Στο προηγούμενο άρθρο μας από αυτό το χώρο, αναφερθήκαμε στο κλειδί της επιτυχίας. Σήμερα θα μιλήσουμε για την αποτυχία. Και πώς αυτή μπορεί να είναι το καλύτερο εφαλτήριο για την επιτυχία. Προσωπική και επαγγελματική.
Ο άνθρωπος έχει φτάσει στο φεγγάρι. Αλλά και στον Άρη. Και αιωρείται στο απόλυτο κενό του διαστήματος. Όλοι εμείς από τον πολύπαθο πλανήτη που λέγεται γη, παρακολουθούμε με θαυμασμό τις φανταστικές επιτυχίες της επιστήμης. Όμως, συχνά δε σκεπτόμαστε τι υπάρχει πίσω από αυτές.
Η πραγματικότητα είναι πολυπλοκότερη από την απλότητα με την οποία δεχόμαστε αυτές τις εξελίξεις. Πίσω από κάθε επιτυχημένη εκτόξευση και ολοκλήρωση μιας αποστολής, υπάρχουν δεκάδες ή και περισσότερες αποτυχημένες προσπάθειες.
Ο Elon Musk έχει βάλει ως ένα στόχο να καταστήσει τα διαστημικά ταξίδια μια υπόθεση ρουτίνας. Και προχωρά. Όχι όμως χωρίς απώλειες. Όταν τη 1η Σεπτεμβρίου 2016 έγινε η έκρηξη του Falcon 9 της SpaceX, λίγο πριν τη δοκιμαστική του πτήση, χρειάστηκε να αναλυθούν περίπου 3.000 σημεία συλλογής πληροφοριών του συστήματος, για ένα χρονικό διάστημα 35 – 55 χιλιοστών του δευτερολέπτου!
Στις 28 Ιανουαρίου 1986 έγινε η τραγική έκρηξη του διαστημικού λεωφορείου “Challenger”, που στοίχισε τη ζωή σε επτά αστροναύτες. Από αυτή την καταστροφή, άλλαξε τελείως το πρόγραμμα επανδρωμένων διαστημικών πτήσεων της NASA.
Η αξιοσημείωτη αξία της αποτυχίας
Πίσω στη γη και την καθημερινότητά μας. Ο δρόμος προς κάθε στόχο μας δεν είναι ανθόσπαρτος. Το αντίθετο. Τα λάθη, οι παραλείψεις και τελικά οι αποτυχίες, είναι σίγουρα περισσότερες από τις επιτυχίες. Αλλά όλα είναι σχετικά. Ακόμη και η “αποτυχία”. Γιατί αν της αφαιρέσουμε τα εισαγωγικά και αλλάξουμε δυο γράμματα γίνεται επιτυχία.
Ένας άλλος τρόπος για να μετατρέψουμε την αποτυχία σε επιτυχία, είναι να ακολουθήσουμε τρία βήματα. Αλλά να το κάνουμε με συνέπεια και χωρίς συναισθηματισμούς.
Πρώτο βήμα: αναλύσετε την αποτυχία.
Ο Elon Musk ανέλυσε χιλιάδες πληροφορίες γύρω από το ατύχημα του Falcon 9. Ήθελε και έπρεπε να μάθει τη μικρή εκείνη λεπτομέρεια που έγινε η αιτία να πάει χαμένη η συγκεκριμένη προσπάθεια. Μπορεί εσείς να μην είστε μεγαλοεπενδυτές όπως εκείνος. Όμως οφείλετε στον εαυτό σας, στους ανθρώπους και το έργο σας, να βρείτε την αιτία ή τις αιτίες για τις οποίες τα πράγματα δεν πήγαν καλά, ή ακόμα πήγαν εξαιρετικά άσχημα. Αυτή είναι η βάση της επιτυχίας.
Δεύτερο βήμα: δεχθείτε και μάθετε από τα λάθη σας.
Πολλές φορές αρνούμαστε να δεχθούμε τα λάθη μας. Και έτσι αυτά περνούν ανεκμετάλλευτα. Τα λάθη μας είναι ο ακριβοπληρωμένος θησαυρός μας. Αυτά μας δίνουν αυτογνωσία και πολύτιμη εμπειρία. Είναι άλλο πράγμα να ακούς ή να διαβάζεις για το πώς είναι σωστό να γίνει κάτι, και άλλο να προσπαθήσεις να το επιτύχεις και να μάθεις από τα λάθη σου. Τα μαθήματα που παίρνουμε εν προκειμένω είναι βιώματα, και αυτά μένουν ανεξίτηλα και χρήσιμα για την υπόλοιπη πορεία μας.
Τρίτο βήμα: αλλάξετε τρόπο δράσης.
Είναι το διαβατήριο προς την επιτυχία. Αν απλώς μείνουμε στον εντοπισμό, την ανάλυση και αναγνώριση των λαθών μας, το πιθανότερο είναι να καταλήξουμε να οικτίρουμε τον εαυτό μας. Να μείνουμε εγκλωβισμένοι σε ένα ατελείωτο σπιράλ χαμηλής αυτοεκτίμησης και αδράνειας από το φόβο της επανάληψης της αποτυχίας. Άρα εκείνο που πρέπει να κάνουμε είναι να ξαναπροσπαθήσουμε, με όπλο τη γνώση των ευαίσθητων σημείων που οδήγησαν σε αυτή την αποτυχία. Και τότε η επιτυχία είναι μπροστά μας.
Εσείς πώς σκέπτεστε για τις αποτυχίες σας; Έχετε μάθει να μαθαίνετε από αυτές; Έχετε αλλάξει τα δύο γράμματα που χωρίζουν την αποτυχία από την επιτυχία;
Ο Σταμάτης Παππάς, MEng/MBA, είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης