Βρισκόμαστε στη μέση της ενεργειακής μετάβασης. Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται φθηνότερα, το δίκτυο γίνεται πιο πράσινο και οι εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου είναι πλέον αντιμέτωπες με νέες σημαντικές προκλήσεις στις οποίες πρέπει να ανταποκριθούν.
Και για αυτό, οι κολοσσοί των ορυκτών καυσίμων στρέφουν πλέον το βλέμμα τους προς τα πετροχημικά, και ιδιαίτερα τα πλαστικά, ως το επόμενο πεδίο για ανάπτυξη
«Τα πλαστικά είναι το Σχέδιο Β για τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων», δήλωσε η Judith Enck, Ιδρύτρια και Πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής ομάδας υπεράσπισης Beyond Plastics .
Τα πλαστικά, τα οποία κατασκευάζονται από ορυκτά καύσιμα, αναμένεται να οδηγήσουν σχεδόν το ήμισυ της αύξησης της ζήτησης πετρελαίου μέχρι τα μέσα του αιώνα, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας. Αυτό ξεπερνά ακόμη και τομείς που είναι δύσκολο να απελευθερωθούν από τον άνθρακα όπως η αεροπορία και η ναυτιλία.
«Κάθε εταιρεία που ασχολείται επί του παρόντος με την παραγωγή πλαστικών, αν κοιτάξετε τους προϋπολογισμούς κεφαλαίων της για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, μιλάνε για σχέδια επέκτασης», δήλωσε στο CNBC, ο Ramesh Ramachandran, Διευθύνων Σύμβουλος της No Plastic Waste , μια πρωτοβουλία από την Mindaroo Foundation που εργάζεται για να δημιουργήσει μια προσέγγιση βασισμένη στην αγορά σε μια κυκλική οικονομία πλαστικών.
Ωστόσο, μεγάλο μέρος του ανεπτυγμένου κόσμου είναι ήδη πλημμυρισμένο από πλαστικά. Έτσι, όπως αναφέρει το CNBC, οι εταιρείες ορυκτών καυσίμων και πετροχημικών βασίζονται στις αναδυόμενες οικονομίες στην Ασία και την Αφρική για να οδηγήσουν την ανάπτυξη.
Το πλαστικό πλημμυρίζει τον αναπτυσσόμενο κόσμο
Ο Άλαν Γκέλντερ της Wood Mackenzie προβλέπει ότι κάθε χρόνο έως το 2050, θα σημειώνονται 10 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι ανάπτυξης στην αγορά πετροχημικών, τα οποία χρησιμοποιούνται για την κατασκευή πλαστικών και άλλων προϊόντων. Λέει ότι πολλά από αυτά θα αποσταλούν στο εξωτερικό.
Μαζί με τους πετρελαϊκούς γίγαντες της Μέσης Ανατολής όπως το Κατάρ, η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι κορυφαίος παραγωγός και εξαγωγέας πλαστικών πρώτων υλών και πολυμερών. Η Ασία γενικά, και η Κίνα συγκεκριμένα, είναι οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς αυτών των πλαστικών δομικών στοιχείων.
Αλλά ο Enck αμφιβάλλει ότι οι καταναλωτές θέλουν στην πραγματικότητα περισσότερο πλαστικό.
Πράγματι, μια έρευνα της Ipsos σε περισσότερους από 19.000 ενήλικες διαπίστωσε ότι το 71% των καταναλωτών παγκοσμίως τάσσεται υπέρ της απαγόρευσης των πλαστικών μιας χρήσης.
Το πρόβλημα είναι ότι τα περισσότερα πλαστικά καταλήγουν σε χωματερές ή ως απορρίμματα στη στεριά ή στη θάλασσα. Μόνο το 9% όλων των πλαστικών που έχουν κατασκευαστεί ποτέ έχει ανακυκλωθεί , γιατί γενικά, η κατασκευή «παρθένου» πλαστικού είναι η φθηνότερη επιλογή.
Η Κίνα συνήθιζε να ανακυκλώνει επικερδώς μεγάλο μέρος του πλαστικού του κόσμου, αλλά σταμάτησε να δέχεται εισαγωγές πλαστικών απορριμμάτων το 2018, καθώς μεγάλο μέρος τους ήταν πολύ μολυσμένο για να επαναχρησιμοποιηθεί. Έτσι τώρα, αυτά τα απόβλητα διοχετεύονται σε φτωχότερα έθνη που δεν έχουν την υποδομή για να τα επεξεργαστούν ή να τα ανακυκλώσουν .
Η Αφρική σημείωσε τετραπλάσια αύξηση στις εισαγωγές πλαστικών απορριμμάτων το 2019, το έτος αφότου η Κίνα έκλεισε τις πόρτες της. Πλαστικά πλημμύρισαν επίσης την Ινδία, τη Μαλαισία, την Ταϊλάνδη, την Ινδονησία και το Βιετνάμ, τα οποία έκτοτε έχουν εφαρμόσει τους δικούς τους περιορισμούς στις εισαγωγές. Αλλά οι ΗΠΑ εξακολουθούν να στέλνουν τα απόβλητά τους εκεί ούτως ή άλλως.
Latest News
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely