O κλάδος των αερομεταφορών θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις εάν δεν μπορέσει έγκαιρα να προωθήσει την απανθρακοποίηση, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, ο οποίος πρόσθεσε ότι τα αεροπλάνα υδρογόνου αντιπροσωπεύουν την «τέλεια λύση» μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Σε συνέντευξη του στο CNBC, ο Γκιγιόμ Φαουρί δήλωσε ότι ο κλάδος αερομεταφορών «θα αντιμετωπίσει ενδεχομένως σημαντικά εμπόδια αν δεν καταφέρει να απαλλαγεί από τον άνθρακα με τον σωστό ρυθμό».
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών είναι σημαντικό, με το Παγκόσμιο Ταμείο Άγριας Ζωής να την περιγράφει ως «μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούν την παγκόσμια κλιματική αλλαγή». Το WWF εκτιμά επίσης ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι «προς το παρόν η δραστηριότητα με τη μεγαλύτερη ένταση άνθρακα ανά άτομο».
Ο Φαουρί παρουσίασε μια σειρά από τομείς στους οποίους εστίασε η Airbus. Αυτοί περιλάμβαναν τη διασφάλιση ότι τα αεροπλάνα θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και θα εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Επιπλέον, το αεροσκάφος που παρέδιδε η εταιρεία έχει σήμερα πιστοποιημένη χωρητικότητα για 50% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) στις δεξαμενές τους.
«Πρέπει να δούμε τη βιομηχανία των SAF να προχωρά, να αναπτύσσεται, ώστε να εξυπηρετήσει τις αεροπορικές εταιρείες και να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη χωρητικότητα του 50% σε SAF», είπε, αναφερόμενος στη βιομηχανία βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. «Θα πάμε στο 100% μέχρι το τέλος της δεκαετίας».
Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Airbus δημοσίευσε λεπτομέρειες για τρία πρωτότυπα αεροπλάνα «υβριδικού υδρογόνου», εκτιμώντας ότι θα μπορούσαν να τεθούν σε λειτουργία μέχρι το έτος 2035. Τον ίδιο μήνα ένα αεροπλάνο με κυψέλες υδρογόνου ικανό να μεταφέρει επιβάτες ολοκλήρωσε την παρθενική του πτήση.
Χρειάζεται πολλή δουλειά
Ενώ υπάρχει ενθουσιασμός σε ορισμένες πλευρές σχετικά με τα αεροπλάνα υδρογόνου και την ικανότητά τους να μειώνουν δυνητικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις αερομεταφορές, απαιτείται ακόμα πολλή δουλειά ώστε αυτή η τεχνολογία να καταστεί εμπορεύσιμη και να εξαπλωθεί σε μεγάλη κλίμακα.
Μιλώντας στο CNBC τον περασμένο Οκτώβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι , φάνηκε επιφυλακτικός όσον αφορά τις προοπτικές για νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες στον κλάδο.
Η ίδια η Ryanair έχει θέσει ως στόχο την τροφοδοσία του 12,5% των πτήσεών της με καύσιμα SAF έως το έτος 2030. Όμως, ο Ο’ Λίρι διατύπωσε τον προβληματισμό του λέγοντας ότι πρόκειται για «έναν πολύ φιλόδοξο στόχο», και πως «δεν είμαι σίγουρος ότι θα πετύχουμε».
Έθεσε δε και μια άλλη παράμετρο σχετικά με την προώθηση των βιώσιμων καυσίμων στην αεροπορία. «Ανησυχώ μακροπρόθεσμα,… τι θα συμβεί με τις τιμές των τροφίμων στο μέλλον;»
«Πιστεύω ότι θα φτάσουμε σε ένα σημείο στα επόμενα 10 ή 20 χρόνια όπου θα υπάρξουν προκλήσεις όχι μόνο για την αεροπορική βιομηχανία, αλλά για τη βιομηχανία γενικότερα, σχετικά με τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, όπου μπορεί να έχει ανοδική επίδραση στις τιμές των τροφίμων».
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»