Ο Johannes Vermeer δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένος κατά τη διάρκεια της ζωής του.
Ο Ολλανδός ζωγράφος πέθανε αφήνοντας την οικογένειά του χρεωμένη και έχοντας δημιουργήσει έναν περιορισμένο αριθμό ζωγραφικών έργων.
Στην πραγματικότητα, μόνο 34 πίνακες ζωγραφικής – συμπεριλαμβανομένου του διάσημου Κοριτσιού του με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι – του αποδίδονται σήμερα.
Ωστόσο, η δημοτικότητά του αυξήθηκε μετά τον 19ο αιώνα και κρατάει μέχρι σήμερα. Η εμφάνιση κάποιας είδησης σχετικά με τον ή κάποιον πίνακα του, δημιουργεί σάλο στον κόσμο της τέχνης.
Και αυτό ακριβώς συνέβη με την ανακοίνωση μιας πρόσφατης αποκατάστασης ενός πίνακα του.
Ήταν κρυμμένο για χρόνια
Μετά από δυόμιση χρόνια, το μουσείο Staatliche Kunstsammlungen της Δρέσδης αποκάλυψε τα αποτελέσματα μιας μεγάλης αποκατάστασης των πινάκων του Vermeer που έχουν στη συλλογή του. Το έργο «Κοπέλλα που διαβάζει γράμμα δίπλα στο παράθυρο» φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1657 και 1659 και βρίσκεται στη συλλογή του μουσείου από το 1742.
Όπως συμβαίνει συχνά με έργα του Vermeer, ο πίνακας αποδόθηκε αρχικά σε άλλους καλλιτέχνες. Αλλά το 1880, ο Γάλλος κριτικός τέχνης Théophile Thoré-Bürger μελέτησε τον πίνακα και τον απέδωσε σωστά στον Ολλανδό Δάσκαλο.
Η ελαιογραφία δείχνει μια νεαρή γυναίκα, ντυμένη στα κίτρινα και μαύρα, να διαβάζει ένα γράμμα δίπλα σε ένα ανοιχτό παράθυρο. Αρχικά, ο τοίχος πίσω της ήταν κενός, αλλά μια ακτινογραφία το 1979 έδειξε ότι υπήρχε κάτι άλλο από κάτω. Κάτω από τον μονόχρωμο τοίχο ήταν στην πραγματικότητα ένας «πίνακας» ενός γυμνού Έρωτα.
Καθώς δεν ήταν ασυνήθιστο για τους καλλιτέχνες να ζωγραφίζουν πάνω από το έργο τους, οι μελετητές αρχικά πίστεψαν ότι ο Vermeer είχε απλά αλλάξει γνώμη και αποφάσισε να κρατήσει τον τοίχο γυμνό.
Ωστόσο, ένα ερευνητικό έργο που ξεκίνησε το 2017 διέψευσε αυτούς τους ισχυρισμούς. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία, οι ερευνητές κατάφεραν να συμπεράνουν ότι η επικάλυψη ολοκληρώθηκε αρκετές δεκαετίες μετά το τέλος του πίνακα. Αυτές οι πληροφορίες ανέτρεψαν εντελώς την άποψη για το έργο, καθώς οι ιστορικοί τέχνης συνειδητοποίησαν τώρα ότι δεν κοιτούσαν το πραγματικό δημιουργικό όραμα του Vermeer. Έτσι, ειδικοί αποκατάστασης από το μουσείο άρχισαν να εργάζονται προσεκτικά για να αφαιρέσουν την επικάλυψη το 2018.
Ως αποτέλεσμα ανεδείχθη ο γυμνός ερωτιδεύς, ο οποίος παρεμπιπτόντως εμφανίζεται σε παρόμοια στάση και μορφή σε έναν άλλο πίνακα του Vermeer: «Κοπέλλα δίπλα στο βιργινάλι» που βρίσκεται στο Λονδίνο
Latest News
Η δυσκολία διαδοχής CEO
Τα διοικητικά συμβούλια αναγκάζονται να σκεφτούν να βρουν μελλοντικούς ηγέτες νωρίτερα, καθώς οι μέτοχοι απαιτούν περισσότερες πληροφορίες και επικοινωνία
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Τα Αηδόνια της Σιωπής μέσα από μία… «οικονομική» ματιά
Μια βιβλιοκριτική σε ένα οικονομικό site
Προσλήψεις σχεδιάζουν 1 στις 2 επιχειρήσεις - Οι περιζήτητες ειδικότητες και οι πιο υψηλοί μισθοί
Τι αποκαλύπτει η έρευνα HR Trends της Randstad για το 2024
Προ των πυλών deal 1 δισ. FIFA - Apple - Τι θα αφορά
Η συμφωνία με την Apple θα μπορούσε να ανακοινωθεί εντός του Απριλίου
Στην ολομέλεια της βουλής το νομοσχέδιο ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα
Δεκτό και στο σύνολό του έγινε από την πλειοψηφία της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Η τέχνη του Κιθ Χάρινγκ ξεκίνησε από τον δρόμο (όχι από τα μουσεία)
Τρεις δεκαετίες μετά το θάνατό του, τα έργα του εξακολουθούν να βρίσκονται στα πωλητήρια των μουσείων. Αλλά η αντίληψή του για τη δημόσια τέχνη διατηρείται πιο έντονα στο δρόμο.
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
Αυτές είναι οι χώρες που οι πορτοφολάδες κάνουν... πάρτι
Πιο πιθανό είναι να γίνετε στόχος πορτοφολάδων αν κυκλοφορείτε σε μεγάλα πλήθη
Πολιτική, ουσιαστική, όμορφη - Η 60η Biennale στη Βενετία
Από τις 20.04 μέχρι τις 24.11 διαρκεί η 60η Biennale Σύγχρονης Τέχνης στη Βενετία και τα έχει όλα: αυτόχθονες, βία, μετανάστευση, queer κοινότητα...