Καλά νέα για τος πλοιοκτήτες των δεξαμενοπλοίων είχαν την προηγούμενη εβδομάδα τόσο ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (International Energy Agency -IEA) όσο και η αμερικάνικη υπηρεσία ενέργειας (U.S. Energy Information Administration-EIA). Και οι δυο οργανισμοί με μικρές διαφορές προέβλεψαν αύξηση της ζήτησης αργού πετρελαίου για το υπόλοιπο του 2021 κα για το 2022 καθώς ο πλανήτης επανέρχεται σε «λειτουργία» σταδιακά, αντιμετωπίζοντας την πανδημία.

Η IEA εκτίμα ότι η παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 5,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2021 και επιπλέον 3,1 εκατ βαρέλια την ημέρα το 2022.

Η ΕΙΑ αναμένει την ίδια άνοδο της ζήτησης για το 2021 είναι όμως λίγο περισσότερο αισιόδοξη για το 2022 καθώς εκτιμά άνοδο της ζήτησης κατά +3,6 εκατ. βαρέλια τη ημέρα.

Τι σημαίνουν αυτές οι εκτιμήσεις για τα δεξαμενόπλοια; Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Poten & Partners το καλό είναι ότι και οι δύο οργανισμοί αναμένουν έντονη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου και σε αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια. Ωστόσο υπάρχει εδώ μια μικρή υποσημείωση.

Το 2021, η ανάκαμψη της ζήτησης αφορά περισσότερο τις χώρες του ΟΟΣΑ, οι οποίες έχουν πρόσβαση σε περισσότερες πηγές προμηθείας αργού που είναι σε πιο κοντινές αποστάσεις με συνέπια η άνοδος σε τονομίλια να είναι μικρότερη αναλογικά από την γενικότερη άνοδο της ζήτησης αργού. Για το 2022 όμως όπου η πρόβλεψη για άνοδο της κατανάλωσης πετρελαίου αφορά περισσότερο χώρες εκτός του ΟΟΣΑ, και, ταυτόχρονα, επιταχύνεται και η αύξηση της παραγωγής χωρών εκτός ΟΠΕΚ, καταγράφεται μια μεγαλύτερη άνοδο της ζήτησης σε τονομίλια που είναι πολύ καλύτερο νέο για τα δεξαμενόπλοια.

Από την οικονομική ανάκαμψη θα επωφεληθούν και τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού όπως σημειώνει ο Poten.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τους Clarksons ο μέσος ημερήσιος ναύλος για ένα VLCC κυμάνθηκε στα 2.800 δολ. την προηγούμενη Παρασκευή μειωμένος κατά 16,7% σε σύγκριση με μία ημέρα πριν ενώ για ένα ιδίου μεγέθους δεξαμενόπλοιο κατηγορίας όμως eco και έτους ναυπήγησης 2015 ο μέσος ημερήσιος ναυλος ήταν στο τέλος της εβδομάδας στα 9.200 δολ μειωμένος κατά 500 δολ από μία ημέρα πριν.

Πάντως όπως εκτιμά και ο Clarksons τα νέα από τις ανακοινώσεις της ΙΕΑ για τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιωv είναι καλά και προσθέτει ότι οι επενδυτές θα πρέπεi να ξεσκονίσουν τους υπολογιστές τονομιλίων καθώς η άνοδος της παραγωγής από τις ΗΠΑ λειτουργεί προ όφελος των δεξαμενοπλοίων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ένα εκατ βαρέλια αργού από τις ΗΠΑ προς την Κίνα απαιτεί 55 VLCC ετησίως, ενώ ο ίδιος όγκος από τη Μέση Ανατολή θα απαιτούσε μόλις 23 VLCCs.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Προέδρος της Royal Carribean Cruises: Η ελληνική κυβέρνηση στήριξε την παγκόσμια κρουαζιέρα
Ναυτιλία |

«Πλώρη» για ανάκαμψη βάζει η ελληνική κρουαζιέρα

Για φέτος το Silver Moon έχει προγραμματίσει 70 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια και πολλές βέβαια από αυτές σε ανεξερεύνητους νησιωτικούς προορισμούς για το κοινό της κρουαζιέρας όπως η Αμοργός, η Σύρος και η Πάτμος