Τα ακραία καιρικά φαινόμενα που τροφοδοτούνται όλο και περισσότερο από την ζημιά που έχει προκαλέσει η κλιματική κρίση προκαλούν καταστροφές που κοστίζουν περίπου 16 εκατομμύρια δολάρια την ώρα κατά τα τελευταία 20 χρόνια, σύμφωνα με μία νέα επιστημονική μελέτη.
Οι καταιγίδες, οι πλημμύρες, οι καύσωνες και οι ξηρασίες έχουν στοιχίσει τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους και έχουν καταστρέψει τεράστιες εκτάσεις κατά τις τελευταίες δεκαετίες, με τα ακραία φαινόμενα να γίνονται όλο πιο συχνά και έντονα λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Η συγκεκριμένη μελέτη είναι η πρώτη που υπολογίζει το κόστος των καταστροφών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το μέσο κόστος από το 2000 έως το 2019 ανέρχεται σε 140 δισεκατομμύρια δολάρια, αν και ο αριθμός διαφέρει σημαντικά από έτος σε έτος. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία για το 2022 ανεβάζουν το ετήσιο κόστος στα 280 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, οι ερευνητές δήλωσαν πως ακόμα και αυτά τα νούμερα είναι πιθανό να έχουν υποεκτιμηθεί σημαντικά λόγω της έλλειψης δεδομένων, ιδίως από χώρες με χαμηλά εισοδήματα. Δεν συμπεριλήφθηκαν επίσης πρόσθετα κλιματικά κόστη, όπως η μείωση της απόδοσης των καλλιεργειών και η άνοδος της στάθμης της θάλασσας.
Οι ερευνητές προέβησαν στις εκτιμήσεις συνδυάζοντας δεδομένα σχετικά με το πόσο η παγκόσμια θέρμανση επιδείνωσε τα ακραία καιρικά φαινόμενα, με οικονομικά δεδομένα που σχετίζονται με τις απώλειες.
Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications, διαπίστωσε επίσης ότι ο αριθμός των ανθρώπων που πλήττονται από ακραία καιρικά φαινόμενα λόγω της κλιματικής κρίσης ανέρχεται σε 1,2 δισεκατομμύρια σε διάστημα δύο δεκαετιών.
Τα 2/3 του κόστους των ζημιών προέρχονται από τις ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν, ενώ το 1/3 οφείλεται στην καταστροφή περιουσιών. Οι καταιγίδες, όπως ο τυφώνας Χάρβεϊ και ο κυκλώνας Νάργκις, ευθύνονται για τα 2/3 του κλιματικού κόστους, ενώ το 16% οφείλεται σε καύσωνες και το 10% σε πλημμύρες και ξηρασίες.
Οι ερευνητές δήλωσαν ότι οι μέθοδοί τους θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον υπολογισμό της χρηματοδότησης που απαιτείται για ένα ταμείο ζημιών και απωλειών που συστάθηκε στη σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα το 2022, το οποίο προορίζεται να πληρώσει για την αποκατάσταση από ακραίες καιρικές καταστροφές σε φτωχότερες χώρες. Θα μπορούσε επίσης να προσδιορίσει γρήγορα το ειδικό κλιματικό κόστος των μεμονωμένων καταστροφών, επιτρέποντας την ταχύτερη παροχή κονδυλίων.
Ο Ilan Noy, καθηγητής από το Πανεπιστήμιο Victoria του Wellington στη Νέα Ζηλανδία, δήλωσε ότι υπήρξαν πολλά ακραία καιρικά φαινόμενα για τα οποία δεν υπήρχαν στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των νεκρών ή τις οικονομικές ζημιές: «Αυτό δείχνει ότι ο βασικός μας αριθμός των 140 δισ. δολαρίων είναι σημαντικά υποεκτιμημένος. Για παράδειγμα, είπε, τα στοιχεία για τους θανάτους από καύσωνα είναι διαθέσιμα μόνο στην Ευρώπη. «Δεν έχουμε ιδέα πόσοι άνθρωποι πέθαναν από καύσωνες σε όλη την υποσαχάρια Αφρική».
Τα πιο ζημιογόνα φαινόμενα της τελευταίας 20ετίας
Τα έτη με το υψηλότερο συνολικό κλιματικό κόστος ήταν το 2003, όταν ένας καύσωνας έπληξε την Ευρώπη, το 2008, όταν ο κυκλώνας Nargis έπληξε τη Μιανμάρ, και το 2010, όταν η ξηρασία έπληξε τη Σομαλία και ένας καύσωνας τη Ρωσία. Οι υλικές ζημιές ήταν υψηλότερες το 2005 και το 2017, όταν οι τυφώνες έπληξαν τις ΗΠΑ, όπου οι αξίες των ακινήτων είναι υψηλές.
Με πληροφορίες από Guardian
Latest News
Ηλεκτρικά Ι.Χ.: Από το γκάζι στο… χειρόφρενο
Τα 3+1 αγκάθια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα
Η ΕΕ μείωσε τις εκπομπές θερμοκηπίου, αλλά η Ελλάδα στην 5άδα κρατών που τις αύξησαν
Ποιες χώρες της ΕΕ κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αυξάνοντας ταυτόχρονα το ΑΕΠ τους
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Τι αλλάζει για τα φωτοβολταϊκά σε Κρήτη, νησιά, Πελοπόννησο και Εύβοια
Λήγουν σήμερα τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» και «Φωτοβολταϊκά για αγρότες». Τέλος του μήνα η απόφαση για το net-billing
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Σωληνουργεία Κορίνθου: Με «πράσινο» χάλυβα ο νέος αγωγός που ανέλαβε στη Β. Θάλασσα
Σωλήνες χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την τελευταία ανάθεση έργου στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν