Εδώ και δύο χρόνια στο Κρατικό Μουσείο του Μπάντεν οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να αγγίζουν εκθέματα χιλιάδων ετών, όπως λ.χ. ένα σπαθί από την εποχή του Χαλκού. Με ειδικά γάντια φυσικά και πάνω από μια μαλακή επιφάνεια. Επιπλέον, η χρήση της τεχνολογίας βοηθά στον εκδημοκρατισμό της γνώσης, φρονεί ο εμπνευστής της ιδέας και διευθυντής του μουσείου, Έκαρντ Κένε.
Ενώ τα έργα τέχνης και τα μουσειακά αντικείμενα συνήθως εξαφανίζονται πίσω από βιτρίνες, η έκθεση «Αρχαιολογία στην Βάδη» στο Κάστρο της Καρλσρούης, προσφέρει εντελώς νέες δυνατότητες από το καλοκαίρι του 2019. «Και η ανταπόκριση από το κοινό είναι μεγάλη. Οι πρώτοι επισκέπτες έχουν ήδη κλείσει και μια δεύτερη επίσκεψη», λέει ο διευθυντής του μουσείου.
Η επίσκεψη χωρίζεται σε τρεις τομείς:
Στην πρώτη αίθουσα το κοινό μπορεί να δει μια μικρή επιλογή αρχαιολογικών ευρημάτων από το Μπάντεν. Επεξηγηματικές επιγραφές δεν υπάρχουν. Οι πληροφορίες μπορούν να εμφανίζονται σε κάρτες με τσιπ στα γερμανικά, αγγλικά ή σε μορφή κατάλληλη για παιδιά.
Στη δεύτερη αίθουσα οι επισκέπτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν ειδικά smartphone για να δουν πληροφορίες σχετικές με τα εκθέματα. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τη χρήση διαδραστικών επιφανειών. Έχουν αντιγραφεί 1.500 αντικείμενα με έναν σαρωτή 3D, τα οποία μπορούν να μεγεθυνθούν, ή να περιστραφούν. Έτσι διακρίνεται λ.χ. καθαρά η διάβρωση ενός σπαθιού της εποχής του Χαλκού.
Το αποκορύφωμα της επίσκεψης, ωστόσο, είναι η δυνατότητα να πάρει κανείς τα εκθέματα χιλιάδων ετών στα χέρια του. Γι’ αυτό όμως, οι επισκέπτες του μουσείου πρέπει να κλείσουν ραντεβού. Μπορούν να δηλώσουν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο το οποίο θέλουν να αγγίξουν ή να συμβουλευτούν ειδικούς του μουσείου για το ποιο θα επιλέξουν. «Με αυτόν τον τρόπο, οι επισκέπτες μπορούν να γίνουν οι ίδιοι ερευνητές και χρήστες», δήλωσε ο επικεφαλής των ειδικών του μουσείου Αλεξάντερ Βόλνι.
Στην τρίτη αίθουσα υπάρχει ο τρισδιάστατος σαρωτής, με τον οποίο μπορούν να καταγραφούν αντικείμενα και για ερευνητές άλλων Ιδρυμάτων. «Έτσι εξοικονομείται ο χρόνος της διαδρομής, μπορούν να γίνουν εκθέσεις ενός και του αυτού αντικειμένου σε πολλά μέρη ταυτόχρονα και βέβαια είναι δυνατό να γνωρίζει κανείς πώς ακριβώς ήταν το αντικείμενο σε περίπτωση που κάποιο σπάσει», πρόσθεσε ο Βόλνι.
«Όταν ο Έκαρντ Κένε συνέλαβε για πρώτη φορά την ιδέα, δεν κόπηκε μόνο η αναπνοή των συντηρητών. Και το κρατίδιο της Βάδης -Βυρτεμβέργης αντέδρασε με σκεπτικισμό στην αρχή. Τώρα όμως το μουσείο θεωρείται πρωτοπόρο παρουσιάζοντας τέτοιου είδους εκθέσεις», αποκάλυψε η εκπρόσωπος του μουσείου Κάτριν Λόρμπεερ.
«Η αντίθεση μεταξύ των αρχαίων εκθεμάτων από τη μία και της σύγχρονης τεχνολογίας από την άλλη είναι αυτό που κάνει την έκθεση τόσο ελκυστική. Η ψηφιοποίηση είναι ένα σημαντικό βήμα για το μουσείο. Η τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσει επίσης στην μετάφραση, για παράδειγμα, προκειμένου να καταστήσει τη γνώση διαθέσιμη σε ένα ευρύ κοινό. Ένας μεταφραστής κοστίζει πολλά χρήματα σε σύγκριση με την τεχνολογία, δεδομένου του τεράστιου όγκου των εκατοντάδων χιλιάδων εκθεμάτων. Και αμφιβάλλω ότι κατέχει πάντοτε την ορολογία της ιστορίας της τέχνης», είπε ο Κένε.
Επιπλέον, το μουσείο εργάζεται με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης η οποία προορίζεται για εφαρμογές λ.χ. σε smartphone, οι οποίες θα συγκρίνουν αντικείμενα μουσείων με παρόμοια ευρήματα από το Διαδίκτυο για παράδειγμα. «Θέλουμε με την τεχνητή νοημοσύνη να κάνουμε τους χρήστες να παράγουν οι ίδιοι τη γνώση», τόνισε ο Κένε, ο οποίος έκανε λόγο για «εκδημοκρατισμό της γνώσης».
Πηγή: ΑΠΕ -ΜΠΕ
Latest News
Τεράστιο δάνειο για αγορά μουσικών δικαιωμάτων συγκέντρωσε η CEG
Η χρηματοδότηση μέσω δανείων θα βοηθήσει την Cutting Edge Group να επενδύσει στη δημιουργία και την αγορά μουσικών δικαιωμάτων για ταινίες, τηλεόραση, θεατρικές παραγωγές και παιχνίδια
Τα μυστικά του εμπορίου τέχνης έρχονται στο φως
Η ενασχόληση με την τέχνη απαιτεί συχνές επαφές — και ικανότητα ανάληψης κινδύνων.
Ποιες εταιρείες «σφάζονται» στη ποδιά της Τέιλορ Σουίφτ
Η μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία του κόσμου είχε αφαιρέσει τα τραγούδια της από τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης
1938-2024: Πέθανε ο σπουδαίος ηθοποιός Γιάννης Φέρτης
Γεννημένος τον Απρίλιο του 1938 άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 86 ετών. Πρωταγωνίστησε σε θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση. Μεγάλη η παρακαταθήκη που αφήνει.
Ποιος έχει τελικά τα δικαιώματα του Ντα Βίντσι;
Η δικαστική διαμάχη ανάμεσα στην ιταλική κυβέρνηση και τη γερμανική εταιρεία Ravensburger για το παζλ με τον «Άνθρωπο του Βιτρούβιου»
Ποιος ήταν ο Ρομπέρτο Καβάλι – Tα 6 παιδιά και η τεράστια περιουσία
Ήταν άρρωστος εδώ και κάποιο διάστημα και τις τελευταίες ημέρες η κατάσταση της υγείας του είχε επιδεινωθεί
Μπόρις Τζόνσον για Γλυπτά του Παρθενώνα: Εξαιρετικά δύσκολο ζήτημα η επιστροφή τους
Τι είπε ο Τζόνσον σε εκδήλωση στην Ουάσιγκτον
Σερβίρουν το τελευταίο δείπνο του Τιτανικού – Τι περιλαμβάνει και πόσο κοστίζει
Μια ευκαιρία να απολαύσεις όσα γεύτηκαν οι επιβάτες της πρώτης θέσης του Τιτανικού
Ευκολίες… πληρωμής (και) για έργα τέχνης – Ο οίκος Christie's σπάει τα ταμπού για πίνακες έως 1 εκατ.
Μέσω του fund της, Ventures, ο οίκος δημοπρασιών του δισεκατομμυριούχου François Pinault, αποφάσισε να κάνει ευκολίες... πληρωμής
Ο μυστικός κώδικας του Μπετόβεν
Επειτα από 200 χρόνια αποκωδικοποιούνται τα περίεργα σύμβολα που σημείωνε ο γερμανός μουσουργός πάνω στις παρτιτούρες των έργων του