Επικριτικά είναι τα σχόλια του διεθνούς Τύπου σήμερα για την έκβαση της περίφημης Συνόδου COP26 στη Γλασκόβη, γεγονός απόλυτα δικαιολογημένο δεδομένου πως η συμφωνία αποδείχτηκε πολύ κατώτερη των προσδοκιών, αλλά και των πραγματικών αναγκών που προκύπτουν, εφόσον θέλουμε πράγματι να ανακόψουμε το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την καταστροφική υπερθέρμανση του πλανήτη.
Με δεδομένο το στοιχείο αυτό δεν προκαλεί, λοιπόν, εντύπωση και η διαπίστωση πως ο τελικός απολογισμός της ίδιας της διοργάνωσης της COP26 φανερώνει πως το αποτύπωμα της κάθε άλλο παρά… πράσινο ήταν, συμπληρώνοντας την εικόνα μιας φιέστας που οι διεθνείς πολιτικοί ηγέτες έστησαν τελικά μόνο για το… θεαθήναι.
Οι Βρετανοί οικοδεσπότες προσπάθησαν βέβαια να δρομολογήσουν κάποια μέτρα που θα μείωναν τα επίπεδα ρύπων που θα παρήγαγε η πολυήμερη συνάντηση, η οποία έφερε στη Γλασκόβη πάνω από 39.000 συμμετέχοντες. Όμως, τα τελικά νούμερα δείχνουν πως οι εκπομπές ρύπων της COP26 ήταν τελικά υπερδιπλάσιες(!) σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη κλιματική σύνοδο στη Μαδρίτη.
Το ραντεβού της Σκοτίας επιβάρυνε τον πλανήτη με 102.500 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, ένα νούμερο εξωφρενικό για μια συνάντηση που υποτίθεται πως διοργανώθηκε για να μειώσει τους ρύπους και να σώσει τον πλανήτη!
Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό το νούμερο, το μέγεθος αυτό αναλογεί στις εκπομπές που παράγουν περίπου 10.000 νοικοκυριά μέσα σε ένα χρόνο!
Διαβάστε επίσης: Cop26 – Σε… αναπνευστήρα ο στόχος του «1,5 βαθμού Κελσίου» και ο πλανήτης
Ταξίδεψαν με λίαρ τζετ για να… σώσουν τον πλανήτη
Από τις συνολικές εκπομπές ρύπων, περίπου το 60% προήλθε από τις διεθνείς αεροπορικές πτήσεις, δεδομένου πως το σύνολο των ξένων αξιωματούχων έφτασε στη Σκοτία αεροπορικώς και βέβαια οι διεθνείς ηγέτες μετέβησαν με τα δικά τους αεροσκάφη. Χαρακτηριστικά, η εταιρεία αναλύσεων Cirium υπολόγισε ότι μόνο μέσα σε τέσσερις ημέρες, μέχρι την πρεμιέρα της 1ης Νοεμβρίου, κατέφτασαν 76 ιδιωτικές πτήσεις τζετ και VIP.
Στους ρύπους των αεροσκαφών θα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα ελικόπτερα που χρησιμοποίησαν οι υψηλοί καλεσμένοι, οι αυτοκινητοπομπές, οι λιμουζίνες και τα συνοδευτικά οχήματα.
Για τους… θνητούς συμμετέχοντες οι διοργανωτές είχαν φροντίσει να διαθέσουν ηλεκτρικά λεωφορεία χαμηλών ρύπων για τις μετακινήσεις σε συγκεκριμένες ζώνες της πόλης και στο τόπο της συνόδου, το εκθεσιακό κέντρο Scottish Event Campus (SEC). Όμως, η πρωτοβουλία αυτή δεν μπορούσε να αντισταθμίσει το μέγεθος των ρύπων από τις αυτοκινητοπομπές των επισήμων και των συνοδών τους.
Αντιδράσεις για το κρέας στο μενού
Οι οικοδεσπότες έδωσαν έμφαση και στην πρόθεση τους να διασφαλίσουν ένα όσο το δυνατόν πιο… πράσινο catering για τους χιλιάδες καλεσμένους τους. Η χρήση πλαστικού σε μαχαιροπίρουνα και ποτήρια απαγορεύτηκε και τα περισσότερα υλικά ήταν από ανακυκλώσιμες πηγές.
Επίσης το μενού ήταν σε υψηλό ποσοστό vegan και vegetarian με όλα τα προϊόντα να προέρχεται αποκλειστικά από ντόπιους παραγωγούς και φάρμες και κυρίως δε, σε ποσοστό 80% από την ίδια την Σκοτία.
Πάντως, πολλές ακτιβιστικές οργανώσεις, όπως η Animal Rebellion, επέκριναν τους Βρετανούς διότι δίστασαν να απαγορεύσουν συνολικά από το μενού το κρέας, τα ψάρια και τα γαλακτοκομικά.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της ακτιβιστικής ομάδας, η απόφαση να μην αποκλειστούν τα προϊόντα αυτά από το μενού «ήταν σαν να σερβίρεις τσιγάρα σε μια διάσκεψη για τον καρκίνο του πνεύμονα». Κι αυτό με δεδομένο πως υπολογίζεται πως οι εκπομπές μόνο από την κτηνοτροφία αναλογούν στο 14,5% των παγκόσμιων ρύπων!
Αγορές δικαιωμάτων ρύπων
Οι Βρετανοί υποστήριξαν πως στο πλαίσιο των προετοιμασιών για τη διοργάνωση εγκατέστησαν μια νέα ενεργειακή μονάδα χαμηλών ρύπων για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών… των προσωρινών κτιρίων που στήθηκαν στο SEC. Όμως δεν έδωσαν σαφείς λεπτομέρειες και με τους επικριτές τους να επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, πως στους υπολογισμούς τους δεν συνυπολόγισαν την επιβάρυνση από τη διαχείριση του πόσιμου νερού που χρησιμοποιήθηκε και καταναλώθηκε, αλλά και των τόνων από απορρίμματα που παρήχθησαν από τόσες χιλιάδες κόσμου, για τόσες μέρες.
Οι διοργανωτές περιορίστηκαν μόνο να δηλώσουν πως αντιστάθμισαν μεγάλο όγκο των ρύπων που δημιούργησε η COP26 αγοράζοντας δικαιώματα ρύπων από πέντε μεγάλα διεθνή project για τη μείωση των εκπομπών σε Ινδία, Βιετνάμ, Λάος και Ταϊλάνδη. Λες και με την κίνηση αυτή μπορεί τελικά να… πρασινίσουν οι… μαύρες εντυπώσεις που άφησε τελικά πίσω της η πολυδιαφημισμένη σύνοδος της Γλασκόβης.
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα