Ένα βήμα εγγύτερα στη χρήση τρένων για τη μεταφορά επιβατών που θα χρησιμοποιούν καθαρή ενέργεια ήρθε αυτή την εβδομάδα η Γερμανία.

Πιο συγκεκριμένα, η κατασκευάστρια Siemens Mobility και ο σιδηροδρομικός φορέας του ομόσπονδου κρατιδίου της Βαυαρίας, Bayerische Regiobahn, υπέγραψαν συμφωνία για τη χρήση τρένων που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμη ύλη.

Σε ανακοίνωσή της η Siemens αναφέρει ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινήσουν περί τα μέσα του 2023, με τα επίσημα δρομολόγια μεταφοράς επιβατών να ξεκινούν από τον Ιανουάριο του 2024.

Διαβάστε ακόμη: Ενέργεια σε ηλεκτροκίνητα φορτηγά από εναέριες γραμμές

Η λύση που επιλέχθηκε βασίζεται στην πλατφόρμα Mireo Plus που έχει αναπτύξει η Siemens Mobility, η οποία χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου τοποθετημένες στην οροφή συνδυασμένες με μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο.

Διαβάστε ακόμη: Πώς θα μπει η Ελλάδα στις ράγες του υδρογόνου;

«Οι μηχανές που χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο δεν εκπέμπουν καυσαέρια, είναι ένας πρωτοποριακός τρόπος μετάδοσης κίνησης σε ένα τρένο που θα επιτρέψει την ελαχιστοποίηση εκπομπών άνθρακα από τους σιδηροδρόμους και θα επιτρέψει να επιτευχθούν ευκολότερα οι κλιματικοί στόχοι», ανέφερε σε δήλωσή του ο CEO της Siemens Mobility, Άλμπρεχτ Νόιμαν.

Συστήματα ανάλογα της Siemens Mobility κατασκευάζουν ήδη η ιαπωνική East Japan Railway αλλά και η ευρωπαϊκή Alstom, μάλιστα τρένα της τελευταίας που κινούνται με υδρογόνο χρησιμοποιούνται ήδη σε Γερμανία και Αυστρία.

Διαβάστε ακόμη: Το αεροπλάνο υδρογόνου είναι «η τέλεια λύση»

Σε επίπεδο αυτοκινητοβιομηχανίας, με τη χρήση υδρογόνου ως καυσίμου ασχολείται ήδη η ιαπωνική Toyota, ενώ ανάλογα συστήματα δημιουργούν και μικρότερες εταιρείες όπως η Riversimple. Στον τομέα της αεροπορικής βιομηχανίας, ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2020 η Airbus έχει παρουσιάσει τρεις εναλλακτικές προτάσεις υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσαν να τεθούν σε υπηρεσία έως το έτος 2035.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Κλιματική κρίση: Η ευρωπαϊκή εμπορία άνθρακα πιάνει λιγότερο από το 25% των εκπομπών των αεροπορικών εταιρειών
Green |

Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες

Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα