Ένα σημαντικό μέτρο για την ενίσχυση των μικρών συστημάτων αυτοκατανάλωσης – με ή χωρίς μπαταρία για αποθήκευση ενέργειας – κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή. Παρόλο που η τελική πρόταση υπολείπεται της αρχικής, προβλέπει εν τούτοις σημαντική έκπτωση δαπανών για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών από φυσικά πρόσωπα.
Ειδικότερα, προτείνεται οι δαπάνες που πραγματοποιούνται για την αγορά αγαθών και τη λήψη υπηρεσιών που σχετίζονται με την ενεργειακή, όπως επίσης και για τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων, να μειώνουν ισόποσα κατανεμημένες, σε περίοδο πέντε ετών, τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων έως του αναλογούντος για κάθε φορολογικό έτος φόρου, με ανώτατο συνολικά όριο δαπάνης τις 16.000 ευρώ.
Εξοικονόμηση ενέργειας: Έρχονται «φωτοβολταϊκά στη στέγη» και «εξοικονομώ» από το REPowerEU
Τι ισχύει και τι αλλάζει
Το ποσό των δαπανών για την αγορά αγαθών που θα λαμβάνεται υπόψη για τη μείωση του φόρου δεν θα μπορεί να υπερβαίνει το ένα τρίτο των δαπανών για υπηρεσίες που θα λαμβάνεται υπόψη για τη μείωση του φόρου. Ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος», με τη βοήθεια του συμβούλου του Συνδέσμου Εταιρειών Φωτοβολταϊκών κ. Στέλιου Ψωμά, κάνει τη σύγκριση με το σήμερα και παραθέτει παραδείγματα με τη διαφορά που επέρχεται ως όφελος για τον πολίτη.
Το κίνητρο αφορά όλα τα κτίρια ανεξάρτητα από τη χρήση τους αρκεί να βρίσκονται στην Ελλάδα και οι υπηρεσίες να παρέχονται από επιχειρήσεις εγκατεστημένες στην Ελλάδα ή που διατηρούν μόνιμη εγκατάσταση σε αυτήν. Το φυσικό πρόσωπο πρέπει να κατέχει την πλήρη κυριότητα ή την επικαρπία του κτιρίου. Το κίνητρο παρέχεται και για τα φυσικά πρόσωπα που έχουν την ψιλή κυριότητα, αλλά στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να χρησιμοποιούν το κτίριο ως κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία ή ως έδρα ή υποκατάστημα της τυχόν επιχειρηματικής τους δραστηριότητας. Ωστόσο στην περίπτωση αυτή οι δαπάνες δεν θα πρέπει να έχουν εκπέσει από την επιχειρηματική δραστηριότητα του φυσικού προσώπου. Το κίνητρο παρέχεται και για δαπάνες κοινόχρηστων χώρων πολυκατοικιών, οι οποίες θα επιμερίζονται στους δικαιούχους ανάλογα με τα χιλιοστά συνιδιοκτησίας τους.
Παραστατικά
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη μείωση του φόρου αποτελεί η απόδειξη της δαπάνης να γίνεται με νόμιμα παραστατικά (απόδειξη λιανικής ή τιμολόγιο) που εκδίδονται στο ονοματεπώνυμο και τον ΑΦΜ του φυσικού προσώπου που θα αφορά η δαπάνη και στα οποία θα πρέπει να αναφέρεται διακριτά το ποσό που αφορά στα υλικά και διακριτά στο είδος και στην αξία της παρεχόμενης υπηρεσίας δεδομένου ότι επί αυτής υπολογίζεται η μείωση του φόρου, αλλά και τα στοιχεία του ακινήτου (ΑΤΑΚ), εκτός αν πρόκειται για κοινόχρηστα, για τα οποία αρκεί μόνο η διεύθυνση του ακινήτου.
Η εξόφληση των δαπανών, ανεξαρτήτως του ύψους τους, θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής ή μέσω παρόχου υπηρεσιών πληρωμών από όλους τους δικαιούχους χωρίς καμία εξαίρεση. Το μέτρο καλύπτει φωτοβολταϊκά συστήματα αυτοκατανάλωσης, με ή χωρίς αποθήκευση.
Δύο παραδείγματα
Ας υποθέσουμε ότι κάποιος εγκαθιστά οικιακό φωτοβολταϊκό με συνολική δαπάνη 8.500 ευρώ, εκ των οποίων οι 3.000 ευρώ αφορούν σε υπηρεσίες.
Το όφελος σήμερα είναι:
3.000 Χ 40% = 1.200 ευρώ κατανεμημένα σε 4 έτη, δηλαδή 300 ευρώ ανά έτος.
Το όφελος από το 2024 είναι:
4.000 ευρώ κατανεμημένα σε 5 έτη, δηλαδή 800 ευρώ ανά έτος.
Ας υποθέσουμε τώρα ότι κάποιος εγκαθιστά οικιακό φωτοβολταϊκό με μπαταρία με συνολική δαπάνη 16.000 ευρώ (τη μέγιστη που δικαιούται), εκ των οποίων οι 4.000 ευρώ αφορούν σε υπηρεσίες.
Ο παρακάτω πίνακας δείχνει το ετήσιο όφελος του φορολογούμενου για διάφορα φορολογητέα εισοδήματα.
Latest News
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Σωληνουργεία Κορίνθου: Με «πράσινο» χάλυβα ο νέος αγωγός που ανέλαβε στη Β. Θάλασσα
Σωλήνες χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την τελευταία ανάθεση έργου στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν
Αυτοψία Αλεξοπούλου στο έργο σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Σταυρούπολη
Οι 55 ειδικοί φορτιστές, που τοποθετούνται στο σημείο θα εξυπηρετούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν, ήδη, ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διαδρομές.
Αλεξοπούλου: 45.000 οχήματα υψηλής τάσης κινούνται στους ελληνικούς δρόμους
Τα προγράμματα εκπαίδευσης δημιουργούν καταρτισμένο προσωπικό απαραίτητο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, σημείωσε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ οι «πράσινες διαφημίσεις» των αεροπορικών
Η Επιτροπή έδωσε σε 20 αεροπορικές εταιρείες τελεσίγραφο 30 ημερών για να διορθώσουν τους ισχυρισμούς τους
Κινέζικα ηλεκτρικά λεωφορεία - Η νέα «απειλή» για την ΕΕ
'Ηδη οι κινεζικές εταιρείες κατέχουν το ένα τρίτο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων
Εχασε έδαφος η Tesla στην Κίνα - Πόσο υποχώρησαν οι πωλήσεις της
Τα στατιστικά στοιχεία της Κίνας προστίθενται στις μυριάδες προκλήσεις της Tesla στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.
Ετοιμάζεται «πράσινο» τέλος στα φωτοβολταϊκά – Ποιους αφορά και πώς θα επιβάλλεται
Έρχεται και ρύθμιση οφειλών για τα ιστορικά απόβλητα των παλαιών φωτοβολταϊκών πάρκων
Ποιο χρώμα αυτοκινήτου θα απαγορευτεί στην ΕΕ
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν εναλλακτική