Τώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε στη Meta Platforms να προβάλλει διαφημίσεις ανάλογα με τα δεδομένα και τη συμπεριφορά του χρήστη, η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ επιχειρεί να καλύψει τα χαμένα έσοδα με νέα τακτική.
Meta: Πρώην στέλεχος καίει την εταιρεία για την προστασία των παιδιών
Από αυτή την εβδομάδα, το Facebook και το Instagram εμφανίζουν μήνυμα με το οποίο καλούν τους χρήστες να διαλέξουν πώς θα συνδέονται στις πλατφόρμες: είτε θα πληρώνουν για συνδρομητική βερσιόν χωρίς διαφημίσεις, είτε θα δίνουν στην εταιρεία πρόσβαση στα δεδομένα τους και θα συνεχίσουν να βλέπουν στοχευμένες διαφημίσεις.
Κάτι που σημαίνει ότι οι χρήστες θα πληρώνουν την εταιρεία είτε με χρήμα είτε σε είδος.
Για όσους επιλέξουν την πρώτη λύση, η συνδρομή τιμάται 10 δολάρια τον μήνα για πρόσβαση από προσωπικό υπολογιστή και 13 ευρώ το μήνα για πρόσβαση από συσκευή Android ή iOS.
Οι υψηλότερη τιμή για χρήστες κινητών οφείλεται στις χρεώσεις που επιβάλλουν τα καταστήματα εφαρμογών της Apple και της Google, διευκρίνισε η Meta.
Μέχρι τον Μάρτιο, η συνδρομή θα καλύπτει την πρόσβαση τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram, ενώ στη συνέχεια η εταιρεία θα χρεώνει 6 ευρώ επιπλέον για κάθε πρόσθετο λογαριασμό.
Οι συνδρομητικές υπηρεσίες είναι διαθέσιμες στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, ο οποίος καλύπτει την Ευρωπαϊκή Ένωση συν την Νορβηγία, το Λιχτενστάιν και την Ισλανδία.
Επιχειρηματικό μοντέλο
Η λεγόμενη συμπεριφορική διαφήμιση, δηλαδή η πώληση διαφημιστικού χώρου ανάλογα με τα ενδιαφέρονται και τις συνήθειες του χρήστη, είναι κύρια πηγή εσόδων όχι μόνο για τη Meta αλλά και άλλες εταιρείες του Διαδικτύου.
Η αλλαγή στο επιχειρηματικό μοντέλο της Meta στην Ευρώπη έρχεται ως αποτέλεσμα μιας σειράς αποφάσεων από τα δικαστήρια και τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ.
Η αρχή έγινε τον Ιανουάριο, όταν η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC), όπου βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της Meta, έκρινε ότι η εταιρεία δεν μπορεί να επικαλείται τους όρους χρήσης για να προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις. Για την τακτική αυτή η Αρχή επέβαλε μάλιστα πρόστιμο 400 εκατ. ευρώ.
Η Meta άλλαξε τότε τακτική και αντί για τους όρους χρήσης άρχισε να επικαλείται «έννομο συμφέρον».
Τον Ιούλιο, όμως, η νέα πρακτική κρίθηκε κι αυτή παράνομη από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ακόμα ένα πλήγμα στην εταιρεία ήρθε την περασμένη εβδομάδα, όταν η ΕΕ απαγόρευσε τις στοχευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram χωρίς ρητή συγκατάθεση του χρήστη.
Με την εξέλιξη αυτή, η μόνη λύση για τη Meta είναι να ζητά τη συναίνεση των χρηστών.
Και όσοι δεν δίνουν τη συναίνεσή τους θα πρέπει να πληρώνουν σε χρήμα αντί σε δεδομένα.
Παραμένει ωστόσο ασαφές αν η λύση της συγκατάθεσης θα γίνει αποδεκτή από την ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή (EDPB), η οποία ανέφερε ότι εξετάζει το θέμα.
Μέχρι πάντως να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, η Meta παραμένει ένα βήμα μπροστά από τις ρυθμιστικές αρχές.
Και οι χρήστες θα πρέπει είτε να απαντήσουν στο δίλημμα ή να μείνουν χωρίς Facebook και Instagram.
Πηγή: in.gr
Latest News
Οι παγκόσμιες υπερδυνάμεις στον πόλεμο των τσιπς και το στοίχημα των 380 δισ. δολ. [γράφημα]
Μαίνεται ένας παγκόσμιος τεχνολογικός πόλεμος - Οι πρωταγωνιστές
Το μήνυμα Τσαμάζ στον ανταγωνισμό - Ο γρίφος για τη θυγατρική στη Ρουμανία
Τι είπε ο CEO του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ στο conference call με τους αναλυτές για επιδόσεις, ανταγωνισμό και τη θυγατρική στη Ρουμανία
Βουτιά 7% στα κέρδη της Sony to 2023 - Πούλησε λιγότερα PS5 από όσα ανέμενε
Ο ιαπωνικός γίγαντας του gaming ανακοίνωσε έσοδα 13 τρισεκατομμυρίων το 2023, σημειώνοντας αύξηση 19% σε ετήσια βάση
Συνεργασία Pure Storage-ASBIS για πλατφόρμες αποθήκευσης δεδομένων στην ελληνική αγορά
Η συνεργασία με την Pure Storage δίνει τη δυνατότητα στην ASBIS να παρέχει ισχυρότερη υποστήριξη στους πελάτες για την επίλυση ακόμα και των πιο υψηλών απαιτήσεων αποθήκευσης δεδομένων
Κόμβος συνδεσιμότητας cloud η Ελλάδα με την υπηρεσία ServiceFabric
Οι πελάτες που φιλοξενούνται στα κέντρα δεδομένων της Digital Realty στην Αθήνα, μπορούν πλέον να αξιοποιήσουν πρόσθετες υπηρεσίες διασύνδεσης με χαμηλή καθυστέρηση και αυξημένη αποτελεσματικότητα
Διπλασιάστηκαν οι εκμεταλλεύσεις ευπαθειών σε Linux από τους κυβερνοεγκληματίες
Τι πρέπει να προσέξουν οι επιχειρήσεις
Το νέο μοντέλο ΑΙ από την OpenAΙ που «κοκκινίζει» στο... φλερτ
Οι εντυπωσιακhttp://wp.mgmt.ot.gr/wp-admin/edit.php?post_status=publishές δυνατότητες του GPT-4o
Ο Τιμ Κουκ κρατάει γερά το τιμόνι τις Apple, αλλά τα σενάρια διαδοχής δίνουν και παίρνουν
Ο ίδιος ο CEO της Apple έχει δηλώσει ότι θα επιθυμούσε ο διάδοχός του να προέρχεται από την εταιρεία - Ποιοι φέρονται να είναι υποψήφιοι
Πώς οι απολύσεις μπορούν να γυρίσουν μπούμεραγκ στους κολοσσούς της τεχνολογίας
Οι απολύσεις ως πρακτική και ιδίως όταν γίνονται κατά κύματα, που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν τι τους περιμένει, έχουν κόστος
Ανησυχία των Βρετανών εκδοτών για τα σχέδια αποκλεισμού διαφημίσεων της Apple
Ο βρετανικός Τύπος λέει ότι το προτεινόμενο εργαλείο "web eraser" στην επόμενη ενημέρωση του iOS απειλεί την οικονομική βιωσιμότητα της δημοσιογραφίας