Ανοδική κίνηση στους ναύλους των δεξαμενοπλοίων μετά από αρκετό καιρό έφερε προκάλεσε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ο Δείκτης Baltic Dirty Tanker Index (BDTI), ο κύριος δείκτης της αγοράς των δεξαμενόπλοιων αργού, σημείωσε χθες Πέμπτη, άνοδο κατά 25% από τις 725 μονάδες στις 904 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδό του από τις αρχές Μαΐου του 2020.

Επιβεβαιώθηκαν έτσι οι αναλυτές που εκτιμούσαν ότι μια πολεμική σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας θα μπορούσε να αυξήσει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Όπως εξηγούσαν οι δυσκολίες στην προμήθεια ρωσικού αργού πετρελαίου σημαίνει για τις δυτικές χώρες αναζήτηση εναλλακτικών προμηθευτών που βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση και συνεπώς θα ζητηθούν περισσότερα πλοία για να καλύψουν τα ίδια φορτία.

Οι τιμές των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (forward freight agreements-FFA) των δεξαμενοπλοίων κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, σύμφωνα με το Argus, αυξήθηκαν χθες κατά περίπου 20% σε μεγάλες παγκόσμιες διαδρομές, καθώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αύξησε την πιθανότητα κυρώσεων που περιορίζουν τη διαθέσιμη χωρητικότητα και μεταβάλλουν τις εμπορικές ροές πετρελαίου.

Τα FFA δεύτερου τριμήνου στη βασική γραμμή μεταφοράς αργού πετρελαίου από την Μέση Ανατολή, προς την Ασία-Ειρηνικό (VLCC) διαπραγματεύτηκαν έως το Worldscale (WS) 46, αυξημένα κατά 23% από τα προχθεσινά επίπεδα, σύμφωνα με ναυλομεσίτη. Τα κέρδη στην αγορά spot της διαδρομής ήταν παρόμοια, και αυξήθηκαν κατά 22% σε WS39, καθώς οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν την αβεβαιότητα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση για να περάσουν το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων στους ναυλωτές.

Αυξήσεις καταγράφηκαν επίσης και στα FFA των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς «καθαρών» προϊόντων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης