Ο Τομ Χανκς ετοιμάζεται για καινούργια ταινία με γυρίσματα στη Κρήτη.

Περισσότερες λεπτομέρειες δεν κατέχω αλλά όλο και κάτι θα ταξιδέψει από τη μεριά της εναλλακτικής πολυτέλειας της Αντιπάρου.

—————————————

Το ερώτημα που ετέθη στη σχετική δημόσια διαβούλευση ενόψει της εφαρμογής του νέου νόμου για την εταιρική διακυβέρνηση (ν.4706/2020) ήταν συγκεκριμένο και εν πολλοίς, «ζουμερό»… Ας ξεκινήσουμε από το ερώτημα: «Επιτρέπεται να υπάρχουν κοινά ανεξάρτητα μέλη στο Δ.Σ. σε μητρική και θυγατρική, οι οποίες έχουν κινητές αξίες σε ρυθμιζόμενη αγοράς;». Η απάντηση που ήρθε από τους εξουσιοδοτημένους της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς μάλλον υποχρεώνει αρκετούς εκ των βασικών μετόχων που ασκούν και τη διοίκηση σε εισηγμένες εταιρείες να «τρέχουν» μέσα στο κατακαλόκαιρο. Και αυτό γιατί η απάντηση είναι σαφής και καθαρή: «Εισηγμένες εταιρίες του ίδιου Ομίλου, με σχέση μητρικής – θυγατρικής, συστήνεται να μην έχουν κοινά πρόσωπα στο Δ.Σ., λαμβανομένων υπόψη ιδίως τυχόν ζητημάτων ανεξαρτησίας και σύγκρουσης συμφερόντων και με την επιφύλαξη τυχόν ειδικότερων διατάξεων ως προςτα πιστωτικά ιδρύματα».

————————————-

Στις μέρες μας στελέχη της αγοράς που μπορούν να συμμετέχουν ως ανεξάρτητα μέλη Δ.Σ εισηγμένων εταιρειών (μέλη με μη εκτελεστικές αρμοδιότητες) είναι περιζήτητα και εξ αυτού του λόγου, «καλοπληρωμένα». Αφήστε, δε που τα ανεξάρτητα μέλη δεν έχουν περιορισμούς ως προς τον αριθμό συμμετοχών τους. Όσο αντέχουν και όσο υπάρχει ζήτηση…

Με κάτι τέτοια, κερδίζει έδαφος στην αγορά η ατάκα «καλύτερα ανεξάρτητος σε ΔΣ παρά manager με ευθύνες και με ρίσκο υπογραφής».

———————————–

Κάτω από την επικεφαλίδα Σημαντική Ανακοίνωση στο site της MetLife διαβάζω: «Η MetLife συμφώνησε με τον Όμιλο NN την απόκτηση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα και την Πολωνία. Για περισσότερες πληροφορίες, πατήστε εδώ». Με το πάτημα, οδηγείσαι στη σελίδα του NN Group όπου φιλοξενείται η είδηση της εξαγοράς μαζί με μια δήλωση του David Knibbe, CEO του NN Group.

Διαβάζοντας τα σχετικά κείμενα συγκράτησα κάτι από το μέλλον ή αν προτιμάτε μια εκτίμηση για την επόμενη μέρα.

Η εξαγορά ειδικά στην Ελλάδα – καθώς το πακέτο των 584 εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνει και την Πολωνία- θα καταστήσει τη ΝΝ κορυφαία εταιρεία ασφάλισης ζωής, με εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 31% στον κλάδο ζωής και υγείας, καθώς και με εκτιμώμενο ι συνολικό μερίδιο αγοράς 18%. Καθόλου άσχημα για την ΝΝ που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 1980.

—————————————————

Μπορεί και να πληροφορηθήκατε ότι μεταξύ των συμβάσεων που υπογράφηκαν μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της εταιρείας Intracom Defence ήταν και εκείνη για το drone με την επωνυμία LOTUS – Low Observable Tactical Unmanned Air System.  Αυτό που σίγουρα δεν «διαβάσατε» στις σχετικές ανακοινώσεις είναι ότι το ελληνικό υπουργείο Εθνικής Άμυνας μεταξύ άλλων προσφέρει για την κατασκευή αυτού του drone – ελληνικής τεχνογνωσίας και ευρωπαϊκής χρηματοδοτήσης- γύρω στο 1εκατομμύριο ευρώ. Ποσό που ανεβαίνει λίγο παραπάνω και από τα 100 χιλιάδες ευρώ που πρόσφερε το υπουργείο Άμυνας της Κύπρου. Το drone – στο οποίο έχει βάλει για τα καλά το χεράκι και το μυαλό του ο καθηγητής Κύρος Υάκινθος και η ομάδα των συνεργατών του από το ΑΠΘ και το ΚΕΔΕΚ- θα είναι έτοιμο Θεού θέλοντος και καιρού επιτρέποντος σε 40 μήνες.

—————————————————

Αν όλα πάνε καλά σήμερα θα γνωρίζουμε τι μέλλει γενέσθαι τόσο με τα περιουσιακά στοιχεία των πρώην ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) και το ακίνητο της ΕΤΑΔ που βρίσκεται στην ίδια «έκταση». Και αυτό γιατί σήμερα γίνονται τόσο  οι διαγωνισμοί της ειδικής διαχείρισης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ), όσο και η ηλεκτρονική δημοπρασία της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) για το ακίνητο που διαθέτει εντός της έκτασης. Στο μεσημέρι της Τρίτης – μια μέρα πριν από την «στιγμή της κρίσης»- η πλευρά του Θεόφιλου Πριόβολου (ο μόνος που είχε παρουσία αν και με πολύ χαμηλό τίμημα στον προηγούμενο διαγωνισμό της ειδικής διαχείρισης της ΕΝΑΕ) με δημόσια ανακοίνωση του επιλέγει να αναδείξει ως κύριο στοιχείο τα οφέλη από «την ελληνική επένδυση» των Pyletech Shipyards και Pyletech Industries, την οποία προεξοφλεί ότι θα  «ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ και δημιουργεί πάνω από 1.600 άμεσες και 6.000 έμμεσες θέσεις εργασίας». Βεβαίως, όπως φάνηκε και από τον προηγούμενο διαγωνισμό τα νούμερα αυτά δεν θα αντιστοιχούν στο τίμημα.

Το ενδιαφέρον είναι ότι η πλευρά Πριόβολου παρουσιάζει μια σειρά δεδομένων στα πρώην Ναυπηγεία που κάθε άλλο παρά διαμορφώνουν μια θετική διέξοδο για την επανασύσταση της ναυπηγικής επιχείρησης στο Σκαραμαγκά – δεδομένα όπως είναι α) η αντικειμενική εκτίμηση της αξίας των χώρων και των εγκαταστάσεων, με βάση τις τιμές της αγοράς και τις προηγούμενες πωλήσεις εκτάσεων του ναυπηγείου, που έγιναν από τον ειδικό διαχειριστή, β) η κατάσταση του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων, που στην πλειοψηφία τους είναι κατασκευής του ‘60 και ‘70 και παραμένουν ασυντήρητες τα τελευταία 8-10 χρόνια, γ) η σύγκριση με τις τιμές, που πωλούνται πολύ πιο σύγχρονες ναυπηγικές εγκαταστάσεις στην Ευρώπη, αλλά και διεθνώς , δ) τις άμεσες επενδύσεις, που είναι απαραίτητο να γίνουν, οι οποίες ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ και ε) τα επιπλέον 10 εκατ. ευρώ, τα οποία είναι τα απλήρωτα πρόστιμα τακτοποίησης των αυθαιρέτων ακινήτων και εγκαταστάσεων του ναυπηγείου και την απόκτηση της άδειας πυρασφάλειας.

Σε κάθε περίπτωση, κοντός ψαλμός αλληλούια! Εκείνο, όμως, που προβληματίζει και στελέχη της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι ότι το αποτέλεσμα των διαγωνισμών με τα τιμήματα που θα υπάρξουν θα επηρεάσουν σε σημαντικό βαθμό και την προοπτική κατασκευής των νέων φρεγατών στην Ελλάδα. Και αυτό γιατί αν τα τιμήματα είναι χαμηλά – όπως την προηγούμενη φορά- θα διαμορφώσουν και πολύ χαμηλές αξίες στα περιουσιακά στοιχεία τόσο του Σκαραμαγκά αλλά και της γειτονικής Ελευσίνας, αξίες που δεν θα μπορούν να στηρίξουν τραπεζικές και άλλες χρηματοδοτήσεις στη συνέχεια. Με άλλα λόγια, με χαμηλό τίμημα και κατάρρευση των αξιών των περιουσιακών στοιχείων δεν μπορεί να υποστηριχθεί το σενάριο της παραγωγικής ανασυγκρότησης προϋπόθεση για την κατασκευή των φρεγατών στην Ελλάδα.

—————————————-

Ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Αλέξης Πιλάβιος είναι ο επικεφαλής της 3μελούς Επιτροπής Ελέγχου της εισηγμένης Mytilineos.

—————————————-

Το ξέρατε ότι ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα, χρησιμοποιεί για τις επίσημες μετακινήσεις του ένα λίαρ τζετ που δάνεισε στο αλβανικό κράτος ο πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν; Η τουρκική διείσδυση στη γειτονική χώρα είναι, τελικώς, απίστευτη, σε όλα τα επίπεδα. Από τα νοσοκομεία όπου νοσηλεύονται έως τα αεροπλάνα με τα οποία πετούν οι κρατικοί αξιωματούχοι…

—————————————

Δεν θα είναι έκπληξη αν η διαδικασία εμβολιασμού συγκεκριμένων επαγγελματικών ομάδων καταστεί εκ των πραγμάτων υποχρεωτική εντός και του τρέχοντος μηνός. Σε κάθε περίπτωση το μήνυμα που εκπέμπεται από συγκεκριμένα κυβερνητικά κέντρα είναι ο σε καμία περίπτωση δεν θα χαθεί ο Ιούλιος.  Η αρχή λέγεται ότι θα γίνει από τους εργαζόμενους στους οίκους ευγηρίας, επειδή ακριβώς φροντίζουν ηλικιωμένους ανθρώπους.

Η επόμενη ομάδα που εξετάζεται από την κυβέρνηση να υποχρεωθεί να εμβολιασθεί είναι οι εκπαιδευτικοί. Μέσα στον Αύγουστο και πάντως πριν ανοίξουν τα σχολεία. Επειδή η μετάλλαξη Δέλτα «χτυπά» άσχημα τους εφήβους.  Να σημειωθεί εδώ ότι ο μέσος όρος ηλικίας των νοσηλευόμενων από κορονοΐό έχει πέσει πολύ το τελευταίο διάστημα. Κυμαίνεται πέριξ της ηλικίας των 30 ετών!

————————————–

Η εταιρία ανελκυστήρων Κleemann  από το Κιλκίς φαίνεται πως τα πάει καλά στις δουλειές της στη Ρωσία. Η εταιρεία μάλιστα είχε γίνει γνωστή πριν από 10 χρόνια για το λεγόμενο ασανσέρ Πούτιν στο συγκρότημα του Κρεμλίνου. Η Κleemann έχει κάνει πολύ δουλειά τα τελευταία χρόνια στη ρωσική αγορά με αποτέλεσμα να ελέγχει σύμφωνα με εκτιμήσεις  ποσοστό 10%.

————————————

Και τρίτο ξενοδοχείο στην ελληνική αγορά ετοιμάζει η One & Only, μετά το νησί της Κέας και την Αθήνα. Αυτή τη φορά, όπως λέγεται, βρίσκεται πίσω από μια μεγάλη επένδυση στη Μύκονο. Για την ακρίβεια, έχει στο χαρτοφυλάκιο της μια από τις πολυτελείς μονάδες που χτίζονται στο νησί, αυτόν τον καιρό. Απλώς, δεν το «διαφημίζει»…

———————————–

Έως τα τέλη Ιουλίου υπολογίζεται ότι θα αρχίσει να τρέχει η δημόσια προσφορά του ομίλου Ιβάν Σαββίδη για τον ΟΛΘ. Κίνηση υποχρεωτική, μετά την αποχώρηση των Γάλλων συνεταίρων του από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Οι πληροφορίες «από πάνω» λένε πάντως ότι δεν είναι στις προθέσεις του να βγάλει τον ΟΛΘ από το χρηματιστήριο.

Ωστόσο, πολλά παραμένουν συγκεχυμένα σχετικά με τα σχέδια του ομίλου. Κι όχι μόνο σχετικά με τον ΟΛΘ. Κυρίως, εξαιτίας της πολύμηνης απουσίας του από την Ελλάδα (πάνω από έναν χρόνο). Σε κάθε περίπτωση, η προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση του προβλήτα 6 θα γίνει αρχές φθινοπώρου. Το έργο είναι προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων ευρώ.

——————————

Σας είχα προϊδεάσει για τις στοχευμένες περιοδείες του πρωθυπουργού, που ξεκίνησαν. Στο Μαξίμου, μελετώντας τα επιμέρους στοιχεία των κυλιόμενων δημοσκοπήσεων που παίρνουν, είχαν διαπιστώσει τον κίνδυνο οι τελευταίες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν να θεωρηθούν ότι αφορούν μόνο στις «ελίτ». Για αυτό κι έπρεπε να αντιδράσουν. Πρόβλημα για την κυβέρνηση υπάρχει και σε ό,τι αφορά στη διεισδυτικότητα στους νέους.  Απλώς, προς το παρόν, όλα αυτά «σκεπάζονται» από το γεγονός ότι η αντιπολίτευση βρίσκεται σε διαρκή δημοσκοπική χειμερία νάρκη…

——————————

Στόχος σοβαρής κυβερνοεπίθεσης έγιναν το μεσημέρι της Δευτέρας τα κεντρικά γραφεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προκαλώντας μεγάλα τεχνικά προβλήματα. Πολλοί υπάλληλοι έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν τα γραφεία τους και να εργάζονται εξ αποστάσεως. Ερευνα διεξάγουν στελέχη της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος καθώς και τεχνικοί του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories