεύουν ως καταφύγιο σε περιόδους πίεσης της αγοράς.

Μετά από αρκετά χρόνια χαμηλής απόδοσης, ο τομέας προσφέρει θύλακες αξίας. Η εύρεση ασφάλειας, ωστόσο, απαιτεί επιλεκτικότητα, καθώς οι δομικές μεταβολές στον τρόπο που τρώμε και πίνουμε συγκρούονται με μέρη του σύμπαντος των βασικών καταναλωτικών αγαθών, σημειώνει η Wall Street Journal.

Η ιστορία βοηθά να εξηγηθεί γιατί οι επενδυτές αναζητούν ενστικτωδώς βασικά αγαθά σε περιόδους πίεσης. Σε κάθε μία από τις αρκετές σημαντικές πτώσεις της αγοράς τις τελευταίες δεκαετίες -περιόδους κατά τις οποίες ο S&P 500 έπεσε κατά 20% ή περισσότερο- ο τομέας γενικά υπεραπέδωσε.

Κατά τη διάρκεια της κατάρρευσης των dot-com το 2000, της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008 και ακόμη και των μαζικών πωλήσεων που οφείλονταν στον πληθωρισμό το 2022, οι εταιρείες που πωλούσαν είδη καθημερινής χρήσης ξεπέρασαν την ευρύτερη αγορά. Οι επενδυτές αναζητούν τη σχετική ασφάλεια των προβλέψιμων ταμειακών ροών τους.

Παράδειγμα η πιο πρόσφατη μεγάλη μαζική πώληση το 2022. Από την κορύφωση της αγοράς τον Ιανουάριο έως το κατώτατο σημείο του Οκτωβρίου, ο S&P 500 υποχώρησε περίπου κατά 25%. Την ίδια περίοδο, οι General Mills, Campbell’s, Hershey και J.M. Smucker σημείωσαν άνοδο. Ένα παρόμοιο μοτίβο διαδραματίστηκε κατά τη διάρκεια πιο πρόσφατων μειώσεων μετά την ανακοίνωση των δασμών από τον Τραμπ, ενισχύοντας την ιδέα ότι οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων μπορούν ακόμα να λειτουργήσουν ως αντιστάθμισμα όταν οι μετοχές ανάπτυξης καταρρεύσουν.

Έρμαιο των αλλαγών συνηθειών

Αλλά αυτές οι εκρήξεις υπεραπόδοσης ήταν βραχύβιες, εν μέρει λόγω διαρθρωτικών δυνάμεων που επηρεάζουν αυτές τις εταιρείες. Τα τελευταία τρία χρόνια, αυτοί οι κατασκευαστές τροφίμων έχουν όλοι υποχωρήσει, και ενώ ο S&P 500 έχει σημειώσει άνοδο 79%, τονίζει η WSJ.

Η υγιεινότερη διατροφή, η άνοδος των φαρμάκων για την απώλεια βάρους και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός από τις ιδιωτικές ετικέτες (private labels) σημαίνουν ότι οι επενδυτές πρέπει να σταθμίσουν τη σχετική ασφάλεια αυτών των εταιρειών έναντι των αυξανόμενων πιέσεων που ενδέχεται να ενταθούν το 2026.

Το 2026, τα φάρμακα για την απώλεια βάρους αναμένεται να υιοθετηθούν ευρύτερα, με τη βοήθεια νέων σκευασμάτων για χορήγηση από το στόμα και ευρύτερης ασφαλιστικής κάλυψης. Αυτό ίσως να συνεχίσει να πιέζει τη ζήτηση για τρόφιμα υψηλής θερμιδικής αξίας.

Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές που εξακολουθούν να ανακάμπτουν από χρόνια πληθωρισμού τροφίμων στρέφονται όλο και περισσότερο σε ιδιωτικές ετικέτες, ωφελώντας λιανοπωλητές όπως η Walmart και η Costco εις βάρος των επώνυμων κατασκευαστών. Αυτές οι τάσεις έχουν ασκήσει πίεση στους όγκους πωλήσεων των Big Food, αναγκάζοντας πολλούς να καταφεύγουν σε προσφορές.

Οι επενδυτές που επιθυμούν να στραφούν στην ασφάλεια των μετοχών βασικών προϊόντων ίσως θελήσουν να είναι πιο προσεκτικοί. Η McCormick ξεχωρίζει ως μια εταιρεία που ευθυγραμμίζεται καλύτερα με την εξελισσόμενη καταναλωτική συμπεριφορά.

Η ανθεκτικότητα εξειδικευμένων αγορών

Οι επενδυτές που επιθυμούν να στραφούν στην ασφάλεια των μετοχών βασικών προϊόντων ίσως θελήσουν να είναι πιο προσεκτικοί. Η McCormick ξεχωρίζει ως μια εταιρεία που ευθυγραμμίζεται καλύτερα με την εξελισσόμενη καταναλωτική συμπεριφορά.

Ενώ η μετοχή είναι ακριβότερη από τη μέση εταιρεία τροφίμων, περίπου 21 φορές τα μελλοντικά κέρδη, είναι σημαντικά κάτω από τον πενταετή μέσο όρο της, περίπου 27 φορές. Η εταιρεία επωφελείται από δύο ανθεκτικές αλλαγές: περισσότερο μαγείρεμα στο σπίτι και μια αυξανόμενη προτίμηση για πιο φρέσκα, υγιεινά γεύματα, είπε στην Journal ο Ρόμπερτ Μόσκοου, αναλυτής στην TD Cowen. Τα μπαχαρικά αντιπροσωπεύουν ένα μικρό μερίδιο του προϋπολογισμού τροφίμων ενός νοικοκυριού, καθιστώντας τους όγκους πωλήσεων της McCormick πιο ανθεκτικούς από εκείνους των παραδοσιακών εταιρειών συσκευασμένων τροφίμων.

Ο Μόσκοου σημειώνει επίσης ότι οι νεότεροι καταναλωτές μαγειρεύουν περισσότερο – μια αλλαγή που η McCormick έχει καταγράψει μέσω στοχευμένου μάρκετινγκ και πειθαρχημένης τιμολόγησης που δυσκολεύει τον ανταγωνισμό για τις ιδιωτικές ετικέτες.

Ένας άλλος τρόπος για να αποκτήσει κάποιος έκθεση σε μετοχές εταιρειών τροφίμων χωρίς να αντιμετωπίσει τις πιέσεις των καταναλωτών στις ΗΠΑ είναι η γεωγραφική διαφοροποίηση. Η Mondelez και η Nestlé παράγουν μεγάλο μέρος των εσόδων τους εκτός των ΗΠΑ. Αυτό τις καθιστά λιγότερο εκτεθειμένες σε εγχώριες οικονομικές πιέσεις. Ως πρόσθετο όφελος, η μείωση των πιέσεων στο κόστος του κακάο θα μπορούσε να βοηθήσει τα περιθώρια κέρδους στις επιχειρήσεις σοκολάτας τους.

Ο γίγαντας της Coca-Cola, με την παγκόσμια παρουσία του και την αυξανόμενη εστίασή του σε ποτά μηδενικής ζάχαρης και ενεργειακά ποτά, ταιριάζει επίσης στο πρότυπο μιας σταθερής απόδοσης.

Μια άλλη προσέγγιση είναι να στοιχηματίσει κανείς σε εταιρείες που πωλούν είδη οικιακής χρήσης και προσωπικής φροντίδας που είναι απομονωμένες από τις μεταβαλλόμενες τάσεις υγείας.

Ενώ αντιμετωπίζουν πιέσεις από τον ανταγωνισμό μεταξύ των εμπορικών σημάτων των καταστημάτων, εταιρείες όπως η Procter & Gamble και Kimberly-Clark -τα χαρτοφυλάκια των οποίων περιλαμβάνουν απορρυπαντικά, πάνες και χαρτομάντιλα- δεν έχουν άμεση έκθεση στις τάσεις της κατανάλωσης τροφίμων.

Η P&G είναι η πιο σταθερή αλλά πιο ακριβή επιλογή, ενώ η Kimberly-Clark προσφέρει ένα φθηνότερο σημείο εισόδου μετά την συμφωνία της με την Kenvue που αναστάτωσε τους επενδυτές που ανησυχούν για τον κίνδυνο της συμφωνίας και τις πιθανές νομικές υπερβάσεις που συνδέονται με μάρκες καταναλωτικής υγείας όπως η Tylenol. Διαπραγματεύεται σε πολλαπλάσιο 13,1 σε σχέση με έναν πενταετή μέσο όρο σχεδόν 19.

Τα βασικά καταναλωτικά αγαθά μπορούν ακόμα να προσφέρουν καταφύγιο σε μια ταραγμένη αγορά. Η πρόκληση τώρα είναι να μπορεί να διακριθεί η διαρκής αξία από τις παγίδες αξίας.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο