Στην τελική ευθεία φαίνεται πως βρίσκεται η έναρξη των πρώτων εμπορικών πτήσεων υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς την άνοιξη σχεδιάζεται να πραγματοποιηθούν τα πρώτα δρομολόγια.
Hellenic Seaplanes: Στην Ελλάδα το πρώτο υδροπλάνο της εταιρείας
Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία Hellenic Seaplanes ανακοινώνει ότι σύντομα πρόκειται να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές πτήσεις, ως «το πρώτο βήμα που θα φέρει τα υδροπλάνα ξανά στους αιθέρες, μέσω οργανωμένων και charter (ναυλωμένων) πτήσεων από το υδατοδρομίο της Κέρκυρας προς τους Παξούς και τα άλλα συνεργαζόμενα αεροδρόμια και υδατοδρόμια».
Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, μαζί με τις επιβατικές πτήσεις αερομεταφοράς θα ξεκινήσουν και οι περιηγητικές πτήσεις, με εναέρια περιήγηση πάνω από αξιοθέατα της Κέρκυρας, των Παξών, των Αντίπαξων και των Διαπόντιων νησιών (Οθωνοί), προσφέροντας νέες τουριστικές εμπειρίες στους επισκέπτες του Βορείου Ιονίου και της Δυτικής Ελλάδας.
«Ντόμινο εξελίξεων»
Όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, η εκκίνηση των πτήσεων στα Επτάνησα «φέρνει ντόμινο εξελίξεων με τα πιο κοντινά υδατοδρόμια να παίρνουν προτεραιότητα ώστε να αποκτήσουν άμεσα ρόλο». Προτεραιότητα φαίνεται πως αποκτά το υδατοδρόμιο της Πάτρας, που διαθέτει ήδη άδεια λειτουργίας, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν τα υδατοδρόμια Κυλλήνης και Καλαμάτας, που πρόσφατα απέκτησε χερσαίες εγκαταστάσεις. Στο εν λόγω δίκτυο θα προστεθούν σύντομα τα λιμάνια της Ερμιονίδας, Μονεμβασιάς, Ναυπλίου, Νέας Κίου και Γυθείου.
Σύμφωνα πάντα με τη Hellenic Seaplanes, στις Σποράδες και στη Στερεά το πλάνο προχωράει σταθερά ώστε τα υδατοδρόμια Σκύρου, με ολοκληρωμένες χερσαίες και υδάτινες εγκαταστάσεις καθώς και Σκοπέλου και Αλοννήσου να μπαίνουν σε σειρά για απόκτηση άδειας λειτουργίας, ενώ τον ίδιο δρόμο ακολουθούν και τα νησιά του Αιγίου Τήνος και Πάτμος.
Στο χαρτοφυλάκιο έργων έκδοσης άδειας ίδρυσης που έχει αναλάβει η Hellenic Seaplanes, μετά και τις αδειοδοτήσεις σε Βόλο, Κύμη, Αλιβέρι και Αιδηψό, θέση παίρνουν τα υδατοδρόμια σε Σητεία, Αμφιλοχία, Χίο, Ψαρά, Οινούσσες, Κάρυστο και Χαλκίδα για τα οποία το μόνο που εκκρεμεί είναι η σύνταξη της ΚΥΑ από τα αρμόδια υπουργία, ενώ εκκρεμότητα παραμένει το υδατοδρόμιο της Σίφνου.
Τα υδάτινα πεδία
Όπως αναφέρει η εταιρεία, «η υποδομή των υδάτινων πεδίων επιτρέπει μέσα από εγκεκριμένους θαλασσοδιαδρόμους να πετούν τα υδροπλάνα σε περιοχές που δεν έχουν ακόμα εγκαταστάσεις υδατοδρομίου, επεκτείνοντας τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων και των ευκαιριών διασύνδεσης μεταξύ προορισμών».
Μεταξύ των υδάτινων πεδίων που έχουν ήδη πάρει το πράσινο φως για χρήση, υπάρχουν και άλλοι φάκελοι προορισμών για τους οποίους η Hellenic Seaplanes προχωρά τη διαδικασία αδειοδότησης και η λίστα αυτών περιλαμβάνει τους λιμένες σε Οινούσσες, Τήνο, Σίφνο, Άλιμο, Πλωμάρι Λέσβου, Ερέτρια, Κύμη, Χαλκίδα, Κάρυστο και Αιδηψό στην Εύβοια, Σάμη στην Κεφαλονιά.
Όσο για την Κρήτη, η χωροθέτηση των θαλασσοδιαδρόμων στη Σητεία επιτρέπει τη διασύνδεση με άλλες εγκαταστάσεις, μεταξύ άλλων την Ιεράπετρα και την Κίσσαμο ενώ αναμένεται να αυξηθεί η κινητικότητα για δρομολόγια προς τις υποδομές σε Δωδεκάνησα και άλλους προορισμούς του Αιγαίου με την ολοκλήρωση και του υδατοδρομίου της Σητείας.
«Μπήκαν τα θεμέλια»
«Με τις αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων έχουν μπει τα θεμέλια ώστε φέτος να έρθει η εποχή της εκκίνησης των υδροπλάνων, πετώντας σε ένα δίκτυο που θα είναι καταρχήν βιώσιμο και θα έχει ο επιβάτης τη δυνατότητα να πάει σε περιοχές που είναι είτε πολύ δύσκολο να μετακινηθεί οδικώς είτε πολύ χρονοβόρο με το πλοίο», αναφέρει σε σχετική δήλωση ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους. «Έχουμε όλες τις δυνατότητες ως Hellenic Seaplanes να προσφέρουμε ένα αξιόπιστο αποτέλεσμα πετώντας από λιμάνι σε λιμάνι και δίνοντας μια ποιοτική εμπειρία μετακίνησης που θα κάνει ντόπιους και τουρίστες να υποστηρίξουν τις δυνατότητες της αεροπλοΐας στη χώρα μας. Το 2024 είναι η χρονιά που τα υδροπλάνα στην Ελλάδα θα πάρουν την αίγλη που τους αξίζουν, σε ένα project που έχει να προσφέρει πολλά προς τη χώρα και τους επιβάτες.»
Latest News
Korinthian Foods: Το όραμα, η ανάπτυξη και η ιστορία επιτυχίας
Tην επόμενη 5ετία δρομολογεί ένα εκτεταμένο πλάνο επενδύσεων
Tα «θέλω» του ΣΕΒ για Ελλάδα και Ευρώπη - Η γραφειοκρατία σε Αθήνα και Βρυξέλλες
Η «ατζέντα 2030» του ΣΕΒ και η Ευρώπη που οφείλει να «ξυπνήσει»
Καβάλα: Το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα ανοίγει τα φτερά του
Το αεροδρόμιο Λυδία μπορεί να συμβάλει, ουσιαστικά και μετρήσιμα, στην ανάπτυξη της περιοχής, ως πύλη εισόδου των Βαλκανίων
Άνοδος για διαθέσιμες θέσεις και πληρότητες για την Aegean
Ο απολογισμός της 25χρόνης πορείας της εταιρείας
Άνοιξε το μεγαλύτερο Zara στην Ελλάδα στον Πύργο του Πειραιά - Τα σχέδια για το Μινιόν
Πού ανοίγουν και πού κλείνουν καταστήματα οι Ισπανοί - Έρχονται ακόμη δύο νέα Zara flagship stores – Ρεκόρ τζίρου στην ελληνική αγορά
Από την Apivita, στα καλλυντικά, τα ξενοδοχεία και την ενέργεια - Τι είπε η οικογένεια Κουτσιανά στον ΟΤ
Η δημιουργία της Symbeeosis, το πάγωμα των ξενοδοχείων ευεξίας και το πέρασμα στις ΑΠΕ με την συμμετοχή του στην Energy Storage Technologies
Τράπεζες: Με άνεση σε κέρδη άνω των 3,5 δισ. στο τέλος του 2024 – Ο προάγγελος του α’ τριμήνου
Τα μεγέθη που οδηγούν τις διοικήσεις σε θετικές προβλέψεις
Εξυπηρέτηση εταιρικού χρέους και rollover σε περιβάλλον υψηλών επιτοκίων - SOS από ΕΚΤ
Ποιος κλάδος έχει πληγεί περισσότερο - Τι καλούνται να κάνουν οι τράπεζες
Helleniq Energy: Συμφωνία για αναχρηματοδότηση δανείων 1 δισ. – Τι είπε ο Σιάμισιης στους αναλυτές για ΔΕΠΑ Εμπορίας
Θετικά οικονομικά αποτελέσματα αναμένει για το 2024 ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy
Eurobank: Ιστορικό υψηλό στη λειτουργική κερδοφορία με μπόνους από το εξωτερικό
Μέρισμα για το 2023 μόνο σε μετρητά - Τι είπε ο CEO, Φωκίων Καραβίας στους αναλυτές