Ο νόμος του αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν για το κλίμα του 2022 οδηγεί σε ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάπτυξη των αγορών ηλεκτρικών οχημάτων και των έργων καθαρής ενέργειας, διπλασιάζοντας το προβλεπόμενο κόστος για τους φορολογούμενους ενώ δυνητικά επιταχύνει τις μειώσεις των εκπομπών.
Το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κογκρέσου (CBO) αυτή την εβδομάδα αύξησε την πρόβλεψή του για τις φορολογικές πιστώσεις του νόμου για το κλίμα, μέχρι το οικονομικό έτος 2033, κατά 428 δισεκατομμύρια δολάρια, επιβεβαιώνοντας όσα έλεγαν δημόσιοι και ιδιωτικοί αναλυτές τον περασμένο χρόνο. Ο νόμος, γνωστός ως νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA), αναμένεται να κινητοποιήσει κεφάλαια ύψους έως και 3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις την επόμενη δεκαετία.
ΗΠΑ: Ταλαντούχοι πρώην πρόεδροι πολλοί, ο Μπάιντεν όμως;
Η αύξηση της πρόβλεψης από μέρους του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κογκρέσου οφείλεται σε μια πληθώρα ανακοινώσεων εργοστασίων καθαρής ενέργειας, που προτείνουν διάφορους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θα ωθήσουν περισσότερους αγοραστές στα ηλεκτρικά οχήματα και κανόνες που θα επιτρέπουν στα μισθωμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να πληρούν τις προϋποθέσεις για γενναιόδωρες φορολογικές ελαφρύνσεις με λιγότερους περιορισμούς. Ο κατάλογος των εταιρικών επενδυτικών δεσμεύσεων έγινε μεγαλύτερος την Τρίτη, όταν η Toyota ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε ένα εργοστάσιο στο Κεντάκι.
Όταν θεσπίστηκε ο IRA αναμενόταν να συμπεριλάβει 271 δισεκατομμύρια δολάρια σε φορολογικές ελαφρύνσεις σε μια δεκαετία, αν και αυτό δεν μπορεί να συγκριθεί άμεσα με την αύξηση των 428 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το CBO ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι οι δημοσιονομικές επιπτώσεις του IRA εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά αβέβαιες.
Ανησυχίες για αύξηση των ελλειμμάτων
Το αυξανόμενο κόστος των εκπτώσεων φόρου θα μπορούσε να τροφοδοτήσει ανησυχίες για τα αυξανόμενα ελλείμματα του κρατικού προϋπολογισμού και να καταστήσουν τα ενεργειακά κίνητρα μεγάλο στόχο για ορισμένους Ρεπουμπλικάνους, εάν πάρουν τον πλήρη έλεγχο του Κογκρέσου και του Λευκού Οίκου το επόμενο έτος.
Ωστόσο, πολλοί αναλυτές πιστεύουν ότι θα είναι δύσκολο για τους νομοθέτες να καταργήσουν τις επιδοτήσεις που είναι δημοφιλείς σε μια σειρά επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών ορυκτών καυσίμων, κατασκευής και μεταφορών. Οι επιδοτήσεις έχουν σχεδιαστεί για να αυξήσουν την ενεργειακή ασφάλεια και έχουν ενισχύσει τη δημιουργία θέσεων εργασίας, ιδιαίτερα στις ρεπουμπλικανικές περιοχές.
«Αυτά τα δολάρια σύντομα θα ρέουν γρήγορα από την πόρτα σε έργα και εργοστάσια σε όλες τις ΗΠΑ, με μια πραγματικά ισχυρή συγκέντρωση σε κόκκινες πολιτείες», δήλωσε ο Eric Scheriff, ο οποίος ηγείται της παροχής συμβουλών ενέργειας και βιωσιμότητας στην Capstone, μια εταιρεία με έδρα την Ουάσιγκτον που παρακολουθεί τις ρυθμιστικές αρχές και νομοθετικά θέματα. «Αυτό σχετίζεται με τη στάση που θα έχουν τα μέλη που υποστηρίζουν τη διατήρηση αυτών των πιστώσεων».
Οι υποστηρικτές του νόμου, ο οποίος πέρασε χωρίς ψήφους των Ρεπουμπλικανών, τονίζουν ότι οι υψηλότερες δαπάνες αξίζουν τον κόπο, επειδή θα μειώσουν το μακροπρόθεσμο κόστος που σχετίζεται με την κλιματική αλλαγή και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων καταιγίδων, ξηρασιών και πυρκαγιών.
Οι εταιρείες ανακοίνωσαν περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε εγκαταστάσεις παραγωγής καθαρής ενέργειας το έτος μετά την ψήφιση του νόμου για το κλίμα.
«Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού αποφέρει δισεκατομμύρια κεφάλαια του ιδιωτικού τομέα για επενδύσεις στην Αμερική», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Michael Kikukawa, ο οποίος είπε ότι οι άλλες διατάξεις του νόμου, συμπεριλαμβανομένης της διευρυμένης φορολογικής επιβολής, σημαίνουν ότι θα μειώσει τα δημοσιονομικά ελλείμματα μακροπρόθεσμα.
Ένας πιθανός κίνδυνος είναι ότι ορισμένες εταιρείες θα προσπαθήσουν να κάνουν κατάχρηση του συστήματος ή να αποκομίσουν οφέλη χωρίς να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους. Οι επικριτές λένε ότι πολλά από τα χρήματα που προορίζονται για έργα αιολικής και ηλιακής ενέργειας επιδοτούν επενδύσεις που θα είχαν συμβεί ούτως ή άλλως.
«Δεν είναι ότι δεν υπήρχε ενδιαφέρον για τα χερσαία ή υπεράκτια αιολικά ή τα φωτοβολταϊκά πάρκα. Υπήρχε, και είχαμε κάποιες υπάρχουσες πιστώσεις. Απλώς αυτές πλέον υπερμεγενθύνονται», είπε ο Ντάγκλας Χολτζ-Ίκιν, πρώην διευθυντής του CBO που τώρα διευθύνει το συντηρητικό Αμερικανικό Φόρουμ Δράσης.
Latest News
H Honda.. αντεπιτίθεται - Διπλασιάζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 64 δισ. δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και software
Μέγα - αιολικό πάρκο 10 GW στην Αίγυπτο από κοινοπραξία με την Masdar
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα στον κόσμο - Θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 23,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως
Ηλεκτρικά Ι.Χ.: Από το γκάζι στο… χειρόφρενο
Τα 3+1 αγκάθια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα
Η ΕΕ μείωσε τις εκπομπές θερμοκηπίου, αλλά η Ελλάδα στην 5άδα κρατών που τις αύξησαν
Ποιες χώρες της ΕΕ κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αυξάνοντας ταυτόχρονα το ΑΕΠ τους
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Τι αλλάζει για τα φωτοβολταϊκά σε Κρήτη, νησιά, Πελοπόννησο και Εύβοια
Λήγουν σήμερα τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» και «Φωτοβολταϊκά για αγρότες». Τέλος του μήνα η απόφαση για το net-billing
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά