Φρένο στο «πρασίνισμα» της Αφρικής βάζουν οι πολιτικές του ΔΝΤ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της TotalEnergies Πατρίκ Πουγιάν. Και αυτό γιατί, όπως τονίζει ο Πουγιάν, οι επενδύσεις σε ΑΠΕ παρεμποδίζονται από τις ανεπαρκείς κρατικές εγγυήσεις δανείων, που διατηρούνται περιορισμένες λόγω της πολιτικής του ΔΝΤ να διατηρεί αυστηρό έλεγχο επί των δημοσιονομικών των αφρικανικών χωρών, προς αποτροπή υπερχρέωσής τους.
Μισθοί: Η κόντρα των δυτικών κυβερνήσεων με ΔΝΤ και ΕΚΤ
Το πρόβλημα
Σε σημερινή του δήλωση ο Πουγιάν ανέφερε ότι επί του παρόντος τα έργα ηλεκτρικής ενέργειας στην Αφρική πάσχουν από «ένα πρόβλημα φερεγγυότητας: Έχεις τον κίνδυνο να μην πληρωθείς». Έτσι, «όταν ένας φορέας ανάπτυξης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θέλει να επενδύσει, και είναι προφανές ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες, θα πάει να δει την κυβέρνηση και να ζητήσει εγγυήσεις».
«Αλλά οι αφρικανικές κυβερνήσεις θα σας πουν ότι δεν είναι σε θέση να δώσουν αυτές τις εγγυήσεις γιατί έρχεται το ΔΝΤ και τους λέει: “Μην πάτε να δώσετε αυτές τις εγγυήσεις, είστε ήδη υπερχρεωμένοι”», συνέχισε.
Ως αποτέλεσμα, λέει ο CEO της TotalEnergies, στην Αφρική η εταιρεία του περιορίστηκε σε μεγάλο βαθμό σε επιχειρηματικά έργα εξόρυξης, επειδή είναι ένας κλάδος από τον οποίον γνωρίζουν ότι θα πληρωθούν.
Απογοήτευση
Η TotalEnergies έχει αναπτύξει δραστηριότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου σε 30 αφρικανικές χώρες, καθώς και δύο ηλιακά πάρκα στην Αίγυπτο. Υπάρχουν ακόμα σχέδια για ένα έργο παραγωγής ηλιακής ενέργειας και αποθήκευσης σε μπαταρίες στη Νότια Αφρική που θα τεθεί σε λειτουργία το 2025.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα έργα της ενεργειακής εταιρείας στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ανέρχονται σε 22 γιγαβάτ (GW) εγκατεστημένης ισχύος έως το τέλος του 2023 σε Λατινική Αμερική, Ευρασία, ΗΠΑ και Μέση Ανατολή.
«Είμαι απογοητευμένος που δεν βλέπω έναν πραγματικό διεθνή οικονομικό οργανισμό που να εγγυηθεί για όλα αυτά τα αφρικανικά κράτη – και να μην τους ζητήσει περισσότερα από αυτά που ζητάμε εμείς», δήλωσε ο Πουγιάν.
Πρόσθεσε ότι για την κατασκευή ηλιακής μονάδας δυναμικότητας 1 GW της TotalEnergies στο Ιράκ, οι διεθνείς χρηματοδότες του έργου ζητούσαν από την ιρακινή κυβέρνηση περισσότερες εγγυήσεις, οδηγώντας τη γαλλική εταιρεία να αυτοασφαλίσει πλήρως το έργο για να αποφύγει να επιβαρύνει την κυβέρνηση με περισσότερο χρέος.
Latest News
Τι αλλάζει για τα φωτοβολταϊκά σε Κρήτη, νησιά, Πελοπόννησο και Εύβοια
Λήγουν σήμερα τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» και «Φωτοβολταϊκά για αγρότες». Τέλος του μήνα η απόφαση για το net-billing
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Σωληνουργεία Κορίνθου: Με «πράσινο» χάλυβα ο νέος αγωγός που ανέλαβε στη Β. Θάλασσα
Σωλήνες χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την τελευταία ανάθεση έργου στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν
Αυτοψία Αλεξοπούλου στο έργο σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Σταυρούπολη
Οι 55 ειδικοί φορτιστές, που τοποθετούνται στο σημείο θα εξυπηρετούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν, ήδη, ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διαδρομές.
Αλεξοπούλου: 45.000 οχήματα υψηλής τάσης κινούνται στους ελληνικούς δρόμους
Τα προγράμματα εκπαίδευσης δημιουργούν καταρτισμένο προσωπικό απαραίτητο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, σημείωσε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ οι «πράσινες διαφημίσεις» των αεροπορικών
Η Επιτροπή έδωσε σε 20 αεροπορικές εταιρείες τελεσίγραφο 30 ημερών για να διορθώσουν τους ισχυρισμούς τους