Η Επιτροπή χαιρετίζει την προσωρινή συμφωνία, στην οποία κατέληξαν σήμερα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, σχετικά με ενισχυμένους κανόνες για τη δραστική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από φθοριούχα αέρια και ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος (ΟΚΟ).
Τα φθοριούχα αέρια και οι ΟΚΟ είναι ιδιαίτερα ισχυρά, ανθρωπογενή αέρια του θερμοκηπίου, τα οποία χρησιμοποιούνται σε συσκευές που χρησιμοποιούμε καθημερινά, όπως ψυγεία και κλιματιστικά. Το δυναμικό υπερθέρμανσης του πλανήτη των εν λόγω ερίων και ουσιών είναι από τα χειρότερα. Συχνά είναι πολλές χιλιάδες φορές ισχυρότερα από το διοξείδιο του άνθρακα (CO2).
Μητσοτάκης: Η Ευρώπη πρέπει να κάνει περισσότερα για την προσαρμογή στην κλιματική κρίση
Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ, η οποία έχει ήδη περιορίσει σημαντικά τη χρήση και τις εκπομπές αυτών των αερίων, οι κανονισμοί που συμφωνήθηκαν σήμερα θα αποτρέψουν σχεδόν 500 εκατομμύρια τόνους περαιτέρω εκπομπών έως το 2050. Οι νέοι κανόνες θα συμβάλουν στους κλιματικούς στόχους της ΕΕ για μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Οι κανονισμοί παρέχουν κίνητρα για τη χρήση φιλικών προς το κλίμα εναλλακτικών λύσεων, τονώνοντας περαιτέρω την παγκόσμια αγορά και βοηθώντας άλλες χώρες να πραγματοποιήσουν και εκείνες τη μετάβαση.
Γιατί χρειάζονται οι νέοι κανόνες
Οι νέοι κανονισμοί συμβάλλουν επίσης στον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού και αποτελούν παράδειγμα σε διεθνές επίπεδο, αυξάνοντας σημαντικά τις φιλοδοξίες σε σχέση με την τροποποίηση του Κιγκάλι στο πρωτόκολλο του Μόντρεαλ.
Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος κ. Μάρος Σέφτσοβιτς δήλωσε σχετικά: «Χάρη στη συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα για τη σταδιακή κατάργηση των φθοριούχων αερίων και των ουσιών που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος, θα αποτρέψουμε 32.000 τόνους εκπομπών που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος, αποτρέποντας έτσι το ισοδύναμο σχεδόν 500 εκατ. τόνων CO2 έως το 2050. Πρόκειται για εξαιρετική είδηση για την Ευρώπη και τον κόσμο. Δεδομένου ότι τα φθοριούχα αέρια που χρησιμοποιούνται στον κλιματισμό και την ψύξη και η σχετική ζήτηση προβλέπεται να αυξηθούν, είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι οι τεχνολογίες αυτές δεν επιδεινώνουν την υπερθέρμανση του πλανήτη και να παράσχουμε κίνητρα για φιλικές προς το κλίμα εναλλακτικές λύσεις.»
Το μόνο που μένει τώρα είναι να εγκριθεί η σημερινή προσωρινή συμφωνία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, και οι δύο κανονισμοί θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα τεθούν σε ισχύ.
Latest News
H Honda.. αντεπιτίθεται - Διπλασιάζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 64 δισ. δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και software
Μέγα - αιολικό πάρκο 10 GW στην Αίγυπτο από κοινοπραξία με την Masdar
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα στον κόσμο - Θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 23,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως
Ηλεκτρικά Ι.Χ.: Από το γκάζι στο… χειρόφρενο
Τα 3+1 αγκάθια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα
Η ΕΕ μείωσε τις εκπομπές θερμοκηπίου, αλλά η Ελλάδα στην 5άδα κρατών που τις αύξησαν
Ποιες χώρες της ΕΕ κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αυξάνοντας ταυτόχρονα το ΑΕΠ τους
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Τι αλλάζει για τα φωτοβολταϊκά σε Κρήτη, νησιά, Πελοπόννησο και Εύβοια
Λήγουν σήμερα τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» και «Φωτοβολταϊκά για αγρότες». Τέλος του μήνα η απόφαση για το net-billing
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά