Οι αεροπορικές εταιρείες επιστρέφουν στους αιθέρες και στη φάση αυτή οι επενδυτές θα εξυπηρετηθούν πριν από τους επιβάτες. Οι American Airlines και Southwest Airlines ανακοίνωσαν κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο καθώς και οι δύο αερομεταφορείς γεμίζουν τα ταμεία τους σε καθημερινή βάση. Το κόλπο τώρα είναι να πείσουν τους πελάτες –που επίσης είναι φορολογούμενοι- ότι οι κυβερνητικές διασώσεις του 2020 άξιζαν τον κόπο.
Ο τομέας κινείται αργά προς τη σωστή κατεύθυνση, έχοντας χρησιμοποιήσει την πανδημία για να περικόψει κόστη. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά τέσσερις φορές για τις δύο εταιρείες όμως τα κόστη αυξήθηκαν κατά ένα μικρό ποσοστό. Το πρόβλημα είναι ότι και οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να κινούνται σημαντικά κάτω από τα επίπεδα του 2019. Τα έσοδα της Southwest ήταν λιγότερα κατά ένα-τρίτο και της American –που είναι περισσότερο ευάλωτη στην πτώση των διεθνών πτήσεων και τα επαγγελματικών ταξιδιών- ήταν περίπου 40% χαμηλότερα. Μέχρι χθες, ο αριθμός των επιβατών που πέρασαν από τα σημεία ελέγχου ασφαλείας των ΗΠΑ ήταν μειωμένος κατά 25% σε σύγκριση με το 2019.
Η βιομηχανία απέχει ακόμη από τη σταθεροποίηση. Ο πρόεδρος της American Ρόμπερτ Αϊσομ δήλωσε ότι τα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια παραμένουν υποτονικά. Επιπλέον, τα κρούσμα κορονοϊούν αυξάνονται και περισσότερες διακοπές ταξιδίων μπορεί να συνεχιστούν. Ενώ η ανάπτυξη στα έσοδα κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, μπορεί να κινηθεί στην αντίθετη κατεύθυνση εύκολα αν η κατάσταση με την πανδημία επιδεινωθεί το φθινόπωρο. Και όσο διαρκεί η πανδημία, τόσο κάποιες συνήθειες θα αλλάζουν σε μόνιμη βάση.
Και οι δύο εταιρείες έχουν αρκετά χρήματα στα ταμεία τους: Η American έχει περίπου 18 δις δολάρια σε μετρητά και αντίστοιχα χρεόγραφα, ενώ η Southwest έχει περισσότερα από 14 δις. Όμως τα υψηλά κόστη των αεροπορικών εταιρειών –και το γεγονός ότι τα υποτιθέμενα μεταβλητά κόστη όπως μισθοί δεν είναι και τόσο μεταβλητά στον πραγματικό κόσμο- σημαίνουν ότι ακόμη και οι μικρές αλλαγές στα έσοδα μπορούν να αλλάξουν τη μοίρα τους γρήγορα.
Εν τω μεταξύ, και οι δύο εταιρείες ακυρώνουν πτήσεις καθώς προσπαθούν να διατηρήσουν τη δυναμική της ανάκαμψης. Αυτό δεν ενθαρρύνει την καλή θέληση των πελατών, εκατομμύρια εκ τω οποίων εμμέσως χρηματοδότησαν τα κρατικά δάνεια και επιχορηγήσεις όταν τα αεροπλάνα είχαν καθηλωθεί στο έδαφος λόγω των lockdowns. Εάν οι συνθήκες επιδεινωθούν και περισσότερη βοήθεια χρειαστεί, αυτό μπορεί να έχει σημασία. Ενας υγιής τομέας είναι καλός για τους επενδυτές και τους επιβάτες, όμως μακροπρόθεσμα, είναι δύσκολο να έχει το πρώτο χωρίς το δεύτερο.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος