Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ) ανακοινώνει ότι έξι ενδιαφερόμενα μέρη υπέβαλαν Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για την παραχώρηση της μαρίνας Καλαμαριάς (Αρετσού).
Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):
1. EMMA ALPHA HOLDING LTD
2. ΑΒΑΞ Α.Ε.
3. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
4. ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΜΑΡΙΝΑ Α.Ε.
5. ΤΕΚΑΛ Α.Ε.
6. ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Α.Ε.
Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).
Υπενθυμίζεται ότι η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ αφορά στην παραχώρηση υπηρεσιών λειτουργίας λιμένων (υπηρεσίες ελλιμενισμού και άλλες υπηρεσίες) και του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των κινητών και/ή ακινήτων περιουσιακών στοιχείων εντός της χερσαίας και/ή της θαλάσσιας ζώνης της μαρίνας Καλαμαριάς, για περίοδο κατ’ ελάχιστο 35 ετών.
Η μαρίνα Καλαμαριάς βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, στη θέση «Αρετσού», εντός των ορίων του Δήμου Καλαμαριάς και έχει δυνατότητες ελλιμενισμού άνω των 380 σκαφών, μήκους έως 50μ. Η χερσαία επιφάνεια της μαρίνας καλύπτει έκταση της τάξεως των 78.000 τ.μ.
Τι προβλέπει το σχέδιο αξιοποίησης της μαρίνας Καλαμαριάς
Μια νέα σύγχρονη μαρίνα, ένα έργο πνοής που όχι μόνο θα επιφέρει ουσιαστική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και του γιώτινγκ στην περιοχή της Β. Ελλάδας, αλλά θα γίνει σημαντικός πόλος έλξης και αναψυχής και για τους κατοίκους της περιοχής σχεδιάζεται στην Καλαμαριά.
Η μαρίνα Καλαμαριάς, όπως και η μαρίνα του Αλίμου στην Αθήνα, αποτελούν χώρους υπερ-τοπικής σημασίας. Η αξιοποίηση και ανάπτυξη της μαρίνας Καλαμαριάς θα συμβάλει σημαντικά στην ανάδειξη της πόλης ως τουριστικό και οικονομικό πόλο όλης της Β. Ελλάδας
Σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει ότι η ύπαρξη μαρίνας συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη όλης της περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι για κάθε ένα ευρώ ελλιμενισμού σε τουριστικό λιμένα, δαπανώνται 5 έως 12 ευρώ στην τοπική οικονομία, σε προμήθειες, τροφοδοσία, ανεφοδιασμό καυσίμων, τεχνικές εργασίες, ναυπηγεία, πρακτορεύσεις και πολλές άλλες υπηρεσίες και δραστηριότητες που αναπτύσσονται γύρω από μία μαρίνα.
Έτσι, και η ανάπλαση της μαρίνας Καλαμαριάς, που παραμένει ημιτελής επί δεκαετίες, εκτιμάται ότι θα έχει θετικές επιδράσεις στην τοπική και την εθνική οικονομία, προσφέροντας ένα σημαντικό πυρήνα οικονομικής δραστηριότητας και απασχόλησης στην πόλη της Καλαμαριάς και την ευρύτερη περιοχή, ενώ ο σχεδιασμός της ενσωματώνει πλήρως τις αρχές της βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης και τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές.
Το σχέδιο ανάπτυξης
Το σχέδιο ανάπλασης και ουσιαστικής αναβάθμισης της μαρίνας διασφαλίζει την ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση, τους περιπάτους και άλλες δραστηριότητες για τους επισκέπτες, και μάλιστα με ασφάλεια, καθώς δεν θα επιτρέπεται η διέλευση αυτοκινήτων. Επιπλέον, η παραχώρηση, εκτός από τα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο, θα έχει αντισταθμιστικά οφέλη και για τον Δήμο Καλαμαριάς που μπορούν να φτάσουν στο 1% επί των συνολικών ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας.
Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος έθεσε πέρυσι σε δημόσια διαβούλευση την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την μαρίνα Καλαμαριάς, όπου όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς έλαβαν μέρος και ενέκρινε το τελικό κείμενο, ενσωματώνοντας παρεμβάσεις του Δήμου Καλαμαριάς και άλλων φορέων.
Στις επιτρεπόμενες χρήσεις γης της μαρίνας μπορούν να περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, αθλητικές εγκαταστάσεις, τουριστικές εγκαταστάσεις, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κατοικίες για μακροχρόνια μίσθωση, χώροι συνάθροισης κοινού και πολιτιστικά κτίρια, χώροι πρασίνου (υπάρχει πρόβλεψη δημιουργίας πάρκου 9 στρεμμάτων), εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, πάρκινγκ κ.ά.
Latest News
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
Σύμμαχος στην ανάπτυξη ο Ε65 – Πώς έγινε το reset του έργου από ΤΕΡΝΑ
Στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Τι είπαν Μητσοτάκης, Περιστέρης και Σταϊκούρας
Μητσοτάκης για Ε65: Δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας
Εγκαινιάζονται από τον πρωθυπουργό τα τμήματα Καρπενήσι – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα
Στην κυκλοφορία ο Ε65 της ΤΕΡΝΑ – Σε 3 ώρες Αθήνα – Τρίκαλα [χάρτης]
Εγκαινιάζονται από τον πρωθυπουργό τα τμήματα Καρπενήσι – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα
Κλειστή μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη, 1η Μαΐου, η σήραγγα της Εγνατίας «Μαλακάσι Α»
«Όλες οι σήραγγες θα ελεγχθούν και θα ακολουθήσει, όπου απαιτείται, η βαριά συντήρηση της οδού», επεσήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών
Νέα επένδυση και επιχειρηματικές συμφωνίες στην Αθηναϊκή Ριβιέρα
Η οικιστική ανάπλαση στην Βούλα και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα