Το αφεντικό της Maersk, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) στον κόσμο, προειδοποιεί ότι η κρίση στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού δεν θα τελειώσει σύντομα.
Διαβάστε επίσης: Maersk – Κέρδη ρεκόρ απέφερε η άνοδος των ναύλων
Ο Σόρεν Σκου προειδοποίησε μιλώντας στους Φαινάνσιαλ Τάιμς ότι η συμφόρηση με μεγάλα λιμάνια πλοίων μεταφοράς κοντέινερ που θέλουν να ξεφορτώσουν και να φορτώσουν επιδεινώνεται συνεχώς, καθώς υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για προϊόντα μετά την πανδημία.
Όπως αποκάλυψε σε μεγάλα λιμάνια όπως το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν στα ανοικτά έχει αυξηθεί από περίπου 60 σε 80. Συνολικά, σε ξεχωριστές του δηλώσεις στο BBC ο Σκου εκτίμησε ότι έξω από μεγάλα λιμάνια έχουν δέσει περιμένοντας τη σειρά τους περίπου 300 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα 80 του Λος Άντζελες αλλά και αρκετά στο Φέλιξστοου, το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Βρετανίας. Άλλα περιμένουν σε κινεζικά λιμάνια όπως είναι αυτά στη Σαγκάη και το Νίνγκμπο, όπως αποκάλυψε στο βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο. Η μεγάλη κινητικότητα και οι καθυστερήσεις αποδίδεται από τον ίδιο στην έκρηξη ζήτησης για προϊόντα.
Προσπάθησε πάντως να είναι καθησυχαστικός για την περίοδο των Χριστουγέννων αναφέροντας στο BBC ότι την εορταστική περίοδο δεν αναμένονται ελλείψεις.
Η μεγάλη αύξηση της ζήτησης πάντως είναι εδώ, τη στιγμή που η προσφορά δεν είναι τόσο ισχυρή λόγω έλλειψης εργατικού δυναμικού αλλά και υλών. Η ισχυρή αυτή αύξηση της ζήτησης επίσης έχει οδηγήσει στα ύψη τις τιμές μεταφοράς κοντέινερ δια θαλάσσης και όχι μόνο. Επίσης η έλλειψη εργαζομένων και ειδικά οδηγών βαρέων φορτηγών στα λιμάνια και αλλού έχει σπάσει ένα σημαντικό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η έλλειψη οδηγών είναι ένας από τους βασικούς λόγους που καθυστερούν οι εκφορτώσεις και φορτώσεις κοντέινερ σε μεγάλα λιμάνια στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ επιδεινώνοντας σημαντικά τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα. Όλα αυτά βέβαια έχουν φέρει χρυσά κέρδη στις ναυτιλιακές οι οποίες δεν προλαβαίνουν να μεταφέρουν τα προϊόντα από και προς την Ασία, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
«Τα λιμάνια δεν λειτουργούν τόσο καλά όσο θα έπρεπε, επομένως δεν μπορούμε να εκφορτώνουμε κοντέινερ όσο γρήγορα θα θέλαμε. Είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε πότε ακριβώς θα βελτιωθεί η κατάσταση. Οι πελάτες μας αντιμετωπίζουν εξαιρετικά υψηλή ζήτηση από τους δικούς τους πελάτες κι επιπλέον έχουν πολύ χαμηλά αποθέματα» προϊόντων, εξήγησε στη βρετανική εφημερίδα.
Αισιοδοξία για τα Χριστούγεννα
Η επερχόμενη εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων θα είναι ασφαλής από προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ανέφερε ακόμη στο BBC το αφεντικό της Maersk. «Τουλάχιστον αυτό ακούω από τους πελάτες μας», προσέθεσε. Οι εκτιμήσεις του είναι σημαντικές επειδή η εταιρεία διαχειρίζεται σχεδόν το 20% των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.
Ο Σόρεν Σκου ανέφερε ακόμη ότι η Maersk ναυλώνει περισσότερα πλοία, διατηρεί τα λιμάνια ανοιχτά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και έχει ανοίξει περισσότερες αποθήκες για να βοηθήσει την κατάσταση. Η εταιρεία κάνει «ό,τι μπορεί» για να αμβλύνει τα προβλήματα, ανέφερε. Το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί οι προειδοποιήσεις κυρίως σε ΗΠΑ και Βρετανία αλλά και στην Ευρώπη ότι οι καθυστερήσεις στα λιμάνια θα οδηγήσουν σε ελλείψεις προϊόντων μέσα στα Χριστούγεννα.
Η μεγάλη ζήτηση για μεταφορές κοντέινερ σημαίνει ότι η Maersk και οι άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να ζητήσουν τιμές ρεκόρ. Τα προ φόρων κέρδη της δανικής εταιρείας πενταπλασιάστηκαν στα 5,46 δισ. δολάρια για την περίοδο Ιουνίου έως Σεπτεμβρίου.
Ήταν περισσότερα από όσα είχε καταγράψει κάθε χρόνο από το 2014 και μετά. Επίσης την περασμένη εβδομάδα η ιαπωνική ναυτιλιακή εμπορευμάτων Ocean Network Express ανακοίνωσε οκταπλάσια αύξηση στα κέρδη για την ίδια περίοδο, στα 4,2 δισ. δολάρια.
Latest News
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Λιγότερα κτίρια γραφείων άλλαξαν χέρια από ό,τι σε οποιοδήποτε τρίμηνο έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Σύσταση Capital Economics: Δεν χρειάζεται πανικός- H ΕΚΤ θα μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Θεωρεί κάτι περισσότερο από πιθανό η ΕΚΤ να κινηθεί αντίθετα από την FED
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε «αρνητικές» η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia
Αεροπορική εταιρεία φρενάρει τις προσλήψεις και μοιράζει άδειες – Δεν… έρχονται τα Boeing
Η Southwest, ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, αναμένει να παραλάβει 20 αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της για 46
Ελάχιστος φόρος 2% στους δισεκατομμυριούχους - Η πρόταση 4 υπουργών της G20
Οι παγκόσμιοι δισεκατομμυριούχοι πληρώνουν φόρους που ισοδυναμούν μόνο έως και με 0,5% της περιουσίας τους σε φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων
«Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει» : Το «καμπανάκι» Μακρόν για οικονομικές μεταρρυθμίσεις
Το «οικονομικό μανιφέστο» του Γάλλου προέδρου
Ιστορικό ρεκόρ για την απασχόληση στην ΕΕ - Καθηλωμένη χαμηλά η Ελλάδα
Το αποτέλεσμα αυτό σηματοδοτεί 3 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης μετά από πτώση στα 72% το 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19
Στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης η McKinsey - Η έρευνα για τα οπιοειδή φάρμακα
Το σκάνδαλο με τα οπιοειδή και η αντιμετώπιση ποινικών κατηγοριών - Τι ερευνά το αμερικάνικο υπουργείο Δικαιοσύνης