
Αποζημίωση άνω των 900 εκατομμυρίων δολαρίων διεκδικεί η Αίγυπτος για τον αποκλεισμό της Διώρυγας του Σουέζ στα τέλη Μαρτίου. Σύμφωνα με την αιγυπτιακή εφημερίδα Al – Ahram το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given που προκάλεσε τον αποκλεισμό έχει κατασχεθεί.
Το βράδυ της Δευτέρας, ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) έκανε λόγο στην κρατική τηλεόραση για «διαπραγματεύσεις» που γίνονται για καταβολή αποζημίωσης για τη ζημία που προκλήθηκε όταν το Ever Given προσάραξε επί σχεδόν «μια εβδομάδα στην Διώρυγα, παραλύοντας την κίνηση σε αυτό το καίριας σημασίας θαλάσσιο πέρασμα».
Η Αίγυπτος δεν έκανε «κανένα λάθος» σε αυτό το συμβάν, είπε, επιρρίπτοντας την ευθύνη στους κυβερνήτες του πλοίου.
«Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, υπάρχουν ακόμη πολλά σημεία (διαφωνιών) με την εταιρία και την ασφαλιστική» ξεκινώντας από το «ποσό», δήλωσε ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια.
Μια πηγή της SCA επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο τις διαπραγματεύσεις με την ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Shoei Kisen, και ασφαλιστικές εταιρίες.
Παράλληλα, η UK Club, μία εκ των ασφαλιστικών εταιριών του Ever Given ανακοίνωσε επίσης ότι το Κάιρο υπέβαλε αγωγή αποζημιώσεως 916 εκατομμυρίων δολαρίων εναντίον της Shoei Kisen.
Το UK Club χαρακτήρισε απογοητευτικό το γεγονός ότι το πλοίο και το πλήρωμά του κρατούνται στη Διώρυγα μέχρι να καταβληθεί η αποζημίωση.
Μιλώντας στην Al-Ahram, ο ναύαρχος ανέφερε ότι η χώρα του επιδιώκει αποζημιώσεις ύψους 900 εκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 750 εκατομμύρια ευρώ).
«Το πλοίο με σημαία Παναμά, Ever Given, κατασχέθηκε λόγω της μη καταβολής του ποσού των 900 εκατομμυρίων δολαρίων (…) βάσει της απόφασης που εκδόθηκε από δικαστήριο της Ισμαηλίας», είπε ο Ράμπια.
Το ποσό αντιστοιχεί, σύμφωνα με την ίδια πηγή, σε «απώλειες που προκάλεσε το πλοίο στην Αρχή, εκτός από τις επιχειρήσεις ρυμούλκησης και συντήρησης».
Η κυκλοφορία στη Διώρυγα, από την οποία διακινείται περισσότερο από το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, επαναλήφθηκε στις 29 Μαρτίου αφότου το πλοίο ρυμουλκήθηκε με τη βοήθεια διεθνών εμπειρογνωμόνων.
Πάνω από 400 πλοία εγκλωβίστηκαν βόρεια και νότια της Διώρυγας για έξι ημέρες, δημιουργώντας τεράστια συμφόρηση.
Σύμφωνα με την SCA, η Αίγυπτος κατέγραφε απώλειες μεταξύ 12 εκατομμυρίων και 15 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα όσο το κανάλι παρέμενε αποκλεισμένο.
Μια από τις κύριες πηγές εσόδων της χώρας, το πέρασμα αυτό απέφερε περίπου 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια στο Κάιρο το 2019-2020.
Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρία Allianz, κάθε μέρα διακοπής λειτουργίας είχε ως αποτέλεσμα συνολικές απώλειες έξι έως 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Από το Love Boat στα σημερινά μεγαθήρια της κρουαζιέρας
Προτού το επιτυχημένο τηλεοπτικό σόου τις βοηθήσει να διαδοθούν, οι κρουαζιέρες χλευάζονταν ως μονό για «νιόπαντρους ή σχεδόν νεκρούς» και ήταν πολύ πιο ακριβές από ό,τι σήμερα

Οι δέκα μεγαλύτεροι ναυλομεσίτες στον κόσμο - Ελληνική παρουσία στο top 10
Ποιους περιλαμβάνει η Lloyd’s List

Εκλογή της Ελλάδας στην 1η θέση του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Στην Κατηγορία «Α» εκλέγονται οι χώρες με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών

Οι ηγέτες του LNG Βαγγέλης Μαρινάκης και Μαρία Αγγελικούση συζητούν για το μέλλον της ναυτιλίας
Έμφαση στις αλλαγές, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες στην ενεργειακή αγορά - Συνέπεια στην προστασία του περιβάλλοντος, με το φυσικό αέριο για τα επόμενα τουλάχιστον 10-15 χρόνια

Βραβείο Παγκόσμιας Ναυτιλίας στην Capital Gas Ship Management Corp.
Το βραβείο αναγνωρίζει ότι η Capital βρίσκεται στην πρωτοπορία της ελληνικής ναυτιλίας επενδύοντας σε πλοία που θα «μεταφέρουν» τη ναυτιλία και τον κόσμο γενικότερα σε μία νέα εποχή χωρίς άνθρακα

H Capital Gas συνεργάζεται με τον LR για τα δυο πρώτα πλοία μεταφοράς CO2
Τα δύο νέα πλοία που θα παραδοθούν το 2025 και το 2026 αντίστοιχα, θα κατασκευαστούν για τον στόλο της Capital και με την ολοκλήρωσή τους, θα μπορούν να μεταφέρουν υγρό διοξείδιο του άνθρακα υπό πίεση

Φαφαλιός: Οι ιδιομορφίες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τα εναλλακτικά καύσιμα
Τι είπε ο πρόεδρος της INTERCARGO

Μαραθώνιος επαφών Στυλιανίδη για την ελληνική υποψηφιότητα στον ΙΜΟ
Η Ελλάδα είναι υποψήφια για επανεκλογή στην κατηγορία «Α», ως κράτος με μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή υπηρεσιών διεθνών θαλάσσιων μεταφορών - οι εκλογές θα πραγματοποιηθούν μεθαύριο Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου

Εντονο παρασκήνιο για το νέο συμβούλιο του ΙΜΟ
Το συμβούλιο του ΙΜΟ αποτελείται από 40 μέλη και το απαρτίζουν χώρες που εκλέγονται από τρεις διαφορετικές κατηγορίες

Πενταετές σχέδιο δράσης της CLIA για τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα
Εκπρόσωποι της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) είχαν σειρά συναντήσεων με Έλληνες υπουργούς