Mειώσεις από 4,9% έως 41,9% των αρχικών τιμών σε 3.000 προϊόντα στα σουπερμάρκετ φέρνουν τα τέσσερα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την τόνωση του υγιούς ανταγωνισμού στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνεται η μείωση των εκπτώσεων προμηθευτών προς σουπερμάρκετ και η μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή με μείωση των τιμών τιμοκαταλόγων.
Ένας υπουργός μετράει τις μειώσεις στα ράφια – Αυτοψία Σκρέκα σε σούπερ μάρκετ
Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες).
Χονδρική
Η μεταρρύθμιση έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών χονδρικής σε επτά κατηγορίες προϊόντων, ενώ το υπουργείο δημοσιοποίησε και λίστα με 108 προϊόντα από τις κατηγορίες αυτές, οι οποίες παρουσιάζουν μείωση στις τιμές των προμηθευτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν μέχρι σήμερα στα χέρια τους οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, μόνο από τη μείωση του μέτρου των εκπτώσεων προμηθευτών προς τα σουπερμάρκετ οι καταναλωτές αναμένεται να δουν στα ράφια μειώσεις τιμών που φτάνουν κατά μέσο όρο έως και 18,1%.
Τα πρώτα στοιχεία για τις προθέσεις των προμηθευτών το επόμενο διάστημα παρουσίασε στη διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.
Τα μέτρα που έχουν ήδη αναγγελθεί ξεκινούν να εφαρμόζονται από χθες και αποτελούνται από τέσσερις δέσμες παρεμβάσεων που αφορούν το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας και ήδη έχουν ανακόψει νέες ανατιμήσεις.
Οπως ανέφερε, η Ελλάδα λαμβάνει στοχευμένα μέτρα που για πρώτη φορά εφαρμόζονται σε επίπεδο Ευρώπης, τα οποία μεταρρυθμίζουν τη δομή της αγοράς του λιανεμπορίου διορθώνοντας στρεβλές εμπορικές πρακτικές.
Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνεται η μείωση των εκπτώσεων προμηθευτών προς σουπερμάρκετ και η μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή με μείωση των τιμών τιμοκαταλόγων.
Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές τους προς το λιανεμπόριο, μειώνοντας ισόποσα και τις τιμές τιμοκαταλόγου, οδήγησε ήδη σε μειώσεις τιμών σε κατηγορίες προϊόντων όπως τα καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες).
Η εφαρμογή του μέτρου έχει επιφέρει μέση μείωση τιμών χονδρικής σε επτά κατηγορίες, και συγκεκριμένα στις βρεφικές και παιδικές πάνες (18,1%), στα σαμπουάν, στα αφρόλουτρα και στα conditioner (17%), στις οδοντόκρεμες (15,1%), στα απορρυπαντικά ρούχων (15,6%), στα απορρυπαντικά πιάτων (16%), στα καθαριστικά παντός είδους (15,8%) και στα σαπούνια (12,7%).
Πλαφόν
Παράλληλα το μέτρο για το πλαφόν στο μεικτό κέρδος του βρεφικού γάλακτος το οποίο ισούται με το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, στην οικεία κατηγορία προϊόντων, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων, έχει επιφέρει μειώσεις στις χονδρικές τιμές μεσοσταθμικά 15% στα περισσότερα προϊόντα βρεφικού γάλακτος 1ης (0-6 μήνες) και 2ης (6-12 μήνες) βρεφικής ηλικίας, ενώ δεδομένου ότι το βρεφικό γάλα πωλείται χωρίς προωθητικές ενέργειες οι μειώσεις αυτές αναμένεται πως θα περάσουν άμεσα στην τιμή στο ράφι.
Latest News
Συνεργασία SoftOne-Euronet στις λύσεις αποδοχής ηλεκτρονικών πληρωμών
Οι νέες υπηρεσίες θα διατίθενται στην από κοινού πελατειακή βάση 285.000 επιχειρήσεων και στην ευρύτερη ελληνική αγορά
Eurobank: Αύξηση 50,1% στα καθαρά κέρδη για το α΄ τρίμηνο - Μέρισμα στα 0,09 ευρώ/μετοχή
Ποσοστό 38% των καθαρών κερδών από τις διεθνείς δραστηριότητες της τράπεζας
HELLENiQ ENERGY: Ισχυρή κερδοφορία για το α' τρίμηνο - Στα 338 εκατ. τα EBITDA
Η στρατηγική του ομίλου και οι στόχοι του β΄ τριμήνου
Θεοδωρόπουλος για την προεδρία του ΣΕΒ: Να μην διασπαστούμε σε παλιά και νέα τζάκια
Ποιες είναι οι προκλήσεις της ελληνικής επιχειρηματικότητας
Πώς η Alpha Bank θα επιστρέψει 1,1 δισ. ευρώ στους μετόχους έως το 2026
Προϋπόθεση η λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων από τον επόπτη
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προτεραιότητα για 8 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις
Συγκρατημένη αισιοδοξία και αναζήτηση νέων προοπτικών για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Οι διακρίσεις του ΟΦΕΤ σε διαγωνισμούς καινοτομίας
Για προϊόντα και υπηρεσίες, στο πλαίσιο των διοργανώσεων «Green Brand Awards»
Έπεσαν οι υπογραφές μεταξύ ΕΚΤΕΡ και ΙΤΕ
Τι περιλαμβάνει η σμυφωνία μεταξύ των δύο πλευρών
Συμφωνία Lamda με Κωστέα - Γείτονα για εκπαιδευτικό ίδρυμα στο Ελληνικό
Η μακροχρόνια σύμβαση μίσθωσης προβλέπει την ανάπτυξη και λειτουργία εκπαιδευτικού ιδρύματος στο Ελληνικό
Η μόδα επιστρέφει στο κέντρο της Αθήνας - Από τη ναυαρχίδα της Zara μέχρι το Αρσάκειο
Από τη ναυαρχίδα της Zara μέχρι το Αρσάκειο και το Notos com, το ενδιαφέρον εστιάζεται μεταξύ Ερμού και Σταδίου - Κομβικός ο ρόλος των ακινήτων και των ξενοδοχείων