Τη θέση του μεγαλύτερου κατασκευαστή επιβατικών αεροσκαφών με κινητήρες τζετ διατήρησε η Airbus για τρίτη χρονιά, ξεπερνώντας τη Boeing μέσω της παράδοσης 611 αεροσκαφών το 2021, με ετήσια αύξηση 8%, όπως ανέφεραν τα στοιχεία της εταιρίας που δημοσιοποιήθηκαν χθες.
Τα στοιχεία αυτά, έδωσαν στην Airbus ένα ξεκάθαρο προβάδισμα στα έσοδα από την παράδοση αεροσκαφών, αφού η αμερικανική Boeing παρέδωσε μόλις περισσότερα από 302 αεροσκάφη, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021.
Μετά τη μείωση της παραγωγής τους, κυρίως εξαιτίας της πανδημίας, οι κατασκευαστές αεροσκαφών είδαν μεγαλύτερη ζήτηση για αεροσκάφη μεσαίας μεταφορικής ικανότητας, τόσο για επιβατική χρήση, όσο και για τη μεταφορά εμπορευμάτων, παρά την παγκόσμια ανησυχία για την παραλλαγή Όμικρον της COVID-19.
To Reuters ανέφερε την προηγούμενη εβδομάδα, ότι οι αρμόδιοι ελεγκτές, που πρέπει να αξιολογήσουν την κάθε παράδοση αεροσκάφους από την αναφερόμενη ευρωπαϊκή κοινοπραξία, έχουν καταμετρήσει τις παραδόσεις μεταξύ 605 και 611 αεροσκαφών. Οι παραδόσεις που έγιναν την τελευταία στιγμή, αύξησαν το συνολικό αριθμό των αεροσκαφών που παραδόθηκαν, πέραν του στόχου των 600 αεροσκαφών, όπως επιβεβαιώνεται από τα τελικά αποτελέσματα.
Διαβάστε επίσης: Φως στο τούνελ της πανδημίας για τις αερομεταφορές το 2022
Η Airbus ανακοίνωσε ότι πώλησε 771 αεροσκάφη το 2021, με τον καθαρό αριθμό των πωλήσεων μετά από τις ακυρώσεις που έγιναν να καταγράφεται στα 507 αεροσκάφη. Ο αριθμός αυτός, είναι περίπου διπλάσιος, σε σύγκριση με τις παραδόσεις που έγιναν το 2020.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Airbus Γκιγιάμ Φορί χαρακτήρισε το αποτέλεσμα αυτό, ως «τον πρώτο καρπό της ανάκαμψης» προσθέτοντας ότι: «Η ζήτηση είναι πραγματική».
Από τη μεριά της, η Boeing ανακάμπτει πιο αργά, καθώς αντιμετωπίζει τις συνέπειες της κρίσης ασφάλειας των πτήσεων με τα αεροσκάφη 737 ΜΑΧ και βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις σχετικά με προβλήματα, αλλά και την αναστολή παραδόσεων του αεροσκάφους ευρείας ατράκτου 787 Dreamliner.
Πρόσφατες αλλαγές στους κανόνες που διέπουν την καταμέτρηση των παραδόσεων αεροσκαφών, αλλά και οι δραστικές μεταβολές που καταγράφηκαν στα περιουσιακά στοιχεία των αεροπορικών εταιριών στη διάρκεια της κρίσης με την COVID-19, έχουν καταστήσει πιο δύσκολη τη σύγκριση της απόδοσης μεταξύ των δύο κορυφαίων κατασκευαστών αεροσκαφών.
Με την Airbus να προηγείται κατά πολύ στις παραδόσεις, ο νικητής αναφορικά με τις νέες παραγγελίες εξαρτάται από τον αριθμητικό προσδιορισμό των καθαρών παραγγελιών που προτιμούν οι μέτοχοι, ενώ τα στοιχεία της Boeing αναμένεται να δημοσιοποιηθούν σήμερα.
Επί τη βάσει μέρους των στοιχείων για το 2021, η Boeing φαίνεται τουλάχιστον να βρίσκεται στην ίδια θέση με την Airbus, αναφορικά με τις καθαρές παραγγελίες υπό μία αναθεωρημένη βάση, μετά από μία πρόσφατη συμφωνία με την αμερικανική αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους Allegiant Air για 50 αεροσκάφη 737 ΜΑΧ, η οποία δημοσιοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
Για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, οι παραγγελίες επέστρεψαν δυναμικά για 829 αεροσκάφη, αλλά μειώθηκαν στον καθαρό αριθμό των 400 αεροσκαφών, μετά από ακυρώσεις.
Σε μία αναπροσαρμοσμένη βάση, η Boeing είχε δημοσιοποιήσει καθαρό αριθμό 457 παραγγελιών στα τέλη Νοεμβρίου, μετά από μία μερική αποκατάσταση του αριθμού των παραγγελιών της, που σε μία χρονική στιγμή φαίνονταν ότι ήταν μη πιθανό να υλοποιηθεί.
Εκτός απρόοπτων εξελίξεων για νέες παραγγελίες, τα στοιχεία της Airbus δείχνουν ότι η Boeing βρίσκεται αντιμέτωπη με μία πιο δύσκολη αποστολή, σχετικά με την εξασφάλιση μιας ισοδύναμης θέσης στις καθαρές παραγγελίες, με σημείο αναφοράς τη θέση της Airbus.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα