Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για μια σημαντική πρωτοβουλία. Στο άκουσμα και μόνο η ιδέα να καταστεί η Ρόδος ο πρώτος βιώσιμος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως δεν μπορείς παρά να την επικροτήσεις.
Η «ναυαρχίδα» του ελληνικού τουρισμού άλλωστε ήταν -και επεδίωκε να είναι- πάντοτε στην πρωτοπορία.
Εξού και η τεράστια φήμη που απέκτησε και συνεχίζει να απολαμβάνει σε παγκόσμια κλίμακα.
Ωστόσο, για όσους γνωρίζουν καλά το νησί και τις αδυναμίες του, -γιατί υπάρχουν και μάλιστα πολλές- το όλο εγχείρημα φέρνει ένα ελαφρό μειδίαμα στα χείλη.
Και εξηγούμαστε, για να μην παρεξηγηθούμε.
Οι προθέσεις -και δεν έχουμε λόγο να τις αμφισβητήσουμε- μπορεί να είναι καλές. Η όλη προσπάθεια μοιάζει με ένα… άλμα στο μέλλον. Γιατί εκεί οδεύουμε με μαθηματική ακρίβεια, ας μην γελιόμαστε.
Ωστόσο, κάπου εδώ μπαίνει ένα μεγάλο αλλά.
Και αυτό γιατί επιχειρείται ένα φιλόδοξο project, τη στιγμή που δεν έχουν λυθεί βασικά ζητήματα που σχετίζονται με τις δημόσιες υποδομές.
Από το οδικό δίκτυο μέχρι την διαχείριση των απορριμμάτων η εικόνα που παρουσιάζουν δεν είναι κολακευτική. Και σίγουρα δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των κατοίκων αλλά και των εκατομμυρίων επισκεπτών που φιλοξενούνται κάθε χρόνο στο Σμαραγδένιο νησί.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της υστέρησης των δημόσιων υποδομών είναι το γεγονός πως οι δημοτικές ενότητες Αφάντου και Αρχαγγέλου στο βορειοανατολικό άκρο του νησιού δεν έχουν ακόμη… βιολογικό καθαρισμό! Πρόκειται για δυο πόλεις με πανω από 5.000 μόνιμους κατοίκους, έκαστη και χιλιάδες επισκέπτες τους καλοκαιρινούς μήνες.
Τα λύματα εν έτει 2024 μεταφέρονται με βυτιοφόρα σε κοντινό προορισμό, όπου και εναποτίθενται προκειμένου να υποστούν την κατάλληλη επεξεργασία προτού καταλήξουν στην θάλασσα.
Πολλές φορές μάλιστα, αυτό γίνεται μπροστά στα μάτια των έκπληκτων τουριστών που απορούν με το όλο θέαμα.
Καλοδεχούμενα τα μεγάλα οράματα, και μάλιστα με πράσινο «πρόσημο» έστω και εάν συνοδεύονται από πομπώδεις εξαγγελίες (έχουμε χορτάσει από αυτές).
Καλύτερη όμως η επίλυση προβλημάτων που αφορούν στα στοιχειώδη.
Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για ένα ικανοποιητικό βιοτικό επίπεδο και φυσικά για ανάπτυξη που στηρίζεται σε στέρεες βάσεις…
Latest News
Η ΕΕ μείωσε τις εκπομπές θερμοκηπίου, αλλά η Ελλάδα στην 5άδα κρατών που τις αύξησαν
Ποιες χώρες της ΕΕ κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αυξάνοντας ταυτόχρονα το ΑΕΠ τους
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Τι αλλάζει για τα φωτοβολταϊκά σε Κρήτη, νησιά, Πελοπόννησο και Εύβοια
Λήγουν σήμερα τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» και «Φωτοβολταϊκά για αγρότες». Τέλος του μήνα η απόφαση για το net-billing
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Σωληνουργεία Κορίνθου: Με «πράσινο» χάλυβα ο νέος αγωγός που ανέλαβε στη Β. Θάλασσα
Σωλήνες χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την τελευταία ανάθεση έργου στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν
Αυτοψία Αλεξοπούλου στο έργο σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Σταυρούπολη
Οι 55 ειδικοί φορτιστές, που τοποθετούνται στο σημείο θα εξυπηρετούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν, ήδη, ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διαδρομές.