Σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Le Figaro» ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis Κάρλος Ταβάρες αποκάλυψε ότι η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων επί γαλλικού εδάφους δεν είναι συμφέρουσα. «Αμφιβάλλω πολύ αν θα μπορέσουμε να παράγουμε με αποδοτικό τρόπο μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πατρίδα μας», είχε πει ο Ταβάρες.
Ήταν μια δήλωση του πορτογαλικής καταγωγής (αλλά πολιτογραφημένου Γάλλου, έχει εξάλλου Γαλλίδα μητέρα) μάνατζερ που ουδόλως ευχαρίστησε τον Μπρουνό Λεμέρ. Καλεσμένος την Τετάρτη στο κανάλι BFMTV ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της κυβέρνησης Μπορν εξέφρασε την «έντονη διαφωνία» του με τον Ταβάρες και υπερασπίστηκε την ελκυστικότητα της Γαλλίας.
«Όταν βλέπουμε τον ρυθμό με τον οποίο επιταχύνεται η κλιματική αλλαγή, η προσήκουσα οικονομική στρατηγική είναι να κάνουμε μια πλήρη και δίχως αμφιταλαντεύσεις στροφή προς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο Κάρλος Ταβάρες είναι ένας άνθρωπος των προκλήσεων. Του ζητώ λοιπόν να μη μείνει αδιάφορος απέναντι στη μεγάλη αυτή πρόκληση, να κατασκευάζει δηλαδή μικρά και προσιτά σε όλους ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως το e-208, στη Γαλλία», τόνισε ο Λεμέρ.
Μπρουνό Λε Μερ: «Όχι δημοσιονομικούς κανόνες με αυτόματο κόφτη χρέους»
Το παράδειγμα της Renault
«Τουλάχιστον ένα μέρος της παραγωγής θα μπορούσε να επαναπατριστεί στη Γαλλία», πρόσθεσε ο γάλλος υπουργός, απευθυνόμενος ταυτόχρονα και στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες αλλά και στον οικονομικό πατριωτισμό του Κάρλος Ταβάρες. Ο Λεμέρ ζήτησε ουσιαστικά από τον μάνατζερ της Stellantis (δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της γαλλικής PSA Peugeot-Citroen με την ιταλική Fiat-Chrysler) να μεταφέρει το σύνολο ή έστω μέρος της παραγωγής του ευπώλητου Peugeot e-208 στη Γαλλία από τη γειτονική Ισπανία, κάτι που εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται και τόσο δύσκολο.
Για να στηρίξει περισσότερο την πρότασή του ο Λεμέρ έφερε το παράδειγμα της επίσης γαλλικής Renault, που δέχθηκε να επαναπατρίσει στη Γαλλία μέρος της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της. «Ο Λούκα Ντε Μέο της Renault κατασκευάζει στη Γαλλία μικρά αυτοκίνητα, όπως το R5. Γιατί η Stellantis δεν κάνει το ίδιο;», αναρωτήθηκε ο γάλλος υπουργός.
«Κόκκινο χαλί στους Κινέζους»
Επανερχόμενος ο Κάρλος Ταβάρες με νεότερες δηλώσεις του στον «Figaro» σημείωσε ότι «οι δύο κατασκευαστές έχουν διαφορετικές στρατηγικές».
«Θα δούμε αργότερα όταν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα ποιος είχε δίκιο», σημείωσε το αφεντικό της Stellantis. Ο Ταβάρες ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι δεν τον ανησυχούν τόσο οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές του, όσο οι Κινέζοι. Διότι κατ’ αυτόν «η Ευρώπη με αφορμή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έστρωσε το κόκκινο χαλί για να υποδεχθεί τους Κινέζους»!
«Η Ευρώπη έχει βασίσει τους κανονισμούς της σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, σε αυτό ακριβώς που είναι το δυνατό σημείο των Κινέζων κατασκευαστών. Οι Κινέζοι ελκύονται από μια αγορά που είναι κερδοφόρα. Εμείς τους καλέσαμε στην Ευρώπη, τους στρώσαμε το κόκκινο χαλί για να τους υποδεχθούμε», είπε ο γαλλο-πορτογάλος μάνατζερ.
«Σκεφθείτε ως πατριώτες»
Ο ιδιότυπος διάλογος Λεμέρ-Ταβάρες είχε και συνέχεια, καθώς ο γάλλος υπουργός σε ραδιοφωνική εκπομπή σκλήρυνε την στάση του. «Η Stellantis, όπως και οι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη χώρα, πρέπει να είναι πολύ χαρούμενοι που εφωλελούνται από την στήριξη της κυβέρνησης, από τα μπόνους με τα οποία προικίζει τα ηλεκτρικά οχήματα για να στηρίξει τη γαλλική βιομηχανία στο σύνολό της», είπε ο Λεμέρ.
«Στόχος μας είναι να δώσουμε ώθηση στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου για περιβαλλοντικούς και για εθνικούς λόγους, πριμοδοτώντας την κατασκευή του ως επί το πλείστον στη Γαλλία. Ελπίζω ο Κάρλος Ταβέρες να σηκώσει το γάντι και να ανταποκριθεί στην πρόκληση», κατέληξε ο υπουργός. Και απευθυνόμενος στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της χώρας του τους κάλεσε «να δείξουν και λίγο οικονομικό πατριωτισμό».
Όπως μετέδωσε το Reuters, η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει να υιοθετήσει μια έκπτωση της τάξεως των 100 ευρώ μηνιαίως για τα χαμηλότερου εισοδήματος νοικοκυριά που αποκτούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing). Αρκεί το αυτοκίνητο να έχει κατασκευαστεί στην Ευρώπη (όχι απαραιτήτως στη Γαλλία δηλαδή). Παρά ταύτα, είναι φανερό ότι ο «οικονομικός πατριωτισμός» απέχει ακόμα πολύ από τη μετεξέλιξή του σε «οικονομικό ευρωπαϊσμό».
Latest News
Πόσο αξίζει το ασήμι που ανέλκυσε από ναυάγιο μεγιστάνας - Γιατί δεν πήρε τίποτα;
Το βρετανικό δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής δεν οφείλει αποζημίωση για την ανάκτηση ράβδων αργύρου αξίας 43 εκατ. δολαρίων
Οι συμβουλές του Μπέζος για εταιρικές συναντήσεις και ηγεσία
Η στρατηγική του Μπέζος υποστηρίζεται από οργανωτικούς ψυχολόγους όπως ο Άνταμ Γκραντ
«Κασσάνδρα» ο Ντάλιο για το χρέος: Οι φόβοι για «εμφύλιο» και η Τέιλορ Σουίφτ για πρόεδρος
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής ανησυχεί για την αυξανόμενη δημοσιονομική επιβάρυνση
Στρατιωτική βοήθεια άνω του 1 δισ. στέλνουν οι ΗΠΑ στο Ισραήλ (διάγραμμα)
Οι λεπτομέρειες πολλών μεταφορών παραμένουν κρυφές
Γιατί το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία δεν συμφέρει ούτε τη Ρωσία ούτε την Κίνα
Αναλυτές υποστηρίζουν ότι τόσο η Ρωσία όσο και η Κίνα έχουν λόγους -διαφορετικούς η καθεμιά- να μην τελειώσει σύντομα ο πόλεμος στην Ουκρανία
EE: Η κατάχρηση του βέτο προβληματίζει τους «27»
Όπως φαίνεται η ομοφωνία θα συνεχίζει να ταλανίζει την ΕΕ, κωλυσιεργώντας τη λήψη αποφάσεων
Κίνα: Ερευνάται από τις αρχές ο υπουργός Γεωργίας Τανγκ Ρεντζιάν
Ο Τανγκ Ρεντζιάν είναι ο τελευταίος υψηλόβαθμος κυβερνητικός αξιωματούχος που ελέγχεται για φερόμενα αδικήματα
H πτωχευμένη εταιρεία crypto Genesis θα επιστρέψει $3 δισ. στους πελάτες της
Ο Αμερικανός δικαστής Σον Λέιν ενέκρινε το πλάνο πτώχευσης της Genesis
Πόσο κοστίζει μία νύχτα στο πιο πολυτελές ξενοδοχείο του κόσμου
Κατέκτησε μια θέση στην λίστα με τα 50 καλύτερα ξενοδοχεία του κόσμου.
Κατάσχονται τα περιουσιακά στοιχείας της Deutsche Bank στη Ρωσία
Στο πλαίσιο αγωγής που αφορά τη γερμανική τράπεζα