Η ιστορικών διαστάσεων ξηρασία που πλήττει το Κέρας της Αφρικής, με αποτέλεσμα περίπου 4,3 εκατομμύρια άνθρωποι να έχουν άμεση ανάγκη ανθρωπιστικής βοήθειας και 43.000 να εκτιμάται ότι πέθαναν πέρυσι στη Σομαλία, δεν θα είχε συμβεί χωρίς την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με επιστημονική έρευνα που δημοσιεύθηκε σήμερα.
«Η κλιματική αλλαγή που οφείλεται στις ανθρώπινες δραστηριότητες κατέστησε περίπου 100 φορές πιο πιθανή την ξηρασία στο Κέρας της Αφρικής», ανέφερε το World Weather Attribution (WWA), ένα παγκόσμιο δίκτυο επιστημόνων που ερευνά τη σχέση μεταξύ ακραίων κλιματικών φαινομένων και της κλιματικής απορρύθμισης.
Από το τέλος του 2020 οι χώρες στο Κέρας της Αφρικής – Αιθιοπία, Ερυθραία, Σομαλία, Τζιμπουτί, Κένυα και Σουδάν—είναι αντιμέτωπες με τη χειρότερη ξηρασία εδώ και 40 χρόνια.
Καταστροφές
Έπειτα από πέντε εποχές των βροχών χωρίς σημαντικές βροχοπτώσεις καταστράφηκαν σοδειές και πέθαναν εκατομμύρια ζώα εκτροφής. Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, 22 εκατομμύρια άνθρωποι απειλούνται με πείνα στην Αιθιοπία, την Κένυα και τη Σομαλία.
Όπως επεσήμαναν οι 19 επιστήμονες που συνέταξαν την έρευνα, η κλιματική αλλαγή είχε «μικρές επιπτώσεις στις ετήσιες βροχοπτώσεις» στην περιοχή. Αλλά επηρέασε σημαντικά την αύξηση της θερμοκρασίας, που ευθύνεται για την κατακόρυφη άνοδο της εξατμισοδιαπνοής που οδήγησε στην αποξήρανση ρεκόρ των εδαφών και των φυτών.
«Η κλιματική αλλαγή προκάλεσε αυτή την τόσο σοβαρή και πρωτοφανή ξηρασία», επεσήμανε η Τζόις Κιμουτάι, Κενυάτισσα κλιματολόγος της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας της Κένυας που συμμετείχε στην έρευνα. Η ίδια και η ομάδα της κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, αν η θερμοκρασία ήταν κατά 1,2 βαθμό Κελσίου χαμηλότερη, ο συνδυασμός των μειωμένων βροχοπτώσεων και της εξατμισοδιαπνοής «δεν θα είχαν οδηγήσει στην ξηρασία».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Επαναπροσδιορίζει το τοπίο των ΑΠΕ η Sunlight
Με καινοτόμα συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας
Η Masdar, ο Κοπελούζος και ο ΑΔΜΗΕ – Οι νέες κινήσεις για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου
Η συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ στο έργο GREGY και οι διαγωνισμοί για τις μελέτες
«Πράσινα» σπίτια, ο νέος κίνδυνος για τις τράπεζες
Πώς επιδρούν οι ανακαινίσεις στα δανειακά χαρτοφυλάκια
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας