Αποτελεί τη νέα τάση που κυριαρχεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Με τον τζίρο τους να ξεπερνά στη χώρα μας τα 500 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση τα έτοιμα και ημιέτοιμα γεύματα αποτελούν μέρος στο καλάθι των καταναλωτών.
Σούπερ μάρκετ: Με σνακ, αναψυκτικά και αλκοολούχα ποτά γέμισαν το καλάθι τους οι Έλληνες στο 10μηνο
Φρέσκα, κατεψυγμένα, κονσέρβες, ακόμα και αποξηραμένα αποτελούν λύση, η οποία μάλιστα θεωρείται από πολλούς και τρόπος εξοικονόμησης χρημάτων, αφού αγοράζουν τόσο όσο θέλουν να καταναλώσουν, χρειάζονται λιγότερο χρόνο και ενέργεια για να το μαγειρέψουν και παράλληλα η τελευταία τάση που αποτελεί τα λεγόμενα φρέσκα πακέτα (fresh box), που περιλαμβάνουν όλα τα υλικά που χρειάζεται μια συνταγή στις απαραίτητες ποσότητες, βοηθά στην αποφυγή της σπατάλης πρώτων υλών που συχνά και καταλήγουν στα σκουπίδια.
Πλέον ο ένας στους δύο καταναλωτές (49%) βασίζει τον εβδομαδιαίο προγραμματισμό της διατροφής του στα έτοιμα και ημιέτοιμα φαγητά έχοντας τη δυνατότητα να επιλέξει από μια μεγάλη ομάδα προϊόντων.
Στη διάρθρωση της αγοράς έτοιμων φαγητών ανά κύρια ομάδα προϊόντων σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς και της ICAP η κατηγορία των κατεψυγμένων φαγητών κατέχει ποσοστό περίπου ποσοστό 47% – 50% επί του συνόλου, οι κονσέρβες με 25%, τα φαγητά ψυγείου 16% είτε πρόκειται για έτοιμα ή ημιέτοιμα γεύματα με ανοδική πορεία, τα αποξηραμένα φαγητά (σούπες, ζυμαρικά, νουντλς, κ.τ.λ.) 3% και 9,6% τα προϊόντα ζεστής γωνιάς.
Το γεγονός ότι η πανδημία έκανε τους ανθρώπους να επαναξιολογήσουν το μαγείρεμα στο σπίτι έστρωσε το έδαφος για αυτή την κατηγορία ενώ η ακρίβεια και οι περικοπές στις παραγγελίες εκτός σπιτιού άνοιξαν την όρεξη της βιομηχανίες τροφίμων να εμπλουτίσουν την γκάμα των προϊόντων τους και να προσφέρουν από παραδοσιακές ελληνικές συνταγές έως ιταλική και ασιατική κουζίνα.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ELTRUΝ το 27% των Ελλήνων δηλώνουν ότι μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι σε σχέση με πριν από την πανδημική και την ενεργειακή κρίση, γεγονός που τροφοδοτεί μεγάλη ζήτηση στην κατηγορία των ημιέτοιμων γευμάτων.
Επενδύσεις
Η κατηγορία των έτοιμων φαγητών αποτελεί πλέον δυναμικό κλάδο, στον οποίο επενδύουν όλο και περισσότερες επιχειρήσεις ενώ το τελευταίο διάστημα πραγματοποιούνται και εξαγορές. Ο κλάδος των τυποποιημένων γευμάτων τα οποία διατίθενται μέσω των σουπερμάρκετ διακρίνεται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες: στα κατεψυγμένα, τα θερμοκρασίας ψυγείου, τα θερμοκρασίας περιβάλλοντος και τα αποξηραμένα.
Σύμφωνα με στοιχεία της ICAP η κατηγορία των κατεψυγμένων έτοιμων φαγητών εκτιμάται ότι αυξήθηκε σχεδόν κατά 8% στην τριετία 2019 – 2021 και 1,1% στο διάστημα 2021 – 2022. Οι κατεψυγμένες πίτες καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων της κατηγορίας αυτής και ακολουθούν τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα με βάση το κρέας, το ψάρι και το κοτόπουλο, ενώ έπονται οι υπόλοιποι τύποι κατεψυγμένων γευμάτων με μεγάλη διαφορά.
Τα έτοιμα φαγητά σε κονσέρβες εμφάνισαν άνοδο 6,3% το 2020 επί των συνολικών πωλήσεών τους που συνεχίστηκε το 2021 με ρυθμό της τάξης του 3% και όπως εκτιμάται η αύξηση θα συνεχιστεί ενώ ανάλογη είναι η εικόνα και των έτοιμων γευμάτων ψυγείου όπου τα τελευταία χρόνια νέα προϊόντα ψυγείου διατίθενται στην αγορά, όπως είναι οι έτοιμες σαλάτες – γεύματα, ready to cook, fresh box που έχουν κερδίσει μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού.
Latest News
Συνεργασία SoftOne-Euronet στις λύσεις αποδοχής ηλεκτρονικών πληρωμών
Οι νέες υπηρεσίες θα διατίθενται στην από κοινού πελατειακή βάση 285.000 επιχειρήσεων και στην ευρύτερη ελληνική αγορά
Eurobank: Αύξηση 50,1% στα καθαρά κέρδη για το α΄ τρίμηνο - Μέρισμα στα 0,09 ευρώ/μετοχή
Ποσοστό 38% των καθαρών κερδών από τις διεθνείς δραστηριότητες της τράπεζας
HELLENiQ ENERGY: Ισχυρή κερδοφορία για το α' τρίμηνο - Στα 338 εκατ. τα EBITDA
Η στρατηγική του ομίλου και οι στόχοι του β΄ τριμήνου
Θεοδωρόπουλος για την προεδρία του ΣΕΒ: Να μην διασπαστούμε σε παλιά και νέα τζάκια
Ποιες είναι οι προκλήσεις της ελληνικής επιχειρηματικότητας
Πώς η Alpha Bank θα επιστρέψει 1,1 δισ. ευρώ στους μετόχους έως το 2026
Προϋπόθεση η λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων από τον επόπτη
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προτεραιότητα για 8 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις
Συγκρατημένη αισιοδοξία και αναζήτηση νέων προοπτικών για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Οι διακρίσεις του ΟΦΕΤ σε διαγωνισμούς καινοτομίας
Για προϊόντα και υπηρεσίες, στο πλαίσιο των διοργανώσεων «Green Brand Awards»
Έπεσαν οι υπογραφές μεταξύ ΕΚΤΕΡ και ΙΤΕ
Τι περιλαμβάνει η σμυφωνία μεταξύ των δύο πλευρών
Συμφωνία Lamda με Κωστέα - Γείτονα για εκπαιδευτικό ίδρυμα στο Ελληνικό
Η μακροχρόνια σύμβαση μίσθωσης προβλέπει την ανάπτυξη και λειτουργία εκπαιδευτικού ιδρύματος στο Ελληνικό
Η μόδα επιστρέφει στο κέντρο της Αθήνας - Από τη ναυαρχίδα της Zara μέχρι το Αρσάκειο
Από τη ναυαρχίδα της Zara μέχρι το Αρσάκειο και το Notos com, το ενδιαφέρον εστιάζεται μεταξύ Ερμού και Σταδίου - Κομβικός ο ρόλος των ακινήτων και των ξενοδοχείων