Την ίδρυση Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας εξήγγειλε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδια για τον τομέα των Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Όπως έκανε γνωστό η Υφυπουργός, μιλώντας στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, ο Εθνικός Φορέας θα αποτελέσει το βασικό όργανο των δράσεων που αφορούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και επεσήμανε ότι το προσεχές χρονικό διάστημα θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την Οδική Ασφάλεια, που θα βασίζεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο.
«Η βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας περνάει μέσα από 3 παράγοντες: Παιδεία, Αστυνόμευση, Υποδομές», ανέφερε μεταξύ άλλων κατά την ομιλία της η κα Αλεξοπούλου. «Η Κυβερνητική Επιτροπή που ενεργοποιήθηκε εκ νέου με πρωτοβουλία μου περιλαμβάνει με βάση το ΦΕΚ ίδρυσής της, ομόλογούς μου από όλα τα συναρμόδια υπουργεία (Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Εσωτερικών, Παιδείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης). Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσουμε από κοινού με γοργά βήματα στην εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας», σημείωσε.
Ακολούθως η υφυπουργός παρέθεσε τα παρακάτω στοιχεία:
· Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέπτυξε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030, με την επιστημονική υποστήριξη του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
· Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο αφορά στον καθορισμό, στην εφαρμογή και στην παρακολούθηση των απαραίτητων δράσεων για τη δραστική μείωση του αριθμού των νεκρών και τραυματιών σε οδικά ατυχήματα.
· Η ανάπτυξη του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας βασίστηκε σε όλες τις νέες διεθνείς εξελίξεις, στη λεπτομερή ανάλυση των δυνατοτήτων της ελληνικής πραγματικότητας καθώς και στη συστηματική ευρεία διαβούλευση.
· Δεδομένων των αρχών του Οράματος Μηδέν και της Προσέγγισης του Ασφαλούς Συστήματος, υιοθετήθηκε νέα ολιστική προσέγγιση της ασφάλειας του συστήματος οδικών μεταφορών στην Ελλάδα για τη δεκαετία 2021 – 2030 με απώτερο στόχο την επίτευξη του φιλόδοξου οράματος για μηδέν νεκρούς στα ατυχήματα έως το 2050.
· Ο υψηλότερος δείκτης επικινδυνότητας για τους οδηγούς εντοπίζεται στα επιβατικά αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 20 ετών – περίπου 4 φορές υψηλότερος σε σύγκριση με τα νεότερα επιβατικά αυτοκίνητα.
· Οι άνδρες οδηγοί παρουσιάζουν 4,6 φορές υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τις γυναίκες οδηγούς.
· Οι ηλικιωμένοι και οι νέοι οδηγοί έχουν 1,6 φορές και 1,3 φορές υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τους οδηγούς ηλικίας 35 – 54 ετών.
Βασικοί Δείκτες Επίδοσης Οδικής Ασφάλειας
· ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Στο αστικό δίκτυο, παρατηρείται το χαμηλότερο ποσοστό οχημάτων που κινείται εντός των ορίων ταχύτητας
· ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Ο δείκτης επίδοσης χρήσης κινητού τηλεφώνου είναι αυξημένος στο αστικό δίκτυο (8,3%) σε σύγκριση με τους αυτοκινητοδρόμους (6,9%) και το υπεραστικό οδικό δίκτυο (5,9%).
· ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Η χρήση ζώνης από τους επιβάτες πίσω θέσεων ΙΧ είναι πολύ χαμηλότερη (55,8% – ΕΕ: 75,3%) συγκριτικά με τους επιβάτες μπροστινών θέσεων (65,0% – ΕΕ: 92,0%).
· ΚΡΑΝΟΣ
Η χρήση κράνους από τους επιβάτες των μοτοσυκλετών είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τους οδηγούς μοτοσυκλετών, σε όλους τους τύπους οδού. (Οδηγός 80,3% – ΕΕ: 96,9%, Επιβάτης: 65,5% – ΕΕ: 94,7%).
Κύριες Δράσεις
Θεσμικές Δράσεις
· Αυτοματοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων
(πλήρης και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση με gov.gr)
· Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
(χαμηλά πρόστιμα – συχνοί έλεγχοι, υπότροποι)
· Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας
(Προϋπολογισμός, Παρατηρητήριο, Επικοινωνία)
· Επιμέρους Δράσεις
Εντατικοποίηση και παρακολούθηση αστυνόμευσης
· Επεμβάσεις στις Πόλεις
(30 χλμ./ώρα όριο ταχύτητας, ΣΒΑΚ και ασφάλεια)
· Βελτιώσεις στο Υπεραστικό Δίκτυο
(Συντήρηση, μέτρα χαμηλού κόστους)
Συστηματική Παρακολούθηση Δράσεων και Επιδόσεων (Λογοδοσία)
Ολοκληρωμένο σύστημα για την παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων οδικής ασφάλειας και την αξιολόγηση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας:
· Παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων οδικής ασφάλειας, όπως ορίζονται στο Στρατηγικό Σχέδιο (προϋπολογισμός, χρονοδιάγραμμα, κτλ.).
· Παρακολούθηση της επίδοσης της οδικής ασφάλειας ως προς τους στόχους που έχουν τεθεί στο Στρατηγικό Σχέδιο.
· Μακροπρόθεσμοι και μεσοπρόθεσμοι στόχοι για τη μείωση των παθόντων σε οδικά ατυχήματα.
· Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων οδικής ασφάλειας συγκρίνοντας τις επιδόσεις οδικής ασφάλειας πριν και μετά την εφαρμογή τους
Βασικοί στόχοι το επόμενο διάστημα:
1. Να προχωρήσουμε σε νομοθετική πρωτοβουλία για την Οδική Ασφάλεια που θα βασίζεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο.
2. Να ιδρύσουμε τον Εθνικό Φορέα Οδικής Ασφάλειας που θα αποτελέσει το βασικό όργανο των δράσεων και να εξασφαλίσουμε τους πόρους χρηματοδότησής του.
Θα καταγράψω με ενδιαφέρον και θα αξιολογήσω προσεκτικά όσα έχετε να προσθέσετε σχετικά. Ευχαριστώ».
Latest News
Aνθρωπιστική βοήθεια 139 εκατ. λιρών από Βρετανία σε Υεμένη
Στόχος να συμβάλουν στη σίτιση περισσοτέρων από 850.000 ανθρώπων και στην περίθαλψη 700.000 παιδιών που υποφέρουν από υποσιτισμό
Αναμείνατε στο ακουστικό σας …798 χρόνια
Eπτά εκατομμύρια ώρες έχασαν στο τηλέφωνο ο Βρετανοί φορολούμενοι στην περίοδο 2023-2024, περιμένοντας να εξυπηρετηθούν για φορολογικές υποθέσεις. Μπορεί η τεχνολογία να δώσει λύση;
Πυροβόλησαν τον πρωθυπουργό της Σλοβακίας – «Σε κρίσιμη κατάσταση» με τραύμα στην κοιλιά
Πυροβολισμοί στη Μπρατισλάβα μετά από συνεδρίαση της σλοβακικής κυβέρνησης
Γιατί οι αγορές «γυρνούν την πλάτη» στις Ευρωεκλογές - Η ανάλυση της Danske Bank
Τα τελευταία στοιχεία δημοσκοπήσεων υποδεικνύουν αύξηση των δεξιών λαϊκιστικών κομμάτων
Αλλα 2 δισ. βοήθειας από ΗΠΑ σε Ουκρανία για τη στρατιωτική βιομηχανία της
Οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να υπογράψουν διμερή συμφωνία ασφαλείας με την Ουκρανία στις επόμενες εβδομάδες
Real Estate Insights: Athens’ Top Areas with the Highest Yields
In the first quarter of 2024, Korydallos in the Piraeus region and the burgeoning Attiki Square retain their top spots with impressive yields of 6.3%.
Πώς θα κλείσετε ραντεβού για τις νέες ταυτότητες - Όλη η διαδικασία
Η παλιά ταυτότητα δεν θα έχει ισχύ από τον Αύγουστο του 2026
Θεμελίωση του αεροδρομίου «Λυδία» στην Καβάλα
Το αεροδρόμιο θα υπηρετεί τη Γενική Αεροπορία, στην οποία εντάσσονται πτητικές δραστηριότητες που δεν αφορούν σε μείζονες εμπορικούς ή στρατιωτικούς σκοπούς, όπως η εκπαίδευση των επαγγελματιών πιλότων
Ερχεται νέο μεγάλο κύμα αφρικανικής σκόνης – Πρόβλεψη για φαινόμενο με διάρκεια
Προειδοποίηση για νέα προέλαση αφρικανικής σκόνης στην Ελλάδα
«Πληθωρισμό απληστίας» του Μητσοτάκη, καταγγέλλουν τα κόμματα – Σε απεργία το Δημόσιο
Η ακρίβεια συνεχίζει να «ροκανίζει» το εισόδημα των Ελλήνων – Οι αυξήσεις στα τρόφιμα και τα καύσιμα «στριμώχνουν» τους πολίτες, ενώ το πρόβλημα της πανάκριβης στέγασης διογκώνεται