Η κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας στην ΕΕ έφτασε το 2021 τους 1.309 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου πετρελαίου (Mtoe), σημειώνοντας αύξηση κατά 5,9% σε σύγκριση με το 2020, ωστόσο εξακολουθεί να είναι χαμηλότερη από το επίπεδο του 2019 (1.354 Mtoe).
Τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Eurostat δείχνουν ότι η ΕΕ έχει απομακρυνθεί περισσότερο από τον στόχο που έχει θέσει έως το 2030, για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την αύξηση του ποσοστού των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο 45% και της ενεργειακής απόδοσης στο μπλοκ. Μάλιστα η απόσταση αυτή διευρύνθηκε στο 16,1% το 2021, αφού ήταν πιο κοντά στον στόχο το 2020 απέχοντας μόλις 9,5%.
ΕΕ: Συμφωνία για ευρεία μεταρρύθμιση του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών αερίων
Η τελική κατανάλωση ενέργειας το 2021 έφτασε τα 968 Mtoe, σημειώνοντας αύξηση κατά 6,8% σε σύγκριση με το 2020, και μείωση κατά 1,8% σε σύγκριση με το 2019. Όσον αφορά στον στόχο του 2030, το 2021, η τελική κατανάλωση ενέργειας απείχε κατά 14,4%, όταν το 2020 η απόσταση αυτή ήταν 7,1% .
Μετά από την ύφεση το 2020 λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας σε όλους τους οικονομικούς τομείς, η κατανάλωση ενέργειας στην ΕΕ το 2021 αυξήθηκε και πάλι, αν και απέχει αρκετά από την κορύφωσή της το 2006, όταν σε σχέση με τον στόχο του 2030 η κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας ήταν κατά 34,0% παραπάνω και η τελική κατανάλωση ενέργειας κατά 23,6% .
Αν και η κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας αυξήθηκε το 2021, τα 1.309 Mtoe που καταγράφηκαν συνέχισαν να είναι πολύ χαμηλά: το δεύτερο χαμηλότερο επίπεδο από το 1990 (το πρώτο έτος για το οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία) ενώ το χαμηλότερο σημειώθηκε το 2020 (1.235 Mtoe).
Η κατανάλωση πρωτογενούς και τελικής ενέργειας ανά κράτος
Σε σύγκριση με τον μέσο όρο της περιόδου 2017-2019, 18 κράτη μέλη της ΕΕ κατέγραψαν μείωση τόσο στην πρωτογενή όσο και στην τελική ενέργεια το 2021, διατηρώντας την τάση του 2020, όταν όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ είδαν μειώσεις στην κατανάλωση πρωτογενούς και τελικής ενέργειας.
Η κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας μειώθηκε περισσότερο στην Εσθονία (-16,8%), στην Πορτογαλία (-13,3%) και στην Ελλάδα (-10,5%). Οι υψηλότερες αυξήσεις σημειώθηκαν στη Λιθουανία (+5,7%), στην Πολωνία (+2,8%) και στη Ρουμανία (+2,2%).
Σε σύγκριση με τον μέσο όρο της περιόδου 2017-2019, οι μεγαλύτερες μειώσεις στην τελική κατανάλωση ενέργειας καταγράφηκαν στη Μάλτα (-10,0%), στην Κύπρο (-9,7%) και στην Πορτογαλία (-7,1%), ενώ οι υψηλότερες αυξήσεις σημειώθηκαν στη Ρουμανία (+7,5%). ), Βουλγαρία (+3,9%) και Ουγγαρία και Τσεχία (+3,3%) και οι δύο.
Latest News
Το νέο χόμπι καθαρισμού των βυθών
Πληθαίνουν οι ερασιτέχνες δύτες που καθαρίζουν τους βυθούς θαλασσών, λιμνών και ποταμών από τα συσσωρευμένα σκουπίδια
Επαναπροσδιορίζει το τοπίο των ΑΠΕ η Sunlight
Με καινοτόμα συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας
Η Masdar, ο Κοπελούζος και ο ΑΔΜΗΕ – Οι νέες κινήσεις για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου
Η συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ στο έργο GREGY και οι διαγωνισμοί για τις μελέτες
«Πράσινα» σπίτια, ο νέος κίνδυνος για τις τράπεζες
Πώς επιδρούν οι ανακαινίσεις στα δανειακά χαρτοφυλάκια
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα