
Μόνο για το 2021 υπολογίζουμε ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) επιβαρύνθηκαν με 130 εκατ. ευρώ λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων κατά 45%.
Τα παραπάνω επεσήμανε στον απολογισμό του Συνδέσμου ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Μιχάλης Σακέλλης, προσθέτοντας ότι η κατάσταση είναι αντιμετωπίσιμη αλλά δεν είναι μία εύκολη υπόθεση και κυρίως δεν μπορεί να μην έχει συνέπειες.
Η κυβέρνηση, πρόσθεσε ο κ. Σακέλλης, πρέπει να σταθμίσει την κατάσταση σοβαρά και να προβληματιστεί για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η ενεργειακή κρίση για τα νησιά μας, τους κατοίκους τους και τον τουρισμό τους.
Οι προκλήσεις
Στην ομιλία του είπε ακόμη ότι ο ακτοπλοϊκός κλάδος αντιμετωπίζει δυο μεγάλες προκλήσεις.
Η μια είναι «το περιβαλλοντικό και τα μέτρα τα οποία συζητούνται και έχουν ήδη αποφασιστεί για τη μείωση των ρύπων και του ενεργειακού μας αποτυπώματος και τα οποία θα εφαρμόζονται σταδιακά από το 2023, με αποκορύφωμα το 2030 όταν οι εκπομπές CO2 πρέπει να μειωθούν κατά 55% σε σχέση με το 1990 ή το 2050 με μηδενικούς ρύπους».
Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη δύο μελέτες οι οποίες εκπονούνται για λογαριασμό του ΣΕΕΝ. Η πρώτη μελέτη ανατέθηκε στο ΙΟΒΕ και αφορά τις επιπτώσεις των μέτρων τα οποία συζητούνται στα πλαίσια του «Fit for 55». Σκοπός της μελέτης, στην οποία θα συμπεριλαμβάνονται και προτάσεις πολιτικής, είναι η ενημέρωση της Ελληνικής Κυβέρνησης αλλά και της ΕΕ. Εκτός από την κυβέρνηση , συμπλήρωσε «πρέπει οπωσδήποτε να ενημερωθεί και η τοπική αυτοδιοίκηση και προτείνω με πρωτοβουλία του Συνδέσμου μας να οργανωθούν παρουσιάσεις των αποτελεσμάτων της μελέτης».
Η δεύτερη μελέτη έχει ανατεθεί στο Πολυτεχνείο και αφορά την ηλεκτροδότηση των πλοίων. Η μελέτη αναφέρεται σε τεχνικά θέματα αλλά και σε προτάσεις για το θεσμικό πλαίσιο που θα ισχύει.
Η δεύτερη πρόκληση για την ακτοπλοΐα είναι «η ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου, η οποία συζητείται από το 2018 χωρίς όμως να έχουμε καταλήξει σε οριστικές λύσεις.
Γήρανση στόλου και νέες ναυπηγήσεις
Το 2035 από τα 107 πλοία τα οποία είναι σήμερα δρομολογημένα στις ακτοπλοϊκές μας γραμμές, τα 52 θα είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 40 ετών, εκ των οποίων μάλιστα τα 20 μεγαλύτερης των 50», αποκάλυψε ο κ. Σακέλλης.
Στη διεθνή αγορά η διαθεσιμότητα πλοίων κατάλληλων για την ακτοπλοΐα μας και μικρής ηλικίας σπανίζει, ενώ δεν υπάρχουν καθόλου διαθέσιμα πλοία που να πληρούν τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Επίσης πρέπει να τονιστεί ότι η κατασκευή νέων πλοίων είναι χρονοβόρα και το ύψος των επενδύσεων εξαιρετικά υψηλό σε σχέση με το αναμενόμενο συνολικά μεταφορικό έργο το οποίο χαρακτηρίζεται από μεγάλη εποχικότητα.
Οι πολυετείς συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας που έχουν αποφασιστεί πιστεύουμε ότι μπορεί να βοηθήσουν στη ναυπήγηση πολύ μικρού αριθμού πλοίων, το οποίο βέβαια δεν λύνει το πρόβλημα, συνέχισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ. Αυτό που είναι απαραίτητο να οριστικοποιηθεί είναι η επιδότηση του οικολογικού κόστους των νέων ναυπηγήσεων αλλά και η υπό ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησή τους σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το σχέδιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Τέλος ο κ. Σακέλλης γνωστοποίησε ότι δεν θα είναι και πάλι υποψήφιος για την θέση του προέδρου του ΣΕΕΝ αλλά έθεσε υποψηφιότητα ως απλό μέλος του ΔΣ «με την πεποίθηση ότι υπάρχουν συνάδελφοι με προσόντα και ικανότητες να διαχειριστούν τα δύσκολα θέματα που έχουμε μπροστά μας με τον καλύτερο τρόπο. Προσωπικά θα συμμετάσχω στις εργασίες του Συνδέσμου μας σε οτιδήποτε είναι χρήσιμο κι απαραίτητο».


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες