Ένα ισχυρό 3ο τρίμηνο κατέγραψε το 2023 ο ξενοδοχειακός τομέας της Αθήνας με σταθερά επίπεδα πληρότητας σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο του 2022 και ελαφρώς χαμηλότερα σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο του 2019, αλλά με σημαντική αύξηση της μέσης τιμής δωματίου (ADR) τόσο σε σύγκριση με το 2022 όσο και με το 2019.
Σύμφωνα με την περιοδική μελέτης της GBR Consulting από τον Σεπτέμβριο του 2019 μέχρι τώρα η πληρότητα μειώθηκε κατά 2,4%, ενώ οι τιμές δωματίων αυξήθηκαν κατά σχεδόν 31%. Ως αποτέλεσμα, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) βελτιώθηκε κατά 27,5%.
Ψήφος εμπιστοσύνης στην «ελληνική φιλοξενία» – Πόσο ικανοποιημένοι δηλώνουν οι τουρίστες
Στη Θεσσαλονίκη οι ξενοδόχοι κατέγραψαν μειωμένη ζήτηση το ενεάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το 2019, καθώς τα επίπεδα πληρότητας μειώθηκαν κατά 4,3% σε ετήσια βάση, ενώ οι τιμές δωματίων αυξήθηκαν κατά 25% για την ίδια περίοδο. Σε σύγκριση με πέρυσι, η πληρότητα βελτιώθηκε, αλλά μόνο επειδή οι πρώτοι μήνες του 2022 παρουσίασαν πολύ χαμηλά επίπεδα πληρότητας. Συγκρίνοντας το τρίτο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το 2022 η πληρότητα ήταν χαμηλότερη. Συνολικά, το RevPAR βελτιώθηκε σε ετήσια βάση το εννεάμηνο του 2023 τόσο σε σχέση με το 2022 όσο και με το 2019 κατά 24,0% και 19,5% αντίστοιχα.
Ωστόσο για την πόλη της Θεσσαλονίκης ο αντίκτυπος της σύγκρουσης στο Ισραήλ θα μπορούσε να είναι σημαντικός το επόμενο διάστημα, εκτιμά η GBR Consulting καθώς η ισραηλινή αγορά είναι μακράν η πρώτη διεθνής αγορά προέλευσης με 126.000 διανυκτερεύσεις το 2022 και 186.000 το 2019. Δεν ταξιδεύουν όλοι οι Ισραηλινοί από το Ισραήλ προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από άλλες χώρες. Για το σύνολο της Ελλάδας, η ισραηλινή αγορά αντιπροσωπεύει μερίδιο 1,3% σε όρους διανυκτερεύσεων το 2022.
Στο μεταξύ τα resorts στην Ελλάδα πέτυχαν σημαντική βελτίωση των συνολικών εσόδων. Ένα δείγμα που καλύπτει 24.714 δωμάτια ξενοδοχείων θέρετρων, δείχνει ότι τα συνολικά έσοδα κατά την περίοδο Απριλίου – Σεπτεμβρίου 2023, αυξήθηκαν κατά 14,0% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2022 και κατά 38,6% σε σύγκριση με το 2019.
Η φετινή σεζόν ξεκίνησε τον Απρίλιο με σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα πληρότητας σε σχέση με το 2022 και το 2019, αλλά με πολύ περισσότερα διαθέσιμα δωμάτια. Κατά τη διάρκεια της σεζόν η πληρότητα σταθεροποιήθηκε σε παρόμοια επίπεδα του 2022 και του 2019. Πιο συγκεκριμένα, η πληρότητα για την περίοδο Απριλίου – Σεπτεμβρίου 2023 μειώθηκε κατά 0,5% σε σχέση με το 2022 και κατά 1,7% με το 2019.
Οι συνολικές πωλήσεις ανά κατειλημμένο δωμάτιο (POR) αυξήθηκαν σημαντικά καθ’ όλη τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου, με αποτέλεσμα αύξηση 8,5% για το 2023 έναντι του 2022 και 44,2% έναντι του 2019.
Latest News
Helleniq Energy: Συμφωνία για αναχρηματοδότηση δανείων 1 δισ. – Τι είπε ο Σιάμισιης στους αναλυτές για ΔΕΠΑ Εμπορίας
Θετικά οικονομικά αποτελέσματα αναμένει για το 2024 ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy
Eurobank: Ιστορικό υψηλό στη λειτουργική κερδοφορία με μπόνους από το εξωτερικό
Μέρισμα για το 2023 μόνο σε μετρητά - Τι είπε ο CEO, Φωκίων Καραβίας στους αναλυτές
Trastor: Από αύριο στο ταμπλό του ΧΑ οι νέες μετοχές από την ΑΜΚ
Μετά την αύξηση, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται πλέον σε €122.334.819,
Συνεργασία SoftOne-Euronet στις λύσεις αποδοχής ηλεκτρονικών πληρωμών
Οι νέες υπηρεσίες θα διατίθενται στην από κοινού πελατειακή βάση 285.000 επιχειρήσεων και στην ευρύτερη ελληνική αγορά
Eurobank: Αύξηση 50,1% στα καθαρά κέρδη για το α΄ τρίμηνο - Μέρισμα στα 0,09 ευρώ/μετοχή
Ποσοστό 38% των καθαρών κερδών από τις διεθνείς δραστηριότητες της τράπεζας
HELLENiQ ENERGY: Ισχυρή κερδοφορία για το α' τρίμηνο - Στα 338 εκατ. τα EBITDA
Η στρατηγική του ομίλου και οι στόχοι του β΄ τριμήνου
Θεοδωρόπουλος για την προεδρία του ΣΕΒ: Να μην διασπαστούμε σε παλιά και νέα τζάκια
Ποιες είναι οι προκλήσεις της ελληνικής επιχειρηματικότητας
Πώς η Alpha Bank θα επιστρέψει 1,1 δισ. ευρώ στους μετόχους έως το 2026
Προϋπόθεση η λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων από τον επόπτη
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προτεραιότητα για 8 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις
Συγκρατημένη αισιοδοξία και αναζήτηση νέων προοπτικών για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Οι διακρίσεις του ΟΦΕΤ σε διαγωνισμούς καινοτομίας
Για προϊόντα και υπηρεσίες, στο πλαίσιο των διοργανώσεων «Green Brand Awards»