Οι διαφωνίες για τον τρόπο που θα μπει το σύγχρονο τρένο στο λιμάνι της Πάτρας καλά κρατούν. Ο σχεδιασμός όμως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχωράει και στις αρχές του καλοκαιριού αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο, προϋπολογισμού 514 εκατ. ευρώ, που θα ενώσει με ράγες την Αθήνα με το λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας. Ένα έργο που θεωρείται απαραίτητο για να καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας εμπορευματικό κέντρο και κόμβος ανάπτυξης.

Εχθές, σε μία ακόμα συνάντηση του αρμόδιου υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή με τον δήμαρχο Πατραίων κ. Κώστα Πελετίδη, δεν έλειψε μεν η διαφωνία, η συζήτηση όμως φαίνεται πως τίθεται πια σε ένα πλαίσιο ρεαλισμού. Διαχρονικό αίτημα του Δημάρχου Πατραίων είναι η υπογειοποίση της σιδηροδρομικής γραμμής σε όλο το τμήμα από το Ρίο ως την οδό Κανελλοπούλου, δηλαδή σε μήκος περίπου 11 χλμ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση το Δήμου, «κατά τη διάρκεια της συζήτησης διατυπώθηκαν διαφορετικές θέσεις και προσεγγίσεις από τον Δήμο και την ΕΡΓΟΣΕ, σε θέματα τεχνικά και οικονομικά. Ο κ. Υπουργός εξέφρασε την επιθυμία του να γίνει η υπογειοποίηση από το Ρίο, πλην όμως μέχρι σήμερα υπάρχουν, όπως είπε, μεγάλες δυσκολίες στην ανεύρεση της χρηματοδότησης του έργου». Σημειώνεται δε ότι, ο δήμαρχος τη χαρακτήρισε ως «μοναδική αποδεκτή λύση από την πόλη» και πρότεινε να αναλάβει ο Δήμος μέρος παράπλευρων έργων, όπως την ανάπλαση και κατασκευή του γραμμικού πάρκου, προκειμένου να μειωθεί το κόστος. Βεβαίως εκτιμάται ότι αυτό το επιπλέον κόστος ανέρχεται σε τουλάχιστον 150 εκατ.

Ο σχεδιασμός για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο ως το Νέο Λιμάνι της Πάτρας, όπως τον παρουσίασε ο ίδιος ο κ. Καραμανλής, προβλέπει την είσοδο του τρένου στον πυκνό αστικό ιστό της πόλης με υπογειοποίηση σε μήκος 5,16 χλμ. Τα επιφανειακά τμήματα του άξονα δεν θα είναι περισσότερα από 3,8 χιλιόμετρα και θα βρίσκονται εκτός πυκνής αστικής δόμησης.

Η σύγχρονη διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή θα πατήσει στην υφιστάμενη χάραξη, όμως ο σχεδιασμός αυτός θα απελευθερώσει έκταση 70 στρεμμάτων στην οποία θα γίνει ανάπλαση προκειμένου να αποδοθεί ξανά στους πολίτες.

Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και είναι ενταγμένος στο συνολικό πακέτο έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ που θα ενώσουν το δίκτυο με λιμάνια και βιομηχανίες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές