Στις 29 Απριλίου ανοίγει επισήμως τις πόρτες του το ON Residence, το νέο boutique ξενοδοχείο 5 αστέρων στην παραλία της Θεσσαλονίκης, μία επένδυση της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ.

Δημιούργημα της σύμπραξης μεταξύ της Grivalia Hospitality και της οικογενειακής ξενοδοχειακής επιχείρησης TOR Hotel Group το πολυτελές boutique ξενοδοχείο πήρε το όνομα του από το θρυλικό εστιατόριο Όλυμπος – Νάουσα, το οποίο επιστρέφει στην παραλία της Θεσσαλονίκης 28 χρόνια μετά, αναβιώνοντας την αίγλη και την πολυτέλεια μίας άλλης εποχής.

Με τη φιλοδοξία να επαναπροσδιορίσει τα standards της πολυτελούς φιλοξενίας σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, το ON Residence αποτελείται από 7 ορόφους, 60 δωμάτια, το ιστορικό εστιατόριο «Όλυμπος Νάουσα», το cocktail bar Tiger Loop, εσωτερική καταπράσινη αυλή, σύγχρονο γυμναστήριο, αλλά και έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο για επαγγελματικές συναντήσεις και εκδηλώσεις.

Υπενθυμίζεται πως το συγκεκριμένο ακίνητο πέρασε στην ιδιοκτησία των δύο εταιρειών έναντι 5,46 εκατ. ευρώ το 2017, μετά από σχετικό διαγωνισμό στον οποίο μετείχε από κοινού η Grivalia Hospitality (65%) με την TOR Hotel Group (35%).

Να σημειωθεί ότι το συνολικό κόστος για την ανακατασκευή του κτιρίου αυξήθηκε τελικά κατά 20% δεδομένου ότι «περάσαμε μία περίοδο με μεγάλες ανατιμήσεις, ήταν ένα έργο που δεν μπορούσε να προβλέψει κανείς τί θα αντιμετώπιζε κι επιπλέον είχαμε και τις καθυστερήσεις των υλικών λόγω της πανδημίας», όπως αναφέρθηκε χθες στο πλαίσιο της παρουσίασης του project.

Εστίαση στο υψηλό επίπεδο τουρισμού

«Το 2015 αποφασίσαμε να επενδύσουμε στο χώρο των τουριστικών ακινήτων με έμφαση στα ακίνητα που θα μπορούσαν να προσελκύσουν ένα υψηλό επίπεδο τουρισμού», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γιώργος Χρυσικός, ιδρυτής και πρόεδρος Δ.Σ της Grivalia Hospitality, , προσθέτοντας ότι η Ελλάδα αποτελεί ίσως τον καλύτερο ταξιδιωτικό προορισμό στον κόσμο, ωστόσο υπάρχει έλλειμμα σε τουριστικές υποδομές υψηλών κατηγοριών, ενώ λείπει και ο μεγάλος αριθμός γνωστών διεθνών αλυσίδων. «Με αυτό το σκεπτικό αποφασίσαμε να στραφούμε σε αυτού του είδους τις επενδύσεις και σε επιλεγμένα αστικά ξενοδοχεία, με την προϋπόθεση όμως ότι θα έχουμε το καλύτερο ακίνητο και τον καλύτερο συνεργάτη που βρήκαμε στον όμιλο Τορνιβούκα και την Tor Group.

Το έργο ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό και αυτού του είδους οι επενδύσεις είναι διαφορετικές από τις άλλες που κάναμε μέχρι σήμερα είναι πολύ πιο απαιτητικές γιατί δημιουργούμε από την αρχή το προϊόν, αυτά τα ακίνητα δεν μπορούμε να τα βρούμε εύκολα, ενέχουν μεγαλύτερα επιχειρηματικά ρίσκα, μεγάλο αριθμό αδειοδοτήσεων, διάρκεια κατασκευής, συγκεκριμένες λεπτομέρειες στην κατασκευή αυτών των ακινήτων. Το OΝ Residence είναι καλύτερο από ό,τι το είχαμε οραματιστεί και θέλουμε να αποτελέσει ξανά σημείο αναφοράς για την τοπική κοινωνία και για τον τομέα της πολυτελούς φιλοξενίας στη χώρα μας».

Αποτελώντας έναν από τους σημαντικότερους επενδυτές στον τομέα της πολυτελούς φιλοξενίας στην Ελλάδα, η Grivalia Hospitality έχει στο χαρτοφυλάκιό της υπό ανάπτυξη ή και λειτουργία 6 premium hospitality projects αξίας 450 εκατ. ευρώ, τα οποία με την ολοκλήρωση τους θα ξεπεράσουν τα 800 εκατ. ευρώ.

Με ιστορία ενός αιώνα

«Η πόλη μας έχει τεράστια δυναμική και μπορεί να γίνει ένας κορυφαίος προορισμός που θα μπορεί να προσελκύσει επισκέπτες τόσο για επαγγελματικό τουρισμό όσο και αναψυχή» ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Κωνσταντίνος Τορνιβούκας, CEO της Tor Hotel Group. «Παραδίδουμε το Όλυμπος Νάουσα σε δύο γενιές μεταγενέστερες σε σχέση με την περίοδο που έκλεισε, το 1994, και θέλουμε να αποτελέσει ένα νέο στέκι για τους Θεσσαλονικείς. Το ΟΝ Residence και το εστιατόριο Όλυμπος Νάουσα δεν είναι απλά ένα πολυτελές ξενοδοχείο και ένα εστιατόριο. Είναι μία αναβίωση ενός μνημείου με τεράστια ιστορία, μία προσφορά για την πόλη της Θεσσαλονίκης και θα αλλάξει τον τουριστικό της χάρτη».

Ο όμιλος TOR Hotel Group είναι μια ελληνική, οικογενειακή ξενοδοχειακή επιχείρηση με μακρά παράδοση 97 ετών στον τομέα του τουρισμού. Ήταν η πρώτη εταιρεία που δημιούργησε και λειτούργησε ξενοδοχείο πολυτελείας στη Θεσσαλονίκη, το ιστορικό Mediterranée που άνοιξε το 1925 μέχρι το μεγάλο σεισμό της Θεσσαλονίκης το 1978. Σήμερα, ο όμιλος απασχολεί περισσότερους από 400 εργαζόμενους, αποτελούμενος από πέντε βραβευμένες ξενοδοχειακές μονάδες στη Βόρεια Ελλάδα, όλες κορυφαίες στην κατηγορία τους.

67 θέσεις εργασίας

Για την ανακατασκευή του ιστορικού αυτού μερικώς διατηρητέου κτιρίου, υλοποιήθηκαν εργασίες εκσυγχρονισμού και επέκτασης, καθώς και εργασίες συντήρησης και αναπαραγωγής των ιδιαίτερων διακοσμητικών και αρχιτεκτονικών του στοιχείων, σύμφωνα με τις υποδείξεις της Εφορείας Νεότερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Κεντρικής Μακεδονίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού σε όλα τα στάδια. Επιπλέον, σημειώνεται πως στην διάρκεια των εργασιών απασχολήθηκαν συνολικά 350 άτομα, ενώ για τις ανάγκες λειτουργίας του ξενοδοχείου δημιουργήθηκαν 67 νέες θέσεις μόνιμης απασχόλησης.

Η ομάδα του έργου

Με στοιχεία που παραπέμπουν στην μπελ επόκ και το νεοκλασικισμό, το ένδοξο παρελθόν του κτιρίου έδωσε τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές στην ομάδα του έργου, η οποία αποτελείται από:

– το αρχιτεκτονικό γραφείο Divercity Architects και τον Δημήτρη Θωμόπουλο που δούλεψαν από κοινού για το έργο

– τους βραβευμένους αρχιτέκτονες Νικηφορίδη και Cuomo που ανέλαβαν την διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου

– το γραφείο του Νίκου Φλετορίδη που ανέλαβε την εκπόνηση της εφαρμογής της αρχιτεκτονικής μελέτης

– Όλες οι εργασίες συντήρησης των ιδιαίτερων διακοσμητικών και αρχιτεκτονικών στοιχείων υλοποιήθηκαν από την εταιρεία «ΑΕΙΝΑΕΣ», ενώ το interior design επιμελήθηκε η Γαλλίδα διακοσμήτρια Fabienne Spahn που ήθελε να δώσει ένα ανανεωμένο κλασικό – art deco στιλ, εμπλουτίζοντάς το με μια διακριτική πολυτέλεια, ταιριαστή με τον χαρακτήρα του κτιρίου.

Η ιστορία του κτιρίου

Το 1926 η οδός Νίκης στην παραλιακή της Θεσσαλονίκης υποδέχεται ένα υπέρκομψο κτίριο, τον σχεδιασμό του οποίου έχει επιμεληθεί ο Γάλλος αρχιτέκτονας Ζακ Μοσέ.

Βρισκόμαστε στις αρχές του 20ού αιώνα, επτά χρόνια μετά τον καταστροφικό σεισμό του 1917, που συντάραξε την πόλη. Η Θεσσαλονίκη, με τον έντονο δυναμισμό της, αναγεννιέται γρήγορα από τα συντρίμμια του σεισμού, έχοντας διακεκριμένους αρχιτέκτονες στο πλευρό της, που θα της χαρίσουν ξεχωριστά δείγματα της εποχής του νεοκλασικισμού, της belle epoque και του μεσοπολέμου, για να την αναδείξουν ξανά, αυτή τη φορά ως τη λαμπερή πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Και τα καταφέρνουν!

Το 1927 το νέο μέγαρο της οδού Νίκης, διά χειρός Ζακ Μοσέ, είναι το νέο κόσμημα που θα προστεθεί στα αρχιτεκτονικά αξιοθέατα της πόλης. Η προσωπικότητα και ο υπέρκομψος διάκοσμός του το κάνουν αμέσως να ξεχωρίσει ανάμεσα στα επιβλητικά κτίρια της Θεσσαλονίκης και από την πρώτη στιγμή γίνεται ένα από τα αγαπημένα σημεία της πόλης.

Η άμεση γειτνίασή του με το μυθικό πεντάστερο ξενοδοχείο της παραλιακής Mediterranee του Γεωργίου Τουρνιβούκα θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην πορεία του, μια και πολύ γρήγορα εδώ θα αρχίσει να χτυπά η καρδιά της κοσμικής ζωής της πόλης και όσων την επισκέπτονται.

Το εστιατόριο Όλυμπος – Νάουσα

Στο ισόγειο του νέου κτιρίου φιλοξενείται το δημιούργημα της σύμπραξης δύο εταιρειών που έμελλε να αλλάξει τον ρου της γαστρονομικής ιστορίας της Θεσσαλονίκης, της Ελλάδας και των Βαλκανίων, ενώ στην πορεία διακρίνεται ως ένα από τα καλύτερα εστιατόρια στην Ευρώπη.

Αρχικά στο ισόγειο λειτουργούσε μπυραρία/δοκιμαστήριο αποτελούμενη από δύο αίθουσες: Την Όλυμπος και τη Νάουσα.

Είχε προηγηθεί το 1920 η συγχώνευση του ζυθοποιείου «Όλυμπος», που το 1926 εξαγοράστηκε από τον Κάρολο Φιξ, με τη ζυθοποιία-παγοποιία «Νάουσα», στην οποία μετείχαν πέντε επιχειρηματίες.

Το εστιατόριο Όλυμπος – Νάουσα, με ιδιοκτήτες τους Εμμανουηλίδη, Σφήκα, Γεωργακόπουλο και Τσελίδη, ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1927. Οι δύο αίθουσες του ζυθοποιείου συνενώνονται, ενώ η γαλλική επωνυμία: Olympos Naoussa Restaurant, διατηρείται.

Το εστιατόριο λειτουργεί μόνο με κράτηση, ενώ σπεσιαλιτέ όπως αρνάκι φρικασέ, πουρές σπανάκι, μπουγιαμπέσα με ψάρια και όστρακα, μυδοπίλαφο και κοκκινιστό μοσχάρι με πουρέ μελιτζάνας γίνονται ισχυρός λόγος επίσκεψης.

Με άψογα ενορχηστρωμένη εξυπηρέτηση, οι θαμώνες απολαμβάνουν την εξαίρετη ατμόσφαιρα του χώρου και το Όλυμπος Νάουσα μπαίνει γρήγορα στην τριάδα της θεσσαλονικιώτικης ελίτ, μαζί με το ξενοδοχείο Mediterranee και τον Φλόκα.

Με διακοσμητικά στοιχεία που παραπέμπουν στην belle epoque και στον νεοκλασικισμό, οι ψηλοτάβανες αίθουσες ντύνονται με εντυπωσιακές ταπετσαρίες και γύψινες αναπαραστάσεις, χειροποίητα έπιπλα ανυπέρβλητης σχεδίασης πρωταγωνιστούν στους χώρους, ενώ γήινοι χρωματικοί τόνοι και πολυτελή υφάσματα, όπως το βελούδο, κοσμούν τις λεπτομέρειες.

Οι περίφημες βιεννέζικες καρέκλες γίνονται ένα από τα γνώριμα στοιχεία του εστιατορίου, που κρατά τη φήμη του στην κορυφή για επτά δεκαετίες.

Κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής, ο χώρος λειτουργεί ως καμπαρέ και music hall, ενώ η λειτουργία του ως εστιατόριο αποκαταστάθηκε στις αρχές του ’50.

Η φήμη για τα εκλεκτά εδέσματα που σερβιρίζονταν βγαίνει έξω από τα σύνορα της Θεσσαλονίκης και της Ελλάδας. Το 1961 η γαλλική γαστρονομική εταιρεία Dreicers του απονέμει το περίβλεπτο δίπλωμα «De Luxe Dining League».

Ήδη από το 1958 το κτίριο είχε περάσει στην ιδιοκτησία του Ναουσαίου Χατζηδημουλά.

Το 1967το κτίριο αγοράζεται από τον εφοπλιστή Ιωάννη Καρρά, ενώ το 1985 το αγοράζει η Τράπεζα Κρήτης. Από το 1992 ως το 1994 η διαχείριση περνά στα χέρια των εργαζομένων. Εκείνη την εποχή χαρακτηρίζεται μνημείο – έργο τέχνης από το Υπουργείο Πολιτισμού

Επί δεκαετίες και αποτελούσε στέκι για επιφανείς προσωπικότητες και πολιτικούς, όπως ο Γεώργιος Παπανδρέου, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Ζισκάρ ντ’ Εστέν και πολλοί ακόμη.

Το 1994 κλείνει τις πόρτες του οριστικά, αφήνοντας πίσω του την αίγλη μιας εποχής-ορόσημο για την πόλη και την Ελλάδα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Τουρισμός: Τι είναι το «Gig-Tripping» που κυριαρχεί στις ταξιδιωτικές τάσεις
Τουρισμός |

Το «Gig-Tripping» είναι η τελευταία ταξιδιωτική τάση που επιβάλλεται να δοκιμάσετε

Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, αυτός ο δημοφιλής όρος αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς - Ποιες πόλεις και χώρες είναι ιδανικές και οικονομικές για το συγκεκριμένο τύπου διακοπών

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Αποφάσεις για τις πολιτικές προτεραιότητες ενόψει των ευρωεκλογών
Τουρισμός |

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Αποφάσεις για τις πολιτικές προτεραιότητες ενόψει των ευρωεκλογών

Με τις ευρωπαϊκές εκλογές και την ουγγρική προεδρία της ΕΕ προ των πυλών, οι ηγέτες του κλάδου της φιλοξενίας είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να συναποφασίσουν για τις πολιτικές προτεραιότητες