Ξημερώματα Τρίτης και δύο τροχαία δυστυχήματα που σημειώθηκαν μέσα σε λίγες ώρες στη Λεωφόρο Συγγρού, σε απόσταση μόλις 20 μέτρων μεταξύ τους, επιβεβαιώνουν τα θλιβερά στατιστικά που θέλουν τα τροχαία την πρώτη αιτία θανάτου σε νέους στη χώρα μας.
Δύο νεκροί – μία γυναίκα και ένας μοτοσικλετιστής – είναι ο τραγικός απολογισμός των δύο τροχαίων δυστυχημάτων στη Λεωφόρο Συγγρού πριν από λίγα 24ωρα. Μία ημέρα νωρίτερα, την περασμένη Δευτέρα, ένα ζευγάρι άφηνε την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο στον δρόμο Βόλου – Ν. Αγχιάλου. Το άτυχο ζευγάρι επέβαινε σε δίκυκλο, το οποίο συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο.
Τα πρόσφατα αυτά περιστατικά είναι τα τελευταία σε μια μακάβρια λίστα που αριθμεί κάθε χρόνο περί τους 650 νεκρούς από τροχαία. Αν σε αυτούς προσθέσει κανείς τους περίπου 700 παραπληγικούς που αφήνουν πίσω τους οι σφοδρές συγκρούσεις μεταξύ των οχημάτων και οι παρασύρσεις και τους 1.500 ελαφρά τραυματισμένους, μπορεί εύκολα να αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος στην Ελλάδα.
«Την περίοδο της καραντίνας του κορωνοϊού ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων είχε σημειώσει μείωση. Δυστυχώς, με την επιστροφή της πλήρους κανονικότητας, επέστρεψαν και τα τροχαία και μάλιστα με σημαντική αύξηση», σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς, Κωνσταντίνος Μαρκουίζος.
Τα επίσημα στοιχεία
Είναι ενδεικτικό, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ότι το πρώτο 8μηνο του 2023 σε σύνολο 7.416 οδικών τροχαίων ατυχημάτων, 425 άνθρωποι έπεσαν θύματα της επιθετικής οδηγικής συμπεριφοράς και της απροσεξίας στον δρόμο.
Ο ίδιος αριθμός αυξημένος κατά έναν (426) αφορούσε τους βαριά τραυματίες, ενώ 8.378 σε αυτά τα τροχαία τραυματίστηκαν ελαφρά. Ειδικά για τον περασμένο Αύγουστο, τα τροχαία αυξήθηκαν κατά 18,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 (943 τον Αύγουστο του 2023, έναντι 793 τον Αύγουστο του 2022). Αύξηση καταγράφηκε, όμως, όχι μόνο στον αριθμό των τροχαίων αλλά και στους νεκρούς (αύξηση κατά 16,7%), στους βαριά τραυματίες (κατά 21,1%) αλλά και στους ελαφρά τραυματισμένους (κατά 17,8%).
Οπως επισημαίνει ο Κ. Μαρκουίζος, με τη βελτίωση των εθνικών οδικών δικτύων – με εξαίρεση το κομμάτι Πάτρα – Πύργος και τον ΒΟΑΚ –, η μάστιγα των τροχαίων έχει μεταφερθεί εντός του αστικού ιστού.
«Το 85% των τροχαίων, που περιλαμβάνει παρασύρσεις πεζών, συγκρούσεις, λαμβάνουν χώρα μέσα στις πόλεις. Είναι θλιβερό να είναι τα τροχαία η πρώτη αιτία θανάτου σε νεαρές ηλικίες. Το μόνο που μπορεί αριθμητικά να συγκριθεί με τον αριθμό των νεκρών από τα τροχαία είναι οι πνιγμοί. Ακόμη κι εκεί, όμως, οι άνθρωποι που χάνουν τη ζωή τους στη θάλασσα είναι ως επί το πλείστον ηλικιωμένοι».
Η κατανάλωση αλκοόλ και η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποτελούν βασικές αιτίες πρόκλησης ενός οδικού τροχαίου. «Σε αυτά θα πρέπει κανείς να υπολογίσει πως το γεγονός ότι νέοι άνθρωποι είναι κυρίως αυτοί που προκαλούν τα τροχαία οφείλεται στο ότι η οδηγική συμπεριφορά πολύ συχνά περνάει από γενιά σε γενιά. Είναι τις περισσότερες φορές ανάγωγη και θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο τον ίδιο τον οδηγό και τους συνεπιβάτες του αλλά και τον κόσμο που κυκλοφορεί στον δρόμο».
Στα θετικά, όπως προσθέτει ο Κ. Μαρκουίζος, είναι το γεγονός ότι έχει βελτιωθεί το κομμάτι της χρήσης ζώνης. Και πάλι ωστόσο, μεγάλο ποσοστό – που ξεπερνά το 55% – δεν φορά ζώνη στα πίσω καθίσματα. «Ενώ έχουν βελτιωθεί και τα σύγχρονα αυτοκίνητα, με έξυπνα συστήματα, παρ’ όλο που ο στόλος των οχημάτων στη χώρα μας κατά μέσο όρο είναι 16 ετών».
Latest News
Η Chevron αποχωρεί απο τη Β.Θάλασσα - Το ενδιαφέρον της BP
Η εταιρεία προετοιμάζεται για την εξαγορά της ανταγωνίστριας Hess ύψους 53 δισ. δολαρίων
Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις στον e-ΕΦΚΑ για τις κατασκηνώσεις – Δικαιούχοι και διαδικασία
Αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στη θερινή κατασκηνωτική περίοδο 2024
Παρέμβαση Κομισιόν για τις τιμές των πολυεθνικών ζητά ο Μητσοτάκης
Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός «η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα κανονιστικής παρέμβασης, μια χώρα μεμονωμένα είναι δύσκολο να βάλει πλαίσιο σε πολυεθνικές»
Κίνα: Συνάντηση Σι Τζινπίνγκ και Πούτιν στο Πεκίνο – Αντάλλαξαν θερμή χειραψία
Οι ηγέτες Ρωσίας και Κίνας συναντήθηκαν με φόντο τιμητικό άγημα και μπάντα που ανέκρουσε τους εθνικούς ύμνους των δυο χωρών μπροστά στο Παλάτι του Λαού
Υπέρ του Δήμου Βάρης για τον ΝΟΚ αποφάσισε το ΣτΕ
Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης είναι από τους δήμους που προσέφυγαν στο ΣτΕ εναντίον του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού
«Πηγή ανάπτυξης» για την Danone η η κινεζική αγορά
Η εμπορική παρουσία της Danone στην Κίνα μετρά κοντά μισό αιώνα
Η δημοσκόπηση των δημοσκοπήσεων για τις ευρωεκλογές – Οι «κερδισμένοι» και οι «χαμένοι»
Σχεδόν τέσσερις εβδομάδες από τις ευρωεκλογές το σκηνικό δείχνει «καθαρό» ως προς το κόμμα που θα τερματίσει πρώτο όμως οι κάλπες θα μετρήσουν το ποσοστό δυσαρέσκειας των πολιτών και θα εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα.
Οι ΗΠΑ ισχυρίζονται ότι κατέστρεψαν 4 drones των Χούθι
Μη επανδρωμένα εναέρια συστήματα των Χούθι καταστράφηκαν στην Υεμένη, τα οποία «ήγειραν άμεση απειλή» για τις δυνάμεις των ΗΠΑ, του διεθνούς συνασπισμού και εμπορικά πλοία στην περιοχή.
Στις επάλξεις οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία - Πανελλαδική πανυγειονομική κινητοποίηση
24ωρη απεργία στην περιφέρεια και στάση εργασίας στην Αττική. Συγκέντρωση στην Πλατεία Μαβίλη και πορεία με κατάληξη το υπουργείο Υγείας
Aνθρωπιστική βοήθεια 139 εκατ. λιρών από Βρετανία σε Υεμένη
Στόχος να συμβάλουν στη σίτιση περισσοτέρων από 850.000 ανθρώπων και στην περίθαλψη 700.000 παιδιών που υποφέρουν από υποσιτισμό