«Η αθηναϊκή ξενοδοχία, βρίσκεται μπροστά σε μια νέα πρόκληση καθώς δεν διαφαίνεται θετική πορεία σε κρατήσεις και πληρότητα στους μήνες που ακολουθούν». Αυτό τόνισαν μεταξύ άλλων οι ξενοδόχοι της Αθήνας στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού επισημαίνοντας ότι οι καλοί μήνες που προηγήθηκαν ήταν από τον Ιούνιο έως και τον Οκτώβριο 2021 (σημ. πρόκειται για τους μόνους μήνες με θετικό πρόσημο κατά τα δύο χρόνια της πανδημίας covid-19) δεν μπορούν να καλύψουν τα κενά, τις απώλειες αλλά και τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν.
Η Αθήνα, τους μήνες που προηγήθηκαν μπορεί να κατάφερε να συναγωνιστεί άξια τους ανταγωνιστές της, ωστόσο, με μια μέση πληρότητα που δεν ξεπερνά το 45% στο 10μηνο 2021 -έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου- και με πλήθος ξενοδοχειακών και μη ξενοδοχειακών κλινών κάθε τύπου να προστίθενται διαρκώς στην προσφορά της χωρίς στρατηγική, χωρίς πλάνο και χωρίς την αντίστοιχη ζήτηση να τις υποστηρίζει, το μέλλον διαφαίνεται δύσκολο.
Τα συμπεράσματα αυτά, προκύπτουν τόσο από τα μηνιαία στατιστικά στοιχεία απόδοσης ξενοδοχείων τα οποία η Ένωση συγκεντρώνει ανελλιπώς με τη συνεργασία της GBR Consulting, όσο και απ’ όσα ειπώθηκαν από τους εκπροσώπους των ξενοδοχείων της Αθήνας-Αττικής κατά την συνεδρίαση της 51ης Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης Μελών της Ένωσης.
Κικίλιας: Οι προτεραιότητες του υπουργείου
Στην παρέμβαση του ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας ενημέρωσε τους συμμετέχοντες ξενοδόχους για τις προτεραιότητες του υπουργείου, που είναι μεταξύ άλλων και η υποστήριξη των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίας, καθώς και ο ίδιος γνωρίζει πως δέχονται ιδιαίτερες πιέσεις αυτή τη περίοδο και μέχρι να ανανήψει ο ελληνικός τουρισμός.
Ο κ. Κικίλιας μίλησε, επίσης, για τις προσπάθειες του υπουργείου Τουρισμού προς ενίσχυση τομέων που έχουν πληγεί, όπως το city break και η κρουαζιέρα, ανακοίνωσε νέα διαφημιστική καμπάνια που δρομολογείται για την Αθήνα με την νέα χρονιά, αλλά και για θετικά μηνύματα και προβλέψεις για το 2022.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς, απευθυνόμενη προς τον υπουργό Τουρισμού, σημείωσε ότι «τα προβλήματα που δημιούργησε τόσο η πολύχρονη οικονομική κρίση όσο και η πανδημία που ακολούθησε, έπληξαν με σφοδρότητα τον κλάδο του τουρισμού, ιδιαίτερα τους αστικούς προορισμούς και ιδιαίτερα τα ξενοδοχεία της Αθήνας». «Άλλοτε με κλειστά ξενοδοχεία, άλλοτε με ανοιχτά ξενοδοχεία -αλλά κλειστά επί της ουσίας, χωρίς πελάτες-τουρίστες, προσπαθήσαμε να διαχειριστούμε την απουσία επισκεπτών, τα μεγάλα θέματα της απασχόλησης, την εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων, την προσαρμογή σε μια σύνθετη νέα πραγματικότητα, ενώ τομείς όπως ο συνεδριακός επαγγελματικός τουρισμός, οι εκδηλώσεις στα ξενοδοχεία, η κρουαζιέρα, επλήγησαν ανεπανόρθωτα» σημείωσε και προσέθεσε: «Οι θετικές επιδόσεις για την Αθήνα από τον Ιούνιο-Ιούλιο 21 έως και τον Οκτώβριο και με έναν Νοέμβριο χωρίς επισκέπτες μαραθωνοδρόμους, με μια μέση πληρότητα που δεν ξεπερνά το 45% -και μένουμε εδώ, διότι δεν διαφαίνεται κάτι θετικό για τους επόμενους μήνες- σίγουρα δεν είναι σε θέση να αναπληρώσουν τις τεράστιες απώλειες δυο ετών πανδημίας και όσων προηγήθηκαν τα έτη 2008-2018 ειδικά για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία. Στα όσα ήδη αντιμετωπίζουμε σε πανελλαδικό επίπεδο, έρχονται να προστεθούν ένας νέος δύσκολος χειμώνας που δεν γνωρίζουμε πού θα μας οδηγήσει εκ νέου, διεθνώς, θέματα με τις αυξήσεις στα ενεργειακά τιμολόγια, σοβαρά θέματα που αφορούν στην απασχόληση και τους εργαζομένους».
«Οι κινήσεις που πιστεύουμε πως πρέπει να γίνουν είναι να χαράξουμε από κοινού μια ευέλικτη στρατηγική διαχείρισης της κατάστασης, να εντατικοποιήσουμε τις προσπάθειες προβολής και ανάδειξης των ιδιαιτεροτήτων του προορισμού στις διεθνείς αγορές και να ενισχύσουμε επί του πρακτέου τις ξενοδοχειακές μονάδες 12μηνης λειτουργίας», επισήμανε η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ.
Παράλληλα, έκανε λόγο για τον κίνδυνο υπερπροσφοράς κλινών όλων των τύπων στην πόλη, δυσανάλογου με τη ζήτηση και για σοβαρά θέματα παραξενοδοχίας και αθέμιτου ανταγωνισμού.
Latest News
Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις
Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια το 11μηνο - Έχασε έδαφος η Μύκονος [πίνακας]
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Fraport για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Τα Aria Hotels παρουσιάζουν το Ventus di Milo στη Μήλο
Τα Aria Hotels συνεχίζουν να καινοτομούν και να επενδύουν στον τομέα της βιώσιμης φιλοξενίας και ανάπτυξης
Το «mega στόρι» της επόμενης δεκαετίας στον τουρισμό μυρίζει... κάρι
Μέχρι το 2034, οι δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών για ταξίδια εκτός συνόρων προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν στα 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Όμιλος Λάμψα: Ανοίγει το 4ο ξενοδοχείο στην Αθήνα - Η ιστορία του ακινήτου από την εποχή της κατοχής
Ο όμιλος Λάμψα επένδυσε πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ για να το «μεταμορφώσει» από χώρο κατοικιών σε ξενοδοχείο
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.