Το αφεντικό της Maersk, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) στον κόσμο, προειδοποιεί ότι η κρίση στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού δεν θα τελειώσει σύντομα.
Διαβάστε επίσης: Maersk – Κέρδη ρεκόρ απέφερε η άνοδος των ναύλων
Ο Σόρεν Σκου προειδοποίησε μιλώντας στους Φαινάνσιαλ Τάιμς ότι η συμφόρηση με μεγάλα λιμάνια πλοίων μεταφοράς κοντέινερ που θέλουν να ξεφορτώσουν και να φορτώσουν επιδεινώνεται συνεχώς, καθώς υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για προϊόντα μετά την πανδημία.
Όπως αποκάλυψε σε μεγάλα λιμάνια όπως το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν στα ανοικτά έχει αυξηθεί από περίπου 60 σε 80. Συνολικά, σε ξεχωριστές του δηλώσεις στο BBC ο Σκου εκτίμησε ότι έξω από μεγάλα λιμάνια έχουν δέσει περιμένοντας τη σειρά τους περίπου 300 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα 80 του Λος Άντζελες αλλά και αρκετά στο Φέλιξστοου, το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Βρετανίας. Άλλα περιμένουν σε κινεζικά λιμάνια όπως είναι αυτά στη Σαγκάη και το Νίνγκμπο, όπως αποκάλυψε στο βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο. Η μεγάλη κινητικότητα και οι καθυστερήσεις αποδίδεται από τον ίδιο στην έκρηξη ζήτησης για προϊόντα.
Προσπάθησε πάντως να είναι καθησυχαστικός για την περίοδο των Χριστουγέννων αναφέροντας στο BBC ότι την εορταστική περίοδο δεν αναμένονται ελλείψεις.
Η μεγάλη αύξηση της ζήτησης πάντως είναι εδώ, τη στιγμή που η προσφορά δεν είναι τόσο ισχυρή λόγω έλλειψης εργατικού δυναμικού αλλά και υλών. Η ισχυρή αυτή αύξηση της ζήτησης επίσης έχει οδηγήσει στα ύψη τις τιμές μεταφοράς κοντέινερ δια θαλάσσης και όχι μόνο. Επίσης η έλλειψη εργαζομένων και ειδικά οδηγών βαρέων φορτηγών στα λιμάνια και αλλού έχει σπάσει ένα σημαντικό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η έλλειψη οδηγών είναι ένας από τους βασικούς λόγους που καθυστερούν οι εκφορτώσεις και φορτώσεις κοντέινερ σε μεγάλα λιμάνια στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ επιδεινώνοντας σημαντικά τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα. Όλα αυτά βέβαια έχουν φέρει χρυσά κέρδη στις ναυτιλιακές οι οποίες δεν προλαβαίνουν να μεταφέρουν τα προϊόντα από και προς την Ασία, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
«Τα λιμάνια δεν λειτουργούν τόσο καλά όσο θα έπρεπε, επομένως δεν μπορούμε να εκφορτώνουμε κοντέινερ όσο γρήγορα θα θέλαμε. Είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε πότε ακριβώς θα βελτιωθεί η κατάσταση. Οι πελάτες μας αντιμετωπίζουν εξαιρετικά υψηλή ζήτηση από τους δικούς τους πελάτες κι επιπλέον έχουν πολύ χαμηλά αποθέματα» προϊόντων, εξήγησε στη βρετανική εφημερίδα.
Αισιοδοξία για τα Χριστούγεννα
Η επερχόμενη εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων θα είναι ασφαλής από προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ανέφερε ακόμη στο BBC το αφεντικό της Maersk. «Τουλάχιστον αυτό ακούω από τους πελάτες μας», προσέθεσε. Οι εκτιμήσεις του είναι σημαντικές επειδή η εταιρεία διαχειρίζεται σχεδόν το 20% των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.
Ο Σόρεν Σκου ανέφερε ακόμη ότι η Maersk ναυλώνει περισσότερα πλοία, διατηρεί τα λιμάνια ανοιχτά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και έχει ανοίξει περισσότερες αποθήκες για να βοηθήσει την κατάσταση. Η εταιρεία κάνει «ό,τι μπορεί» για να αμβλύνει τα προβλήματα, ανέφερε. Το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί οι προειδοποιήσεις κυρίως σε ΗΠΑ και Βρετανία αλλά και στην Ευρώπη ότι οι καθυστερήσεις στα λιμάνια θα οδηγήσουν σε ελλείψεις προϊόντων μέσα στα Χριστούγεννα.
Η μεγάλη ζήτηση για μεταφορές κοντέινερ σημαίνει ότι η Maersk και οι άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να ζητήσουν τιμές ρεκόρ. Τα προ φόρων κέρδη της δανικής εταιρείας πενταπλασιάστηκαν στα 5,46 δισ. δολάρια για την περίοδο Ιουνίου έως Σεπτεμβρίου.
Ήταν περισσότερα από όσα είχε καταγράψει κάθε χρόνο από το 2014 και μετά. Επίσης την περασμένη εβδομάδα η ιαπωνική ναυτιλιακή εμπορευμάτων Ocean Network Express ανακοίνωσε οκταπλάσια αύξηση στα κέρδη για την ίδια περίοδο, στα 4,2 δισ. δολάρια.
Latest News
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων