Ανοδική κίνηση στους ναύλους των δεξαμενοπλοίων μετά από αρκετό καιρό έφερε προκάλεσε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ο Δείκτης Baltic Dirty Tanker Index (BDTI), ο κύριος δείκτης της αγοράς των δεξαμενόπλοιων αργού, σημείωσε χθες Πέμπτη, άνοδο κατά 25% από τις 725 μονάδες στις 904 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδό του από τις αρχές Μαΐου του 2020.
Επιβεβαιώθηκαν έτσι οι αναλυτές που εκτιμούσαν ότι μια πολεμική σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας θα μπορούσε να αυξήσει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Όπως εξηγούσαν οι δυσκολίες στην προμήθεια ρωσικού αργού πετρελαίου σημαίνει για τις δυτικές χώρες αναζήτηση εναλλακτικών προμηθευτών που βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση και συνεπώς θα ζητηθούν περισσότερα πλοία για να καλύψουν τα ίδια φορτία.
Οι τιμές των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (forward freight agreements-FFA) των δεξαμενοπλοίων κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, σύμφωνα με το Argus, αυξήθηκαν χθες κατά περίπου 20% σε μεγάλες παγκόσμιες διαδρομές, καθώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αύξησε την πιθανότητα κυρώσεων που περιορίζουν τη διαθέσιμη χωρητικότητα και μεταβάλλουν τις εμπορικές ροές πετρελαίου.
Τα FFA δεύτερου τριμήνου στη βασική γραμμή μεταφοράς αργού πετρελαίου από την Μέση Ανατολή, προς την Ασία-Ειρηνικό (VLCC) διαπραγματεύτηκαν έως το Worldscale (WS) 46, αυξημένα κατά 23% από τα προχθεσινά επίπεδα, σύμφωνα με ναυλομεσίτη. Τα κέρδη στην αγορά spot της διαδρομής ήταν παρόμοια, και αυξήθηκαν κατά 22% σε WS39, καθώς οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν την αβεβαιότητα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση για να περάσουν το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων στους ναυλωτές.
Αυξήσεις καταγράφηκαν επίσης και στα FFA των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς «καθαρών» προϊόντων.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda