Αύξηση 8%-10% σημειώνει σε σχέση με πέρυσι η παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών το 2023, σύμφωνα με το 22ο ετήσιο Monitor Altagamma ξεπερνώντας το 1,5 τρισεκατομμύριο ευρώ, σημειώνοντας για τρίτη στην σειρά χρονιά, ρεκόρ μετά την υγειονομική κρίση του Covid.
Οι καταναλωτικές δαπάνες για εμπειρίες, ειδικότερα, έχουν επιστρέψει στα υψηλά όλων των εποχών, λόγω της αναζωπύρωσης των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και των ταξιδιών.
Είδη πολυτελείας: Οι εκτιμήσεις των οίκων για τα οικονομικά μεγέθη το 2023
Από το 1992, το Ίδρυμα Altagamma συγκεντρώνει εταιρείες από την υψηλή πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία που προωθούν την ιταλική αριστεία, τη μοναδικότητα και τον τρόπο ζωής σε όλο τον κόσμο. Οι εταιρείες Altagamma δραστηριοποιούνται στους τομείς της μόδας, του σχεδιασμού, των κοσμημάτων, των τροφίμων, της φιλοξενίας, της ταχύτητας και της ευεξίας. Σε ετήσια βάση, στο πλαίσιο του Παρατηρητηρίου Altagamma, δημοσιεύονται στοιχεία για την παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών.
Στο πλαίσιο αυτό, κατέγραψαν θετική τάση της παγκόσμιας αγοράς για προσωπικά είδη πολυτελείας, η οποία αυξάνεται το 2023, με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών περίπου 362 δισεκατομμυρίων ευρώ, μέχρι το τέλος του έτους, ήτοι αύξηση 4% σε σχέση με το 2022, σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Παρά τις μακροοικονομικές προκλήσεις, τον πληθωρισμό, την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης και τις παρενέργειες των περιφερειακών συγκρούσεων στην παγκόσμια αγορά, η βιομηχανία ειδών πολυτελείας διατηρεί την ανθεκτικότητά της.
Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη και το γραφείο οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων -τμήμα Μιλάνου-, επισημαίνονται και οι σημαντικές προοπτικές της αγοράς πολυτελών ειδών της Ελλάδας -ιδίως του κοσμήματος- και τις εξαγωγικές δυνατότητές της στην ιταλική αλλά και στην παγκόσμια αγορά.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου στην Ελλάδα, μετά από μια δραματική πτώση το 2021, επικρατεί κατάσταση «ολικής επαναφοράς» της ελληνικής αγοράς στα προ πανδημίας επίπεδα και πιθανόν υψηλότερα, η οποία συνάδει με την τάση ανάκαμψης της παγκόσμιας βιομηχανίας πολυτελείας. Εκτιμά ότι, ο στόχος των ελληνικών εταιρειών θα πρέπει να είναι η εδραίωση του ελληνικού προϊόντος σε αγορές του εξωτερικού, μέσω του branding και της κατάλληλης για την κάθε αγορά προβολής.
Latest News
Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από τη μείωση των εξαγωγών ρωσικού ντίζελ
Οι ουκρανικές επιθέσεις είναι ο ένας λόγος - Ο άλλος είναι πολιτικός
Κίνα-Γερμανία: Επένδυση 290 εκατομμυρίων ευρώ από την FAW-Volkswagen
Στο εργοστάσιο της Τιαντζίν για την παραγωγή τριών μοντέλων SUV
Θα μπορούσαν οι ΗΠΑ να συνεργαστεί με τους συμμάχους τους για να αποδυναμώσουν το δολάριο;
Η Κίνα δεν θα ήταν πολύ χαρούμενη
Το μυστικό της επιτυχίας του Στιβ Βόσνιακ είναι πολύ πιο απλό από όσο νομίζετε
Ο εκατομμυριούχος, πλέον, συνιδρυτής της Apple μοιράστηκε το μυστικό του με φοιτητές Πανεπιστημίου του Κολοράντο
Ο Εμανουέλ Μακρόν κλείνει τα σύνορα για την TotalEnergies
Το Παρίσι «παγώνει» τη μεταφορά της κύριας θέσης διαπραγμάτευσης της μετοχής της εταιρείας στη Wall Street
Προς νέα μετωπική ΗΠΑ με Κίνα για το εμπόριο
Αύξηση φωτιά δασμών σε ηλεκτρικά οχήματα, μπαταρίες, μικροτσίπ, ηλιακά πάνελ, γερμανούς, σύριγγες, χειρουργικά γάντια [Γράφημα]
Προς πώληση το 2,8% της Eni - Στόχος η συγκέντρωση 1,4 δισ. ευρώ
Η κυβέρνηση Μελόνι «εκποιεί» κρατικές μετοχές για να μειώσει το χρέος
Γεύμα 5 ευρώ από τα Mc Donald's με «χορηγό» την... Coca Cola
Τα fast food προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες
To πρώτο crypto-ριφιφί - 25 εκατ. δολάρια σε 12 δευτερόλεπτα
Κατηγορούμενοι 2 νέα αδέλφια με πτυχία Μαθηματικών και Πληροφορικής
Οι ΗΠΑ «στριμώχνουν» την αυστριακή τράπεζα Raiffeisen - Οι ύποπτες συναλλαγές με Ρωσία
Οι ανησυχίες του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών σχετικά με τις δραστηριότητες της Raiffeisen στη Ρωσία παραμένουν