Ο επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας του Βελγίου προέτρεψε τους νομοθέτες της ΕΕ να πουν την αλήθεια στους λαούς της Ευρώπης για το πραγματικό κόστος του «πρασινίσματος» της οικονομίας και της απώλειας πλούτου που θα ακολουθήσει – γιατί θα αντιμετωπίσουν την οργή τους αν δεν το κάνουν.
«Αυτή η μετάβαση δεν πρόκειται να μας κάνει πλουσιότερους συλλογικά», είπε ο Pierre Wunsch στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες. «Θα πρέπει να είμαστε πιο ειλικρινείς… μην παρασύρετε τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι το «πράσινο» θα φέρει θετικές ευκαιρίες που θα μπορούσαν να αυξήσουν το ΑΕΠ και να δημιουργήσουν εκατομμύρια καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας».
Κομισιόν: Φιλική στροφή προς τη ναυτιλία
Ορισμένα ευρωπαϊκά πολιτικά κόμματα έχουν αντιταχθεί στις πράσινες πολιτικές και αυτό μάλιστα αποτελεί και ένα από τα συνθήματά τους ενόψει των ευρωεκλογών του Ιουνίου. Αξιοποιούν αυτό που θεωρούν ως στροφή της κοινής γνώμης ενάντια σε μέτρα που στοχεύουν στην προστασία του περιβάλλοντος και κατά δραστηριοτήτων και επιχειρήσεων που αγωνίζονται να ανταγωνιστούν τους Κινέζους και Αμερικανούς αντιπάλους τους.
Ο Wunsch είπε ότι στην πλειοψηφία τους οι Ευρωπαίοι ήταν ενήμεροι για την ανάγκη να δράσουν υπέρ του περιβάλλοντος, αλλά ότι ήταν σημαντικό να τους ειπωθεί η αλήθεια. Η πράσινη μετάβαση αντιπροσωπεύει ένα αρνητικό σοκ προσφοράς με κόστος παρόμοιο με το ενεργειακό σοκ που καταγράφηκε τη δεκαετία του 1970 και το οποίο προκάλεσε τεράστια άνοδο στην τιμή του πετρελαίου, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Πέντε έως οκτώ φορές πιο ακριβή η ενέργεια στην Ευρώπη
Οι τιμές του άνθρακα και το κόστος των πιο πράσινων πηγών ενέργειας θα καταστήσουν την ενέργεια στην Ευρώπη πέντε έως οκτώ φορές πιο ακριβή από ό,τι στις ΗΠΑ, εκτίμησε.
Οι αρχές θα πρέπει να σταματήσουν να ζουν σε συνθήκες άρνησης και να εξηγήσουν ποιος θα πρέπει να πληρώσει για αυτά τα υψηλότερα κόστη εάν θέλουν να διατηρήσουν την αξιοπιστία τους, είπε ο Wunsch. «Χωρίς αξιοπιστία, τα πρώτα συγκεκριμένα σημάδια αναδυόμενων προβλημάτων θα ενθαρρύνουν τη λαϊκή οργή και διαμαρτυρία».
«Το να ρίχνουμε τεράστια χρηματικά ποσά μόνο και μόνο για να μετριαστούν οι επιπτώσεις στο κλίμα δεν είναι πανάκεια», κατέληξε ο κεντρικός τραπεζίτης του Βελγίου.
Latest News
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο
Τουρκία: Συμφωνία 1 δισ. δολ. με την Παγκόσμια Τράπεζα για τις ΑΠΕ
Τι προβλέπει το πρόγραμμα
Χατζηδάκης: Ταμείο Ανάκαμψης ΙΙ, για να στηριχθούν οι πράσινες πολιτικές
Η τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών στο Ετήσιο Οικονομικό Φόρουμ των Βρυξελλών
H Honda.. αντεπιτίθεται - Διπλασιάζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 64 δισ. δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και software