Οι παγκόσμιες προμήθειες ντίζελ μειώνονται καθώς τα διυλιστήρια πασχίζουν να ικανοποιήσουν την ταχεία ανάκαμψη της ζήτησης μετά την πανδημία, επιβαρύνοντας το ήδη έντονο ενεργειακό έλλειμμα που έχει εκτοξεύσει τις τιμές του φυσικού αερίου, του άνθρακα και του αργού πετρελαίου.
Σε μια εποχή που οι παγκόσμιες κεντρικές τράπεζες ανησυχούν για τον ρυθμό αύξησης του πληθωρισμού, οι ελλείψεις σε ντίζελ θα ανέβαζαν ακόμη περισσότερο το κόστος καυσίμων και μεταφορών και θα ασκούσαν περαιτέρω ανοδικές πιέσεις στις τιμές λιανικής. Οι εισαγωγές ντίζελ από τις ΗΠΑ και την Ασία, στις οποίες βασίζεται η Ευρώπη έχουν περιοριστεί τις τελευταίες εβδομάδες λόγω της υψηλότερης εγχώριας κατανάλωσης σε μεταποίηση και μεταφορές.
Τα αποθέματα πετρελαίου, που περιλαμβάνουν το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης, που βρίσκονται σε αποθήκες στην περιοχή διύλισης και αποθήκευσης Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσας (ARA) της Ευρώπης μειώθηκαν κατά 2,5% την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία της ολλανδικής εταιρείας συμβούλων Insights Global. Τα περιφερειακά αποθέματα ήταν στο χαμηλότερο επίπεδό τους για αυτή την εποχή από το 2008, σύμφωνα με τα στοιχεία, ενώ τα χερσαία αποθέματα μεσαίων αποσταγμάτων της Σιγκαπούρης βυθίστηκαν επίσης σε χαμηλά πολλών ετών, φτάνοντας στα 8,21 εκατ. βαρελιών.
«Η ζήτηση ντίζελ φαίνεται να βελτιώνεται στη (βορειοδυτική Ευρώπη), αλλά η μικρότερη δυνατότητα διύλισης σε σύγκριση με την προ-COVID εποχή και τα χαμηλά επίπεδα εισαγωγών κρατούν την αγορά υπό υψηλή πίεση», δήλωσε στο Reuters, ο Lars van Wageningen της Insights Global.
Πρόσφατα, χειμερινή καταιγίδα δοκίμασε τη διαθεσιμότητα καυσίμων στις ΗΠΑ, με ορισμένες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να ετοιμάζονται να χρησιμοποιήσουν περισσότερο απόσταγμα μαζούτ για να καλύψουν τη ζήτηση, ενώ η Νότια Κορέα και η Ινδία δεν μπόρεσαν να καλύψουν το κενό προσφοράς που άφησαν οι πρόσφατοι περιορισμοί της Κίνας στις εξαγωγές διυλισμένων προϊόντων.
Τα διυλιστήρια γενικά ανταποκρίνονται σε υψηλά περιθώρια και χαμηλά αποθέματα αυξάνοντας την παραγωγή. Ωστόσο, το παγκόσμιο σύστημα διύλισης πετρελαίου βρίσκεται υπό πίεση, με την παραγωγική ικανότητα να μειώνεται για πρώτη φορά σε 30 χρόνια πέρυσι, ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας τον περασμένο μήνα. Η αύξηση της παραγωγής ντίζελ θα απαιτούσε επίσης ταχύτερους από τους κανονικούς ρυθμούς επεξεργασίας αργού στα διυλιστήρια.
Latest News
Το «βουνό» του ευρωπαϊκού χρέους - «Καμπανάκι» για Γαλλία και Ιταλία
Το «φρένο» στη λήψη αντιδημοφιλών μέτρων λόγω των ευρωεκλογών, η ρητορική της ακροδεξιάς και η αντιμετώπιση της φτώχειας
Κίνα: Τα υπόγεια «κανάλια» πληρωμών για να αποφύγουν τις κυρώσεις
Η επίσκεψη Μπλίνκεν στο Πεκίνο και το σχέδιο
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή