Έως το τέλος Μαΐου θα δοθούν οι πρώτες άδειες από την Επιτροπή Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων για διαδικτυακά τυχερά παίγνια.

Σε πρώτη φάση, από τους 21 ενδιαφερόμενους, που κατέθεσαν φακέλους, μαθαίνω εξ εγκύρων πηγών ότι οι τελικά, κερδισμένοι θα είναι 14, δηλαδή οι κατέχοντες τις άδειες.
——————————————–

Μια έκθεση του οίκου αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας, της Moody’s – με ημερομηνία δημοσίευσης, 18 Μαΐου 2021- για τη συμβολή των Εθνικών Σχεδίων Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας των τεσσάρων χωρών του Ευρωπαϊκού Νότου απονέμει τα εύσημα στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, η Moody’s συγκρίνει και αποτιμά την επίδραση που θα έχει στο ΑΕΠ κάθε μιας εκ των τεσσάρων χωρών του Ευρωπαϊκού Νότου (Ελλάδα, Πορτογαλία, Ισπανία και Ιταλία) το δικό της Ταμείο Ανάκαμψης. Και ο οίκος αξιολόγησης αποφαίνεται ότι η χώρα μας θα τα καταφέρει να έχει την καλύτερη επίδοση ως συμβολή στο ΑΕΠ από τις άλλες τρίτες. Επιπλέον, πιστεύει ότι η Ελλάδα έχει μεγάλη πιθανότητα να καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα γιατί έγκαιρα είχε διαμορφώσει ένα συνεκτικό σχέδιο με έργα, επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις. Ο οίκος θεωρεί, δηλαδή, ότι η χώρα μας ήταν έτοιμη για να υποβάλει από τις πρώτες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το δικό της σχέδιο – υπενθυμίζω πως η Ελλάδα υπέβαλε δεύτερη μετά την Πορτογαλία- αλλά και το περιεχόμενο του σχεδίου ήταν τέτοιο που ευνοεί τα επενδυτικά και αναπτυξιακά πλάνα.

Διαβάζω και μεταφέρω εδώ, σε ελεύθερη ελληνική απόδοση, την γνώμη της Moody’s: «Έχουν πραγματοποιηθεί ήδη μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα με απτά αποτελέσματα, κάτι που φαίνεται και από την έγκαιρη υποβολή αλλά και την περιεκτική φύση του σχεδίου».

Για πολλούς εντός και εκτός της κυβέρνησης η νέα έκθεση του οίκου αξιολόγησης είναι ένα ισχυρό φωτεινό σήμα για αγορές και επενδυτές και σε ένα μεγάλο βαθμό προεξοφλεί και το… ανέβασμα της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας το επόμενο διάστημα. Το πώς και το πότε είναι μια άλλη υπόθεση – το σημαντικό είναι ότι η Moody’s δίνει υψηλό βαθμό στο σχέδιο Ελλάδα 2.0 αλλά και στον μηχανισμό (Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης) που θα κληθεί να λύσει και όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια που θα παρουσιαστούν στη πορεία απορρόφησης των κονδυλίων και υλοποίησης έργων, επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων.

———————————————

Σε μονοψήφιο ποσοστό θα μειωθούν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των ελληνικών συστημικών τραπεζών, συμπεριλαμβανομένων κι αυτών που θα προκύψουν από την πανδημική κρίση, με την ολοκλήρωση του προγράμματος «Ηρακλής». Αυτή η διαβεβαίωση δόθηκε από την Αθήνα στον ESM. Ο στόχος θα καταστεί εφικτός και μέσω της 18μηνης παράτασης που δόθηκε στο πρόγραμμα κυρίως γι’ αυτόν ακριβώς το σκοπό.

Επίσης, θα αναθεωρηθεί προσεχώς ο νόμος για το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ώστε να δρομολογηθεί η στρατηγική εξόδου του από τα μετοχικά κεφαλαία των ελληνικών τραπεζών.

———————————————

Χαμηλές πτήσεις καταγράφουν προς το παρόν τα νέα υπερλούξ καταλύματα στη Μύκονο. Εκεί, χρυσές δουλειές εξακολουθούν κάνουν οι ιδιοκτήτες πολυτελών μανσιόν, που τις διαθέτουν προς ενοικίαση.
———————————————
Ξεκίνησε η συζήτηση στο Μέγαρο Μαξίμου για την παροχή κινήτρων σε όσους εμβολιαστούν. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο στόχος είναι να δοθούν από Σεπτέμβριο, ώστε, κατ´ αυτόν τον τρόπο, να δοθεί – τότε – και η τελική ώθηση για τους εμβολιασμούς στη χώρα, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της ανοσίας.

Πιθανότατα, το ισχυρότερο από τα κίνητρα που θα προβλέπονται, θα είναι η δυνατότητα συνάθροισης σε κλειστούς χώρους, χωρίς μάσκα. Κατά τα πρότυπα των ΗΠΑ. Από μπαρ κι εστιατόρια έως σινεμά, θέατρα κι αεροπλάνα.

Σίγουρα, κατ’ αυτόν τον τρόπο η ζωή θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη για τους αρνητές του εμβολιασμού. Για να κάνουν ό,τι και οι υπόλοιποι, θα πρέπει να έχουν μαζί τους πάντα τα αποτελέσματα ενός πρόσφατου μοριακού τεστ.

———————————————

Το ενδεχόμενο της από κοινού διοργάνωσης ενός συνεδρίου για την επόμενη μέρα της Ευρωπαϊκής Σοσιαλδημοκρατίας συζήτησαν Φώφη και Σάντσεθ στην τελευταία τους συνάντηση. Εννοείται πως σε αυτή την περίπτωση, δεν θα προσκληθεί ο Τσίπρας…

Και μια κι ο λόγος για τον Ισπανό πρωθυπουργό, ένα άλλο θέμα που εθίγη στη συνάντηση του με τον Έλληνα ομόλογο του, χωρίς να «βγει» προς τα έξω, ήταν οι ισπανικές φρεγάτες που βάζουν υποψηφιότητα για το ελληνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα. Αν και η εν γένει στάση της Ισπανίας στις ελληνοτουρκικές διαφορές (σαφώς υπέρ της Άγκυρας), ακυρώνει εκ των πραγμάτων κάθε προοπτική.

———————————————-

Συνεχίζεται στο παρασκήνιο η προσπάθεια της Ελλάδας να ενταχθεί στρατηγικά στο σχέδιο προώθησης του αερίου από του κοίτασμα «Λεβιάθαν», μέσω της μεταφοράς του, με κατάλληλα πλοία, στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Η προσπάθεια αυτή φαίνεται πως έχει την έγκριση των ΗΠΑ, καθώς θα συμβάλει στην ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τη Ρωσία, αλλά και την κατ´ αρχήν σύμφωνη γνώμη Αιγύπτου και Ισραήλ. Αντιδρά, ωστόσο, η Κύπρος, αν και χωρίς φωνές. Πάντως και η κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού, παραμένει στο τραπέζι, αλλά περισσότερο σε θεωρητικό επίπεδο.

———————————————–

Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έστειλε ερώτημα και η διοίκηση της Attica Bank απάντησε σχετικά με την υπόθεση «τιτλοποίηση Ωμέγα». Με λίγα λόγια, η απάντηση έχει ως εξής: H Attica Bank, κατόπιν λήψης δεσμευτικής προσφοράς, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Ellington Solutions S.A., η οποία τυγχάνει συνδεδεμένη εταιρεία με το Ellington Management Group, αναφορικά με τους συμβατικούς όρους μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων που περιλαμβάνονται στην «Ωμέγα».

Η τελευταία περιλαμβάνει δάνεια συνολικής αξίας περίπου 1,3 δισ. ευρώ και έναντι αυτών, θα εκδοθούν τίτλοι υψηλής, ενδιάμεσης και χαμηλής εξοφλητικής σειράς. Η διαδικασία της υπογραφής των συμβατικών κειμένων αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Ιουνίου.

Η διοίκηση της τράπεζας δεσμεύεται να επανέλθει αναφορικά με τους οριστικούς οικονομικούς όρους της συναλλαγής, καθώς και την επίπτωση στην κεφαλαιακή επάρκεια και την οικονομική θέση της Τράπεζας / Ομίλου της Attica Bank.

———————————————–

Να θυμίσω μια ημερομηνία, έστω και για ιστορικούς λόγους: 25 Νοεμβρίου 2014. Εκείνη την ημέρα ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια τα οποία με 1, 234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, πέρασαν στον έλεγχο της κοινοπραξίας Fraport AG- Slentel Ltd.

Σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα της εποχής διαβάζω: «Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 330 εκατ. ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου 1,4 δισ. ευρώ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος». Ο χρόνος υπολογίζεται από τις 11 Απριλίου 2017 όταν και ολοκληρώθηκε η παράδοση των 14 αεροδρομίων. Οι επενδύσεις έγιναν με υποδειγματική τάξη και μάλιστα, πολύ πριν εκπνεύσει ο καθορισμένος χρόνος της συμβατικής υποχρέωσης.

Σε ένα από αυτά τα αεροδρόμια – το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης- μίλησε σε ειδική εκδήλωση παρουσία και του επικεφαλής της γερμανικής Fraport ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Επί των ημερών της δικής του κυβέρνησης παραδόθηκε ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά και επενδυτικά προγράμματα που σχετίζονται άμεσα με τον τουρισμό αλλά και την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, ενώ συμβάλλουν τα μέγιστα στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη.

Κάτι που ξεκίνησε επί της κυβερνήσεως Σαμαρά – Βενιζέλου με την τότε και νυν αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ στα κάγκελα ολοκληρώθηκε με επιτυχία την ώρα που η χώρα δοκιμάζει τον βηματισμό της στη νέα υβριδικού τύπου κανονικότητα με αισιοδοξία και αποκατάσταση της επενδυτικής εμπιστοσύνης.

————————————————

Με τα εορταστικά της Θεσσαλονίκης θυμήθηκα και την Αρετσού. Όλοι εκείνοι που το 2014 ύψωναν τις σημαίες εναντίον της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, σήμερα τις ξανασηκώνουν εναντίον της παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της μαρίνας Καλαμαριάς. Η τελευταία είναι η μοναδική εν λειτουργία εγκατάσταση εξυπηρέτησης τουριστικών σκαφών στο παραλιακό μέτωπο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (οι υπόλοιπες εξυπηρετούν ναυταθλητικούς ομίλους).

Σήμερα, προσφέρει 242 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων μεγεθών και μέγιστου μήκους 30μ. Το ατού της Μαρίνας είναι ότι βρίσκεται μόλις σε απόσταση 9 χλμ. από το Διεθνή Κρατικό Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία», μέσω της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής, ενώ μελλοντικά (υπό την επιφύλαξη της ολοκλήρωσης των σχετικών έργων) θα φθάνει εκεί το μετρό (στάση «Αρετσού»), αλλά και η σχεδιαζόμενη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, στάση της οποίας προβλέπεται εντός της μαρίνας.

————————————————-

Επαναφέρω το ερώτημα: Υπάρχει ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών; Όχι, είναι η απάντηση του πρωθυπουργού. Μέχρι πού εκτείνεται χρονικά αυτή η άρνηση; Έως το φθινόπωρο του 2022 τουλάχιστον. Oπερ σημαίνει, μην περιμένετε τέτοιου είδους εκπλήξεις φέτος το φθινόπωρο. Βεβαίως, υπάρχουν και πληροφορίες από τα ενδότερα του Μαξίμου που μεταθέτουν τον χρόνο των εξελίξεων μετά το Πάσχα του 2023.

Στο μεταξύ, τα νέα κυλιόμενα γκάλοπ επιβεβαιώνουν προηγούμενες εκτιμήσεις ότι η κυβέρνηση κερδίζει (ξανά) το χαμένο δημοσκοπικό έδαφος του περασμένου χειμώνα.
Σε κάθε περίπτωση, από το μυαλό του Μητσοτάκη δεν έχει βγει το ενδεχόμενο ορισμένων διορθωτικών αλλαγών. Τόσο στην κυβέρνηση, όσο και στο επιτελείο του.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories