Οι Βρυξέλλες διερευνούν τις αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έως και 30% σε όλη την Ευρώπη και η αρμόδια Επίτροπος Μεταφορών λέει ότι χρειάζονται λεπτομερείς εξηγήσεις.
Η Adina Vălean, Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, δήλωσε στους Financial Times ότι οι αξιωματούχοι της ΕΕ «εξετάζουν λεπτομερώς. . . για το τι ακριβώς συμβαίνει στην αγορά».
Αεροπορικά ταξίδια: Στα προ πανδημίας επίπεδα οι παγκόσμιες αερομεταφορές τον Ιούλιο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει την εξουσία να ρυθμίζει τους αεροπορικούς ναύλους, αλλά η παρέμβαση της Vălean εντείνει την πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για τις πρόσφατες αυξήσεις των τιμών που προκλήθηκαν από την έκρηξη των ταξιδιών και τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού. Είπε ότι αναζητούσε εξηγήσεις από τις αεροπορικές εταιρείες σχετικά με την αύξηση των ναύλων και τα πιθανά εμπόδια που δημιουργούνται για τις μεταφορές σε ολη την Ευρωπαική Ενωση.
Οι μέσες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων σε όλη την Ευρώπη ήταν κατα 20 έως 30 % εκατό υψηλότερες το καλοκαίρι του 2023 σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ που δημοσιεύθηκαν τον Οκτώβριο σε απάντηση σχετικής ερώτησης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Η Vălean είπε ότι δεν είχε πρόθεση να παρέμβει στη «λειτουργούσα» αεροπορική αγορά, αλλά η Επιτροπή χρειαζόταν περισσότερες λεπτομέρειες για τους λόγους που οδηγήσαν σε υψηλότερες τιμές.«Δεν μπορούμε να πάμε ως ρυθμιστής για τις τιμές ή στην επιβολή τιμών και αυτο δεν νομίζω ότι είναι εφικτό ή επιθυμητό», είπε . «Από την άλλη πλευρά, αυτό που ανησυχεί είναι ότι οι τιμές θα μπορουσαν να γίνουν εμπόδιο για τις μεταφορές. «Είμαστε σε μια μόνιμη συνομιλία με τον κλάδο πρόσθεσε «για να καταλάβουμε ποια είναι η αιτία αυτής της εξέλιξης».
Βέβαια, η παρέμβαση της Ευρωπαίας Επιτρόπου για τις Μεταφορές ενισχύει την πολιτική πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για την αύξηση των ναύλων.
Η ιταλική κυβέρνηση πρότεινε περιορισμό των τιμών σε δρομολόγια προς ορισμένα νησιά, αν και εν μέρει υπαναχώρησε τον Σεπτέμβριο και αντ ‘αυτού έδωσε στην αρχή ανταγωνισμού της χώρας νέες εξουσίες για έλεγχο των τιμών των εισιτηρίων.
Οι αεροπορικές εταιρείες είναι ελεύθερες να ορίζουν τους δικούς τους ναύλους σύμφωνα με τους νόμους της ΕΕ και η απελευθερωμένη αγορά αεροπορικών μεταφορών μείωσε ιστορικά τις τιμές και άνοιξε νέα δρομολόγια. Ωστόσο, η αύξηση της ζήτησης για πτήσεις φέτος, εν μέσω έλλειψης αεροσκαφών, οδήγησε σε άνοδο τις τιμές των εισιτηρίων. Πολλές αεροπορικές εταιρείες απέσυραν αεροπλάνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, ενώ τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έπληξαν τις παραδόσεις και οι πληθωριστικές πιέσεις στα καύσιμα και την εργασία αύξησαν επίσης συνολικά το κόστος.
Ανισορροπία λογω της έλλειψης αεροσκαφών
Οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς Ryanair και Wizz Air πετούν περισσότερο από το 2019 ενω αυτο δεν συμβαίνει με τις περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Αερομεταφορείς όπως οι British Airways, IAG, Air France-KLM και Lufthansa συνέχισαν να ανακοινώνουν κέρδη ρεκόρ το καλοκαίρι, βοηθούμενες από την αύξηση των ναύλων αποκαθιστώντας εν μέρει τη ζημιά στους ισολογισμούς τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η παγκόσμια βιομηχανία έχει υπερδιπλασιάσει τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το έτος και αυτο ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης για ταξίδια μετά την πανδημία.
Η Vălean είπε ότι φοβάται ότι οι υψηλότερες τιμές θα συνεχιστούν λόγω της ανισορροπίας μεταξύ της ζήτησης για ταξίδια και της περιορισμένης προσφοράς νέων αεροσκαφών, λέγοντας χαρακτηριστικά : «Αναμένουμε ότι η χωρητικότητα δεν πρόκειται να αυξηθεί στο ίδιο επίπεδο με τη ζήτηση».
Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης υψηλότερο τίμημα για τη ρύπανση, αφού τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν τον περασμένο Δεκέμβριο κανόνες που θα επιταχύνουν τη σταδιακή κατάργηση των δωρεάν πιστώσεων άνθρακα που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες στο πλαίσιο του ευρωπαικού συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων.
Οι επικεφαλείς των αεροπορικών εταιρειών έχουν δηλώσει ότι υποστηρίζουν σε γενικές γραμμές τους φιλόδοξους στόχους της ΕΕ για το κλίμα, αλλά επέμειναν ότι χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη εάν θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές, ιδιαίτερα με την ανάπτυξη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.
Latest News
Το ΔΝΤ καλεί Κίνα και ΗΠΑ να λύσουν τις εμπορικές διαφορές
Οι εμπορικοί περιορισμοί «μπορούν να στρεβλώσουν το εμπόριο και τις επενδύσεις, να κατακερματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν αντίποινα», είπε η εκπρόσωπος του Ταμείου
Η Goldman διαχειριστής των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων ύψους 43 δισ. της UPS
Τα συνταξιοδοτικά προγράμματα στις ΗΠΑ είναι μια δεξαμενή 2,5 τρισ. δολαρίων
Αναδιάρθρωση με 4.000 απολύσεις στην Toshiba
Η αναδιάρθρωση αφορά έως και το 6% του εργατικού δυναμικού της Toshiba στην Ιαπωνία
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays
Αγορές vs Οικονομολόγοι: Πότε θα μειώσει η Fed τα επιτόκια και θα δώσει ανάσα στις εταιρείες
Οι έμποροι τιμολογούν με πιθανότητες περίπου 70% για μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το CME FedWatch Tool
Κίνα: Πώς κρατάει «ζωντανή» τη ρωσική οικονομία
Η Κίνα αποτελεί μία σανίδα σωτηρίας για τη ρωσική οικονομία απ’ όταν η Δύση ξεκίνησε να επιβάλλει κυρώσεις στη Μόσχα
Εκπτώσεις και κοινή χρήση απέναντι στην υποχώρηση κατανάλωσης - Πού εστιάζει η Uber
Η εταιρεία θέλει να καταστήσει φθηνότερη τη μετακίνηση προς το αεροδρόμιο, τις συναυλίες ή τις αθλητικές εκδηλώσεις
Κι άλλη υποχώρηση στην πολυτέλεια - Σειρά της Burberry για μείωση 40% στις πωλήσεις
Η βρετανική εταιρεία προβληματίζεται λόγω της υποχώρησης των πωλήσεων σε Ασία και Αμερική - Αναμένει ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2025